x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Toyota RAV4, japoneza harnică.

Toyota RAV4, japoneza harnică.

de Dragos Stoica    |    27 Mai 2011   •   21:00
Toyota RAV4, japoneza harnică.

Daca va trebuie o masina cu tractiune 4x4, care sa se descurce la fel de bine in hatisul traficului urban, dar si intr-un off-road mediu, atunci Toyota RAV4 poate fi alegerea ideala. Crossover-ul japonez realizeaza cu brio acest compromis gratie dimensiunilor sale adecvate, precum si sistemului de suspensii ce ii permite sa ruleze cu usurinta pe drumuri desfundate sau pante de munte.

Dupa mai multi ani in care aspectul a fost destul de anost, designul lui RAV4 bate acum mai mult spre “legenda' Land Cruiser. Dimensionata pe proportiile sale, fata este practic identica. Au aparut o capota cu nervuri, faruri noi, precum si o alta grila. In orice caz, scopul a fost atins, iar progresul este evident, deoarece RAV4 capteaza cu usurinta atentia.

In versiunea cu motor de 2.2 litri diesel, masina propune cateva cifre interesante. Fara sa dea peste cap ierarhia segmentului, RAV4 beneficiaza de o putere maxima de 150 CP, in timp ce cuplul de 340 Nm poate fi simtit de la 2.000 rpm. In performantele masinii, acesta se simte atat in acceleratia 0-100 km, care se reali­zeaza in 10,2 secunde, cat mai ales in momentul in care aveti nevoie de raspuns rapid in cazul efectuarii unor depasiri. Transmisia manuala in sase rapoarte lucreaza bine, iar crossover-ul se simte bine inclusiv pe teren accidentat, unde acelasi cuplu generos il ajuta fara ezitare.

In fisa tehnica, consumul avansat de constructor este de 7,5 l la suta de kilometri in ciclu urban si 5,2 extra. Deoarece vorbim de cifre ideale, calculate de producator intr-un regim de exploatare aproape imposibil de atins, in test valorile au fost ceva mai mari, in jurul a 9,2 litri in oras si 7 in afara sa, ultima in conditiile rularii pe drum national si drum de munte. Multumita tractiunii integrale permanente RAV4 puncteaza insa semnificativ la capitolul tinutei drum. Sta foarte bine pe sosea, in pofida inaltimii. Sigur, nu este o sportiva cu care sa poti face raliu, dar nici nu-si propune asta.

Ca tehnologie, RAV4 in echipare LUXURY bifeaza climatizare bi-zona, torpedou refrigerat, sistem audio cu sase difuzoare si posibiltati conectare iPod sau MP3 Player. De asemenea, exista tapiterie din piele, senzori de ploaie, lumina si parcare, precum si cruise control. Ca siguranta pasiva, masina are parte de airbaguri pe toate partile, inclusiv pentru genunchii soferului, in timp ce zona activa numara sisteme precum asistenta la plecarea din panta, ABS, control al tractiunii si al stabilitatii. Cu o garantie pe cinci ani sau 160.000 de kilometri, RAV4 2.2 D-4D LUXURY poate fi achizitionat cu 34.450 euro (TVA inclusa).

Caseta tehnica
Capacitate: 2.231 cmc
Putere: 150 CP/3.600 rpm
Cuplu maxim: 340 Nm/2.000-2.800 rpm
Transmisie: manuala, in sase rapoarte
Viteza maxima: 190 km/h
Acceleratie 0-100 km: 10,2 secunde
Consum mixt: 6 l/100 km
Portbagaj: 410 litri
Unghi de atac: 28 de grade
Unghi de degajare: 24 de grade
Unghi de rampa: 20 de grade
Adancimea maxima a vadului: 50 cm

×
Subiecte în articol: auto&moto