x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Zoom Zoom cu truck-ul pe drum

Zoom Zoom cu truck-ul pe drum

de Sebastian S. Eduard    |    23 Ian 2009   •   00:00

Aproape două tone, muget ca de bivol, pentru băieţii de la demolări



... Şi totuşi prima impresie nu este tocmai favorabilă. Te urci în maşină şi dai cu genunchiul drept de frâna de mână, aşezată undeva sub cheie, după modelul american. În funcţie de amplitudinea loviturii, murmuri ceva printre dinţi şi îi dai contact. Eeee, asta e altceva. Matahala se urneşte cu o zmucitură şi uiţi instantaneu totul.

Comparaţie. BT-50 de la Mazda este un vehicul utilitar  cu benă comparabil în primul rând cu L200 de la Mitsubishi şi cu Nisssan Navara. Ca preţ, se situează undeva între cele două, în această ordine. Un plus pentru Navarra care oferă opţional cutie automată şi are un motor mai puternic (171 CP). Un plus şi pentru BT-50 care vine cu nu mai puţin de şase variante...

Versiunea de top cu care am mers oferă câteva elemente interesante. Confortul nu este de loc neglijat. Scaune încălzite (chit că există un singur comutator pentru amândouă), CD-changer pentru 6 discuri (nu scrie Bose ca pe celelalte modele Mazda însă sunetul este perfect), geamuri fumurii spate, oglinzi cu încălzire, geamuri electrice, aer condiţionat. Pe scurt, un vehicul 4x4 cu care poţi căra aproape 1.200 de kilograme, care are multe dotări "bazice" şi, în plus, câteva "de protocol".

Noi am testat

 Motorizare: 2,5 L/143 CP
 Cutie: manuală
 Viteză maximă: 158 km/h
 Acceleraţie: 0-100 km/h: 12,5 s
 Consum: 10,9/7,8/8,9 l


NEWS

Piaţa auto în 2008

Vânzările de automobile noi au căzut cu 53% în decembrie, la 13.054 unităţi, iar pe ansamblul anului trecut scăderea segmentului a fost de 14,1%, la 270.995 maşini, faţă de 2007, în condiţiile în care piaţa auto totală a coborât cu 11,7%, potrivit datelor APIA, relatează Mediafax.

Segmentul vehiculelor comerciale a avut o cădere de 61,1% în decembrie de la 4.904 la 1.907 autovehicule, dar a marcat o creştere de 2% la nivelul întregului an 2008, comparativ cu 2007. În ceea ce priveşte importurile, în cazul autoturismelor a fost raportată o scădere de aproape 50% în decembrie, de la 9.843 unităţi la 19.569 automobile, iar la nivelul anului 2008, comparativ cu 2007, reducerea a fost de 7,7%, de la 204.719 maşini la 189.050 exemplare. Pentru vehiculele comerciale, importurile s-au diminuat cu 65,4% în decembrie, de la 4.288 unităţi la 1.483 vehicule. Pentru tot anul trecut, scăderea segmentului vehiculelor comerciale a fost de 3,9%, de la 40.963 exemplare la 39.352 unităţi.

Topul celor mai bine vândute mărci este condus de brandul Skoda, cu 23.064 unităţi livrate (-0,3%) în 2008, urmat de Volkswagen, cu 20.641 maşini (-11,5%), şi Renault, cu 19.328 vehicule (-34,2%). Pe locurile patru şi cinci urmează Ford şi Opel, cu 17.170 maşini livrate (-1%), respectiv 16.673 unităţi (-13,6%). Clasamentul este continuat de Hyundai (13.019 maşini), marcă ale cărei livrări au urcat anul trecut cu 0,3% faţă de 2007, Fiat – 10.070 unităţi, în creştere cu 3,5%, şi Peugeot – 9.955 automobile livrate şi un declin de 27,4%. Ultimele două poziţii în topul mărcilor sunt ocupate de  Chevrolet, cu 9.493 maşini (-27,5%) şi Toyota, cu 9.063 autoturisme (-0,5%).

×
Subiecte în articol: auto unităţi