x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Noul Fiat 500 sau legenda revine

Noul Fiat 500 sau legenda revine

de Dragos Stoica    |    28 Oct 2007   •   00:00
Noul Fiat 500 sau legenda revine

La fix jumătate de secol după prima apariţie a lui Fiat 500, constructorii italieni au relansat modelul sub o nouă infăţişare, care, prezentată şi la SIAB 2007, se anunţă drept un succes de marcă.


PREZENTARE - Concurent de temut pe piaţa Mini


La fix jumătate de secol după prima apariţie a lui Fiat 500, constructorii italieni au relansat modelul sub o nouă infăţişare, care, prezentată şi la SIAB 2007, se anunţă drept un succes de marcă.

Â

Fără indoială una dintre cele mai aşteptate maşini la SIAB 2007, noul Fiat 500 nu a inşelat deloc speranţele. La 50 de ani de la "naşterea" sa din 1957, Cinquecento a evoluat superb in ceea ce se anunţă drept pricipalul concurent al actualelor modele Mini.

Â

REALIZARE. Dacă prima generaţie avea 2,97 metri lungime, 1,32 lăţime şi 1,32 inălţime, Fiat 500 a crescut azi la 3,54 m lungime, 1,62 lăţime şi 1,48 inălţime. Deocamdată, Fiat 500 poate fi comandat in trei versiuni de motorizare. Există un propulsor aspirat cu patru cilindri in linie de 1.242 cmc, care dezvoltă 69 CP la 5.500 rpm şi un cuplu motor de 102 Nm la 3.000 rpm. Tot pe benzină se găseşte motorul de 1.368 cmc, care scoate 100 CP la 6.000 rpm şi are un cuplu de 131 Nm la 4.250 rpm. Aceasta este totodată şi cea mai performantă motorizare existentă, atingănd 100 km/h in 10,5 secunde, cu o viteză maximă de 182 km/h. Din acest propulsor urmează să deriveze versiunea sportivă, care va furniza insă 150 CP. In fine, există şi un diesel de 1.248 cmc Multijet, care furnizează 75 CP la 4.000 rpm şi are un cuplu motor de 145 Nm la 1.500 rpm. Transmisia este manuală la toate versiunile, cu menţiunea că motorul pe benzină de 1,4 litri are o cutie cu şase viteze. Realizat in Polonia, la Tychy, noul Fiat 500 costă de la 10.500 la 15.000 de euro, in funcţie de echipare şi motorizare. La prima vedere, dimensiunile noului Cinquencento te pun serios pe gănduri in legătură cu confortul pasagerilor. Surprinzător insă, cănd m-am suit la volanul maşinii expuse in standul AutoItalia, am rămas şocat să constat că o persoană de 1,93 m se poate instala atăt de confortabil. Dacă este să le dăm crezare ziariştilor străini care au participat la lansarea mondială din vară a maşinuţei, in interiorul acesteia pot sta patru persoane, asta in condiţiile in care pasagerii din spate aveau fiecare peste 1,80 m.

Â

Interior - Bijuterie in miniatură

Ce diferenţă insă la interior faţă de inaintaşul său! Beneficiind de 50 de ani de tehnologie, noul Fiat 500 este plin de accesorii electronice, inclusiv un imens vitezometru cu display digital, o servodirecţie care poate fi pusă şi in modul CITY, ABS cu EBD, ESP şi ASR, hill holder şi HBA (asistenţă hidraulică la frănare). Există şi funcţii precum Blue&Me (care include handsfree cu interfaţă Bluetooth şi recunoaştere vocală, port USB, MP3 reader şi interpret de mesaje text), un acoperiş panoramic de sticlă şi o oglindă electrocromatică. La capitolul siguranţă, Cinquento a obţinut cinci stele Euro NCAP, iar in dotarea standard găsiţi şapte airbaguri. Mai mult, pentru a-şi arăta increderea, Fiat oferă o garanţie de cinci ani sau 500.000 de kilometri, ceea ce se anunţă drept un argument extrem de important pentru amatorii unei viitoare tranzacţii.

Â

Exterior - Jumătate de milion de combinaţii

Noul Fiat 500 impresionează şi ca posibilităţi de personalizare, existănd nu mai puţin de jumătate de milion de alternative in această direcţie. Pe principalele pieţe europene, noul Fiat 500 va fi oferit in patru variante, respectiv Naked, Pop, Sport şi Lounge. Coroborate cu trei motorizări, 12 culori exterioare, nouă tipuri de jante (din care şapte din aluminiu) de 15 inch sau 16 inch, acestea se pot combina cu numeroasele accesorii şi echipamente de la interior, de la culoarea cheii de pornire a maşinuţei pănă la culoarea umeraşelor aflate pe tetierele scaunelor din faţă. Dacă doriţi un Fiat 500 căt mai distinct, aveţi la dispoziţie o gamă de abţibilduri pe părţile laterale, acoperiş şi capotă din trei variante de grafice diferite. Indiferent insă de modul in care il personalizaţi, noul Fiat 500 se va distinge cu uşurinţă in aglomerările urbane.

Â

Â

×
Subiecte în articol: auto noul fiat