Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Ce mai e nou în comerțul electronic din 2021?

Ce mai e nou în comerțul electronic din 2021?

Tendințele în materie de comerț electronic se schimbă de la un an la altul, însă un lucru este cert. Sectorul este într-o continuă creștere, iar soluțiile de integrare ERP cu magazinul online devin din ce în ce mai necesare, pentru a ține pasul cu volumul mare de comenzi. Schimbările produse de-a lungul anului anterior au determinat o mare parte dintre magazine să își desfășoare activitatea în mediul online. Clienții își îndreaptă atenția din ce în ce mai mult spre magazinele online, deoarece acestea oferă o gamă mult mai variată de produse și servicii, pe care le pot obține ușor și într-un timp scurt.

Deși comerțul electronic a luat amploare în ultima perioadă, magazinele fizice rămân și ele la fel de necesare ca întotdeauna. Gradul mare de consum și volumul mare de cereri se resimte și în acest caz, motiv pentru care au apărut pe piața soluțiilor software diverse modalități de optimizare a afacerilor, precum SFA - automatizarea forței de vânzări.

 

Trenduri în e-commerce

Înainte de pandemie, comercianții online depuneau multe eforturi pentru a-și atrage clienții, prin reclame inovative, îmbunătățirea experienței utilizatorului pe site și adoptarea diverselor instrumente online menite să crească vânzările. În timpul pandemiei însă, multe magazine au fost nevoite să își mute activitatea în mediul online pentru a putea supraviețui. De asemenea, a crescut și numărul consumatorilor care și-au făcut cumpărăturile online. 

Utilizarea telefoanelor mobile pentru efectuarea cumpărăturilor online estimează o creștere de 23% în anul 2021. Înainte de pandemie, aproximativ 25% dintre cumpărăturile online erau realizate de pe telefoane mobile. Majoritatea oamenilor dețin în prezent un telefon mobil cu conexiune la Internet, lucru care facilitează realizarea cumpărăturilor online, 24/7.

Consumatorii tineri revoluționează industria e-commerce prin așteptările tot mai mari pe care le au cu privire la serviciile oferite de magazinele online. Aceștia se așteaptă la servicii de clienți prompte, livrări cât mai rapide și acces ușor la informații cu privire la comenzile lor. Datorită acestor cereri masive de informații, magazinele online trebuie să adopte soluții software de integrare a datelor, pentru a se alinia la cerințele tot mai dinamice în materie de e-commerce.

Utilizarea soluțiilor digitale precum Big Data, Artificial Intelligence, Chat Bots au devenit foarte populare în ultimul timp. Aceste tehnologii simplifică modul de desfășurare a activității comerciantului și oferă o imagine mai clară asupra companiei, prin generarea de rapoarte complexe, alcătuite din date colectate de-a lungul timpului. Acest lucru ajută la eficientizarea activității prin adoptarea unor decizii de business mai bine întemeiate. De asemenea, aceste soluții software pot oferi utilizatorilor o mai bună experiență pe site.

 

Piața de e-commerce, atât la nivel național, cât și la nivel global este în plină creștere. Așadar, este esențial ca magazinele online să urmărească și să adopte trendurile, pentru a putea atrage cât mai mulți clienți, pentru a se remarca pe piață și pentru a crește semnificativ vânzările. Sectorul e-commerce trebuie să țină pasul cu dezvoltarea tehnologică și, în același timp, cu cerințele tot mai evoluate ale consumatorilor.

 

Soluția software Optimall ConnectoR WebAPI reprezintă o punte de legătură între magazinul tău online și sistemul de gestiune ERP. Datele cu privire la facturi, clienți, stocuri ajung automat în magazinul tău online. Acest proces este valabil și în cazul noilor date înregistrate în magazinul online, care ulterior sunt transmise sistemului ERP cu ajutorul soluției software de conectare a ERP cu magazinul tău online, Optimall ConnectoR WebAPI.

 

 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri