Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Investitii Băncile din România au investit 200 de milioane de euro în digitalizare, în 2021

Băncile din România au investit 200 de milioane de euro în digitalizare, în 2021

Unitățile bancare din România au alocat sume de bani mai mari pentru digitalizare, acestea ridicându-se la peste 200 de milioane de euro, arată o analiză FinnoScore.

Deschiderea și gestionarea conturilor online s-a accelerat pe fondul pandemiei de COVID-19. Circa 60% dintre bănci permit acum înființarea de conturi online, end-to-end,  comparativ cu 25% în 2019.

Datate au fost analizate de pe la 200 de bănci din 25 de state din Europa și America de Nord în 2020. Au fost incluse și opt bănci din România. Băncile au fost analizate în funcţie de 300 de criterii, împărţite în 12 categorii: vânzări online, comunicare multicanal, funcţionalitatea aplicaţiei mobile şi a internet banking-ului, vizibilitatea strategiilor de inovare digitale, prezenţa în social media, programele de loializare, gradul de implementare a unui proces complet - end-to-end de online onboarding.

Banca Transilvania este cea mai bine poziționată dintre instituțiile bancare din țară, și se află pe locul șase în clasament, datorită: online onboarding-ul, la care este una dintre cele două bănci din top 10 care a obţinut punctaj maxim, programe de loialitate şi gradul de vizibilitate a strategiei de inovaţie în faţa clienţilor.

Cele mai performante bănci din România, din punct de vedere al digitalizării, sunt Banca Transilvania, ING Bank, Libra Bank, BCR şi Raiffeisen Bank. CEC Bank a avut cea mai mare creştere faţă de 2019 datorită implementării procesului de online onboarding pentru noii clienţi.

La nivel internaţional, crearea şi operarea exclusiv online a conturilor bancare - onboarding online a atins maximum în 2020, circa 66% dintre bănci permițând deschiderea completă a contului în mediul online, comparativ cu 55% în 2019. 
"Una dintre principalele tendinţe pentru 2021, care se concretizează deja, este avântul neobăncilor, cum sunt Revolut, N26 sau PayPal. Analiza FinnoScore arată că atuurile neobăncilor faţă de băncile tradiţionale constau într-un dialog constant şi bine adaptat publicului ţintă, concentrarea mai mare pe optimizarea prezenţei online, pe facilitarea proceselor de deschidere a conturilor online, pe crearea de aplicaţii intuitive şi uşor de utilizat, precum şi pe lucrul continuu la noi funcţii care le sunt comunicate cu succes clienţilor", a explicat Iulia Malioukis, reprezentant Horvath.
 

Subiecte în articol: bănci diigitalizare
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri