Jurnalul.ro Auto Cât de eficiente sunt mașinile verzi

Cât de eficiente sunt mașinile verzi

de Tudorel Muşat    |   

O mașină electrică, hibridă sau plug-in este din start mai ecologică decât una pe combustibil clasic. Dar  cât de eficient este un astfel de automobil, este o altă problemă.

Pentru că eficiența influențează direct modul de folosire a bateriei și implicit autonomia mașinii electrice. Eficiența este dictată nu doar de tipul și mărimea bateriei de tracțiune, dar și de sistemul de management al fluxului energetic, care depinde de softul care este implementat pe mașină. Green NCAP este o ramură a ONG-ului Euro NCAP, care se ocupă de măsurarea impactului asupra mediului pe care îl au vehiculele electrice.

Lexus UX 300e este un crossover electric pur cu tracțiune față și un motor care furnizează 150 kW de putere și 300 Nm de cuplu, oferind o performanță dinamică de condus. Deocamdată, Green NCAP evaluează vehiculele doar pe baza a ceea ce este emis la țeava de eșapament, astfel încât Lexus UX 300e obține maximum de puncte în două din cele trei domenii ale evaluării - aer curat și gaze cu efect de seră - ca emisii locale ale acestora - zero. În ceea ce privește indicele de eficiență energetică, vehiculul a trecut aproape toate testele Green NCAP cu maximum de puncte și a reușit o notă de 9,7 din 10. O autonomie mai mare ar îmbunătăți funcționalitatea vehiculului și experiența utilizatorului, dar pentru cei care doresc să-și minimizeze impactul asupra mediului, Lexus 300e oferă o alegere excelentă cu cinci stele Green NCAP

Verde 100%

Cea mai recentă generație Nissan LEAF e+ are o baterie mai mare și o putere mai mare decât predecesorul său. Cu 62 kWh de capacitate declarată a bateriei și o putere de 160 kW față de generația anterioară de 40 kWh și 110 kW, cea mai recentă mașină aduce o îmbunătățire semnificativă în ceea ce privește eficiența energetică. La fel ca și versiunea anterioară, noul LEAF e+ este echipat și cu pedala electronică, fapt ce permite șoferului să controleze accelerația și decelerația vehiculului printr-o singură pedală și ajută la maximizarea eficienței mașinii prin reducerea dependenței de sistemul tradițional de frânare. Nissan LEAF e+ a reușit să obțină cu ușurință punctele maxime în două dintre cele trei domenii ale evaluării - aer curat și gaze cu efect de seră - pentru că emisiile locale ale acestora sunt zero. Deoarece acesta este un motor electric cu baterie pură, eficiența energetică este, de asemenea, foarte mare, de 9,9 puncte, iar mașina atinge cu ușurință maximumul de 5 stele

Punctaj lui Captur

Lansat în 2020, Renault Captur E-TECH 160 hibrid plug-in este un SUV mic, potrivit pentru conducerea urbană, datorită capacității sale de a merge până la 40 km în modul complet electric. Controlul emisiilor poluante este în general adecvat și robust, dar scorul mașinii este redus de emisiile mari de particule, iar cele de amoniac (NH3) ar putea fi, de asemenea, îmbunătățite, spune Green NCAP. Vehiculul folosește eficient cele două surse de energie și are rezultate bune la indicii de eficiență energetică și de gaze cu efect de seră și atinge 6,1 puncte din 10. Ca și în cazul tuturor hibridelor plug-in, o autonomie electrică mai mare ar duce la scoruri mai mari în aceste domenii de evaluare, iar utilizatorul ar trebui să încarce frecvent bateria de înaltă tensiune. Cu un indice general de 6,2 din 10, Captur E-TECH atinge 3½ stele verzi și ocupă un loc bun printre alte vehicule electrice hibride plug-in testate de Green NCAP.

Cât de eficient e Golf GTE

Noul Volkswagen Golf GTE este un hibrid plug-in cu un caracter foarte dinamic, cu o putere de sistem de 180 kW și 400 Nm de cuplu. Vine ca o combinație între un motor turbo pe benzină cu injecție directă de 110 kW de 1,4 litri, o transmisie cu dublu ambreiaj cu 6 trepte, un motor electric de 85 kW și o baterie de 13 kWh capacitate declarată. Toate aceste componente contribuie la o greutate relativ mare, dar ajută vehiculul să obțină un scor bun în toate cele trei părți ale evaluării Green NCAP. În ciuda faptului că sunt echipate cu un filtru de particule de benzină, emisiile de particule nu sunt încă la fel de scăzute pe cât ar putea fi, iar amoniacul este un alt compus care ar beneficia de atenție. Managementul hibrid folosește eficient sursele de energie și le combină suficient de bine pentru a atinge valori scăzute de consum și emisii moderate de CO2, fără a compromite agilitatea. Încărcarea regulată va oferi cel mai mare beneficiu din arhitectura hibridă plug-in. În general, GTE primește un rezultat foarte meritat de 3 ½ stele verzi și demonstrează potențialul grupurilor motopropulsoare alternative bine dezvoltate.

Cum e Mach-E

Mustang Mach-E, lansat recent, este primul SUV complet electric al Ford. Impresionează printr-un motor dublu cu tracțiune integrală de 273 kW și vizează cumpărătorii de mașini sportivi și iubitori de accelerație. O versiune GT și mai puternică este așteptată mai târziu în acest an. În acest moment, Green NCAP evaluează vehiculele doar pe ceea ce este emis la țeava de eșapament, astfel încât Mach-E obține cu ușurință puncte maxime în două dintre cele trei domenii ale evaluării - aer curat și gaze cu efect de seră -, deoarece emisiile locale ale acestora sunt zero. Pentru că acesta este un motor electric cu baterie pură, eficiența energetică este, de asemenea, foarte ridicată, iar mașina atinge cu ușurință maximumul de 5 stele.

- 5 stele pentru electricele Mach-E, Lexus UX 300e și LEAF e+

- 3 stele Green NCAP și jumătate pentru Golf GTE

- 6,2 din 10 puncte obține Captur E-TECH la testele verzi

 


 

 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri