Audi se așteaptă ca motoarele cu ardere internă să cedeze aproximativ jumătate din piața globală a autovehiculelor premium vehiculelor electrice, până la sfârșitul acestui deceniu, relatează Bloomberg.
Mașinile hibrid, care combină puterea convențională și cea a bateriei, contribuie la tranziție, iar vehiculele pur electrice vor prevala după 2030, a declarat directorul executiv Markus Duesmann într-un discurs la Vienna Engine Symposium.
"Din punct de vedere tehnic, nu are sens să avem ambele transmisii la bord", a spus Duesmann. „Nu putem vedea niciun motiv pentru care viitorii clienți nu ar trebui să aleagă un vehicul electric cu baterie, odată ce infrastructura potrivită este pusă la punct.”
Volkswagen, care deține Audi, a pus marca premium în centrul unei eforturi masive de a depăși Tesla în poziția de lider al mașinilor electrice până în 2025, după ce eforturile anterioare nu au reușit să reducă diferența. Partajarea componentelor cheie și a software-ului în cadrul grupului de 12 mărci ale grupului este o parte esențială a strategiei sale de a apăra de rivali.
Recent lansata Audi e-tron GT împarte aproximativ 40% din piese cu modelul Taycan de la Porsche, a spus Duesmann. SUV-ul Q6 e-tron, care va fi lansat anul viitor, va fi prima mașină a mărcii bazată pe noua platformă pentru mașinile electrice de lux, denumite PPE, care a fost dezvoltată împreună cu Porsche.
Duesmann a declarat că planul este de a vinde 7 milioane de vehicule în segmentele premium și de lux bazate pe platforma PPE până în 2030. Pentru mașinile electrice compacte și mijlocii precum Q4 e-tron, Audi se bazează pe componentele electrice ale VW.
(sursa: Mediafax)