Jurnalul.ro Auto Care este campioana rechemărilor

Care este campioana rechemărilor

de Tudorel Muşat    |   

Producătorii folosesc metoda rechemărilor în service pentru a remedia defecte care apar pe durata de viață a mașinilor. Uneori știu de acestea înainte de a le pune în vânzare, alteori sunt sesizate de cumpărători sau, mai grav, în urma unor accidente. Anul trecut au existat 380 de rechemări, potrivit datelor oficiale ale Comisiei Europene, cu 32% mai multe ca în 2018. Cele mai multe au fost înregistrate de Mercedes, 56, urmat de Grupul PSA în care Citroen a făcut 25 astfel de operațiuni, iar Peugeot, 23. Dacia a avut 16 astfel de operațiuni. Cele mai puține au fost adunate de Subaru, cu două campanii, și Mitsubishi, cu 3 înștiințări. Mărci premium precum Audi și BMW au operat și ele 19 și respectiv 18 recall-uri. Toate aceste campanii sunt acoperite financiar de producători, clientul trebuind doar să-și facă timp să ajungă în service atunci când este programat. În topul defectelor s-au situat airbagurile de la Takata, care au cauzat 144 de rechemări. Motoarele au fost pe locul doi, cu 134 de campanii, suspensiile, cu 65, frânele, cu 49, iar direcția, cu 35, scrie profit.ro. Posibilele incendii la bord au stat la baza a 116 operațiuni de recall.

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri