Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Cât de importantă este comunicarea internă într-o companie

Cât de importantă este comunicarea internă într-o companie

O bună comunicare internă stabilește legături puternice între angajați și compania în care aceștia activează. Nu este vorba numai de a transmite simple informări, ci de a crea conexiuni.

Privind în ansamblu, comunicarea internă construiește cultura organizațională și este responsabilă, de altfel, pentru eficiența companiei. Sunt numeroase avantaje pe care o organizație le poate obține printr-o comunicare productivă și eficientă. De acea, este foarte important să existe un flux constant de schimb de informații între angajați și companie, în care să se facă auzite vocea membrilor echipei, dar și obiectivele organizației. Iată mai jos câteva puncte forte pe care le are o bună comunicare internă! 

Stabilește o legătură puternică între cele două părți

Comunicarea internă este fundația prin care se construiește legătura între angajați și companie. Din acest motiv este recomandat să se utilizeze o platformă de HR care să ajute la o comunicare eficientă între ambele părți. Spre exemplu, la co-factor.com poți găsi o aplicație cu numeroase beneficii, la care orice membru al echipei tale are acces în timp real. Rolul comunicării interne este, printre altele, de a îmbunătăți fluxul de informații, prin transparență și deschidere. Se creează astfel o echipă puternică și un mediu în care se pune accent pe colaborare. Acest lucru va aduce o serie de efecte pozitive. Compania se asigură că angajații sunt bine informați despre obiectivele, strategiile și procesele necesare pentru atingerea acestora. În acest fel, se reduce riscul de erori și confuzii, iar operațiunile zilnice se desfășoară fără probleme.

Îmbunătățește activitatea companiei

Unul dintre aspectele pozitive pe care le are comunicarea dintre organizație și angajat este că îmbunătățește activitatea și rezultatele companiei. O comunicare clară a așteptărilor și feedbackului ajută angajații să înțeleagă obiectivele individuale și organizaționale și să-și îmbunătățească performanța. În plus, o comunicare internă eficientă încurajează colaborarea între departamente și echipe. Acest lucru facilitează schimbul de idei și soluții, conducând la inovație și îmbunătățirea proceselor de muncă. Tot prin intermediul comunicării interne se pot evita eventualele neînțelegeri.Informația e  prezentată clar și se gestionează mult mai ușor schimbările, reducându-se anxietatea în rândul angajaților. Astfel se formează un mediu de lucru pozitiv și de încredere, în care angajații își pot desfășura activitatea fluent și la un nivel optim.

Împărtășește vești bune și povești de succes

Echipele de HR pot derula procesul de comunicare internă utilizând mai multe canale, cum ar fi e-mailurile sau platformele dedicate. Ideal ar fi să se mențină o comunicare constantă, care să se desfășoare periodic și să se creeze astfel un program bine stabilit. Este important să se mizeze pe împărtășirea poveștilor de succes și a mesajelor pozitive, recomandă cei de la forbes.com. De asemenea, recunoașterea și aprecierea publică crește implicarea în cadrul activității profesionale. Indicat ar fi ca săptămâna să debuteze cu vești bune în timpul întâlnirii întregului personal, atât a angajaților, cât și a angajatorilor, pentru a induce o dispoziție bună și motivație la locul de muncă. 

 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri