Jurnalul.ro Auto Cele mai așteptate electrice în 2022

Cele mai așteptate electrice în 2022

de Tudorel Muşat    |   

Electricele și hibridele vor fi vedetele anului 2022, așa cum au marcat și anul 2021. Chiar dacă problema lipsei de semiconductori se va prelungi, ea va afecta mai mult automobilele pe motoare clasice, decât cele electrificate, pentru că resursele sunt orientate către acest tip de propulsie.

Producătorii auto au ales această cale pentru a se conforma cu noile reglementări în materie de emisie de noxe, pe de o parte, dar și pentru că beneficiază de fonduri substanțiale din partea statelor sau a UE. 2022 ar putea aduce și vești bune, pentru că tehnologiile dedicate acumulatorilor – cheia de boltă a electricelor – evoluează către soluții mai eficiente. Care sunt cele mai așteptate electrice la nivel mondial vedem în cele ce urmează.

Tesla Cybertruck este unul dintre cele mai așteptate modele ale lui 2022. Precomenzile pentru acest model au depășit deja 80 de miliarde de dolari, deși prețul de plecare este de 40.000 de dolari pentru versiunea cu tracțiune doar pe spate. În ciuda numărului de precomenzi, nu se știe cu exactitate cum va arăta versiunea finală. Mulți cred că anul viitor va fi al Volkswagen, care va ajunge numărul unu pe piața mașinilor electrice, detronând Tesla. Compania germană a lansat deja câteva modele de mare succes, printre care ID.3 și ID.4. Anul viitor va debuta pe piață ID.5, un nou SUV-coupe care va fi disponibil inclusiv într-o versiune sport, GTX. Șoferii vor beneficia de o autonomie de 100 km ținând mașina conectată la un încărcător rapid doar 7 minute. Kia vine cu EV6. Modelul are o autonomie de 500 km. Nu va fi însă un automobil cu preț accesibil. Cel mai ieftin model va costa 45.000 de dolari. Audi se mândrește cu A6 e-tron. Chiar dacă stilul conservator al constructorului german și gama slabă de electrice nu a plasat Audi în plutonul fruntaș, A6 e-tron este una dintre așteptările anului 2022. Cu un motor de 469 CP, o autonomie de 700 km, A6 e-tron ar putea face o figură frumoasă în acest an. BMW mizează pe i4 M50. Deși este stilată ca un sedan sport tradițional cu patru uși, cea mai recentă mașină sport complet electrică de la BMW găzduiește un hatchback spațios, precum și tracțiune integrală, făcându-l un mijloc de transport versatil, pe tot parcursul anului, pentru orice vreme. Cu 536 CP - mai mult decât furiosul M4 alimentat pe benzină al mărcii bavareze - i4 M50 ar trebui să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 3 secunde. Polarstar 3 este un vehicul electric produs de Volvo. Va fi un SUV care vine să completeze gama deschisă de coupe-ul sport și hatchback. Chiar dacă seamănă izbitor cu cele două piese existente în panoplie, Polarstar 3 mizează pe siguranța și securitate pe care o oferă marca suedeză.

Lux electric

Bentley Flying Spur Hybrid este dedicată segmentului ultralux. Combinând un V6 dublu turbo și un motor electric, acesta îl face la fel de rapid ca și fratele său alimentat cu V8. Din păcate, poate merge doar 40 km cu bateria reîncărcabilă, dar poate fi de ajuns în spațiile urbane aglomerate prin care s-ar putea învârti. Bentley marchează deja un punct în lupta cu eternii rivali de la Rolls-Royce. Prototipul viitorului Rolls-Royce Spectre, primul model cu zero emisii al mărcii britanice, a fost surprins, în premieră, în teste. Din păcate, versiunea de serie va ajunge pe piață în trimestrul al patrulea din 2023. Rolls-Royce își propune ca până în 2030 să devină o marcă pur electrică. Mercedes-AMG SL semnifică cel mai longeviv roadster cu o activitate neîntreruptă. La a șaptea generație, SL este pe cale să se electrifice pentru prima dată. Deși se va lansa cu un V8 puternic alimentat pe benzină, va urma în curând un sistem hibrid plug-in inspirat de mașina de Formula 1 a Mercedes. Și asta se va întâmpla în 2022. Range Rover va căpăta în 2022 un aspect complet nou. Pentru început vom avea de-a face cu un plug-in hibrid, urmând ca o electrică pură să apară din 2024. Ferrari schimbă și el spre verde, păstrându-și embelmatica culoare roșie doar la caroserie. 286 GTB va avea parte de un plug-in care se va baza pe puternicul V6 turbo pentru un total de 819 CP. Electricul va acoperi doar o autonomie de 24 de kilometri, suficientă doar pentru a muta bestia roșie prin traficul aglomerat. Maserati MC20 va marca gama de lux cu o sportivă verde. Supermașina cu două locuri va fi lansată cel mai probabil în 2022, dar producătorul italian are în plan inclusiv sportive alimentate cu hidrogen.

Ce fac americanii

Jeep Wrangler Magneto este o verigă care face legătura între UE și SUA din punct de vedere tehnologic, pentru că este un produs al companiei Stellantis, cel mai mare conglomerat auto de pe piața europeană. Jeep și-a introdus recent vârful de gamă în categoria complet electrică cu hibridul său plug-in care oferă 40 km de autonomie pe baza bateriei, dar menține și robustețea specifică unui Jeep. Următoare etapă va fi un Wrangler complet electric, care va purta numele celebrului personaj negativ din X-Men. De pe meleaguri americane vin alte candidate la clasamentul dominat de gigantul Tesla. Cadillac Lyriq este primul vehicul complet electric de la cea mai longevivă marcă de automobile din America. Cu o autonomie de peste 450 de mile, Lyriq este un prevestitor al viitorului complet electric al Cadillac Escalada. Ford F-150 Lightning este o demonstrație de forță. Pick-up-ul complet electric poate fi cel mai important dintre toate vehiculele electrice viitoare, scrie presa de specialitate de peste Ocean. Nu doar pentru că Ford F-150 a fost cel mai bine vândut vehicul din America de 45 de ani, ci și pentru că pick-up-urile mari consumă mai mult combustibil și emit mai multe emisii decât majoritatea vehiculelor. Ford F-150 va fi atât de bine dotat din punct de vedere al acumulatorului,  încât va fi capabil să alimenteze și alte vehicule electrice. GMC pune pe piață în 2022 și Hummer EV. Spre deosebire de Ford, GM are panouri detașabile pe acoperiș și până la 1.000 CP - suficient pentru a sprinta cu fortăreața pe roți de la 0 la 100 km/h în doar trei secunde. Aer lucid stă în coasta lui Elon Musk. I se spune „Ucigașul Teslei”, pentru că va avea o autonomie de peste 800 km, 1.111 cai putere și o accelerație până la sută în 2,5 secunde. Hyundai, un concurent care a avansat încet, dar sigur pe piața electricelor, propune pentru 2022 Ioniq 5. Inspirat de un concept creat de legendarul Giorgetto Giugiaro, atunci când brandul a fost lansat pentru prima dată, acest sedan accesibil la preț, integral electric și retro, va oferi tracțiune integrală și o autonomie de până la 480 de mile.

Cinci electrice de la Toyota

Toyota va aduce în România din 2022, nu mai puțin de cinci modele. Toyota bZ4X este realizat pe platforma e-TNGA și dispune de două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte. Va fi disponibil în două versiuni: cu tracțiune față (un motor de 150 kW) și cu tracțiune integrală (două motoare electrice de 80 kW). Versiunea cu tracțiune față va avea 204 CP, în timp ce versiunea cu tracțiune integrală va avea 217 CP. Bateria Li-Ion a SUV-ului japonez are o capacitate de 71.4 kWh și poate fi încărcată rapid la 150 kW. Timpul de încărcare de la 0 la 80% este de 30 de minute. Noul SUV Toyota bZ4X, cu tracțiune față, va accelera până la 100 km/h în 8,4 secunde și în 7,7 secunde în versiunea cu tracțiune integrală. Viteza maximă va fi limitată la 160 km/h. Corolla Cross este primul model Toyota la nivel global care beneficiază de noul sistem hibrid de generația a cincea. Cea de-a 5-a generație a grupului motopropulsor Toyota, cu autoîncărcare, complet hibrid FWD (față) sau AWD-i (tracțiune integrală inteligentă) se bazează pe predecesorul său însă oferă mai mult cuplu, mai multă putere electrică, o eficiență mai mare și o plăcere sporită de a conduce. Dispunând de cele mai recente evoluții în bateriile Li-ion, noul sistem de acumulatori este mai puternic și cu 40% mai ușor decât înainte. Sistemul de propulsie hibrid FWD de 2,0 litri generează 146 kW/197 CP, oferind o accelerație de la 0 la 100 km/h în 8,1 secunde. Varianta AWD-i dispune de un motor electric suplimentar, puternic, pe puntea spate, care dezvoltă 30,6 kW. Motorul din spate se cuplează automat pentru a oferi o tracțiune mai mare. Toyota Aygo X, crossover-ul de clasă mică de la Toyota. Noul crossover de segment A va oferi o gardă la sol mai înaltă cu 11 mm decât fostul Aygo și o poziție la volan mai înaltă cu 55 mm. Toyota Aygo X va avea o singură motorizare disponibilă, de 1 litru benzină cu trei cilindri 72 de cai putere și 93 Nm.  Toyota Proace CITY Electric este un model dedicat transportului de persoane. Capacitatea de încărcare a modelelor Proace CITY este de până la 4,4 m3, până la 800 kg sarcină utilă și 750 kg capacitate de remorcare.

 

 

Cifre

 

- 3 secunde, sprintul lui BMW  i4 M50 până la sută

- 1.111 cai puterea lui Aer lucid, „Tesla killer”

- 80 de miliarde de dolari, precomenzile pentru Cybertruck

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri