Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Piata muncii 5 abilități care te fac de neînlocuit la locul de muncă

5 abilități care te fac de neînlocuit la locul de muncă

de Anastasia Paul    |   

Creșterea importanței tehnologiei amenință să înlocuiască oamenii cu inteligența artificială (AI) în ultimii ani. Se estimează că până în 2025, IA ar putea prelua 52% din locurile de muncă la nivel global.

Cu toate acestea, există încă multe interacțiuni care pot fi realizate doar de către oameni, mai ales în domeniile care se bazează pe conexiune interpersonală. Astfel de locuri de muncă pot fi obținute prin dezvoltarea abilităților soft, calităților non-tehnice, atributelor interpersonale și trăsăturilor de personalitate, care se traduc prin comunicare, colaborare și interacțiuni eficiente la locul de muncă.

Așadar, de ce abilități soft ai nevoie pentru a asigura securitatea locului de muncă în mediul nostru de lucru dependent de tehnologie? 

Gândire critică
În pofida faptului că tehnologiile AI devin mai complexe, mintea umană continuă să fie fascinantă cu abilitățile sale cognitive, inteligența emoțională, creativitatea și raționamentul etic - toate acestea contribuind la luarea de decizii informate și la rezolvarea problemelor necesare gândirii critice.

Un sondaj la scară largă în rândul angajatorilor arată că 81% dintre companii acordă atenție capacității angajaților de a gândi critic.

Dezvoltarea abilităților de gândire critică permite angajaților să navigheze în sisteme complexe și să inoveze soluții în activitățile lor de zi cu zi. În timp ce AI poate excela atunci când i se oferă parametri predeterminați, gânditorii critici au flexibilitatea de a-și ajusta abordarea în funcție de diferite circumstanțe și contexte etice.

Pe măsură ce gânditorii critici decid prin judecată subiectivă, intuiție și experiențe personale, oamenii ale căror roluri implică luarea constantă a deciziilor sunt mai greu de înlocuit cu inteligența artificială.

Planificare strategică
Fiecare loc de muncă implică un fel de planificare – de la stabilirea obiectivelor, formularea strategiei, alocarea resurselor, implementarea și monitorizarea proiectului, până la evaluare. Acest lucru este crucial în special pentru analiștii de afaceri și managerii de proiect, dar locurile de muncă care implică planificare strategică pot varia în funcție de industrie sau de structura companiei.

Planificarea strategică eficientă necesită creativitate și inovație pentru noi abordări, adaptarea la circumstanțe în schimbare și valorificarea noilor oportunități. Sistemele AI pot avea dificultăți să răspundă la schimbări neprevăzute, făcându-i pe angajații cu abilități de planificare strategică mai favorizați să facă munca. Planificatorii strategici vor rămâne indispensabili în conducerea companiei către succes.

Delegarea sarcinilor
Unele sarcini sunt mai ușor de realizat singur, dar altele au nevoie de mai mult sprijin pentru rezultate mai bune. Și, pe măsură ce utilizarea AI devine mai comună, gestionarea sarcinilor poate fi văzută ca un lucru care poate fi doar automatizat. Cu toate acestea, raționamentul uman este încă crucial pentru delegarea sarcinilor, deoarece aceștia iau în considerare capacitățile membrilor echipei și volumul lor de lucru. Delegarea sarcinilor include, de asemenea, determinarea persoanei care este cea mai potrivită pentru furnizarea de instrucțiuni clare și sprijinirea acestora pentru o execuție cu succes.

Un studiu privind managementul timpului a relevat că doar 28% dintre companii oferă cursuri privind competențele de delegare. Deci, dacă poți dezvolta o înțelegere profundă, exersezi delegarea sarcinilor și faci procesele mai fluide pentru echipa ta., vei deveni mai valoros și de neînlocuit la locul de muncă.

Comunicare
Este ușor să confunzi abilitățile de comunicare cu simpla capacitate de a conversaa. Comunicarea eficientă se ocupă cu transmiterea de idei, construirea de relații și convingerea altora să-ți susțină inițiativele la locul de muncă. De asemenea, ar putea fi util să-ți arăți influența dacă te afli într-o poziție de conducere.

Abilitățile de comunicare pot spori impactul, permițându-ți să creezi narațiuni și să-ți ilustrezi ideile în mod convingător, să colaborezi cu colegii de echipă pentru a atinge obiective comune și să conduci schimbări pozitive în cadrul companiei.

Deși în zilele noastre poate fi obișnuit să folosești inteligența artificială pentru a redacta un e-mail cu sunet profesional, atingerea umană este încă de neînlocuit atunci când se ocupă de probleme sensibile, cum ar fi serviciul pentru clienți și cele care încă trebuie tratate față în față. Acest lucru implică, de asemenea, gestionarea crizelor și gestionarea părților interesate.

Investiția în abilități de comunicare te ajută să devii un membru al echipei și un lider mai productiv și mai eficient, ceea ce îți eschide calea către succesul profesional.

Negociere
În afaceri, negocierea este numele jocului. Și, în ciuda disponibilității platformelor de la distanță sau virtuale, cum ar fi apelurile telefonice, e-mailurile și Zoom, întâlnirea față în față pentru a negocia este mai probabil să aibă rezultate favorabile, inclusiv termeni și noțiuni de angajament convenite mai clare.

Tacticile și tehnicile de asociere te vor ajuta să devii mai comercial ca angajat, mai ales dacă ai de-a face cu procese de achiziții. Vei putea face concesii strategic, ceea ce creează valoare prin compromisuri, cum ar fi prețuri preferențiale pentru contracte și furnizori.

Tehnologiilor AI le va fi greu să înlocuiască negociatorii umani deoarece aduc inteligență emoțională, creativitate și judecată pentru a încheia o înțelegere care are ca rezultat o situație de câștig-câștig pentru părțile implicate. Abilitățile de negociere rămân neprețuite pentru construirea de parteneriate și menținerea clienților în industria de afaceri. Negocierea este, de asemenea, o abilitate cheie pentru rolurile de management atunci când se ocupă de termene limită, bugete și soluționarea conflictelor.

În timp ce AI continuă să prospere în automatizarea sarcinilor de rutină și procesarea unor cantități mari de date, există calități unice pe care doar oamenii le procesează, care îi deosebesc de tehnologie și se poziționează ca active de neînlocuit pentru companie. Deși investiția în învățarea de noi tehnologii este importantă în zilele noastre, cultivarea acestor abilități soft este, de asemenea, o mișcare strategică pentru a rămâne relevant și indispensabil într-un loc de muncă din ce în ce mai digital, notează forbes.com.

Subiecte în articol: abilitati munca
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri