Scandalul trucării emisiilor de noxe, care a zguduit din temelii industria auto în 2015 și a costat până acum peste 28 de miliarde de euro, este departe de a se fi terminat. Chiar dacă a dus la un declin accelerat al motoarelor diesel și o lansare puternică a automobilului electric, Dieselgate s-a extins și la alți producători. Pe 10 anuarie constructorul Fiat Chrysler acceptă să plătească până la 515 milioane de dolari către diverse autorităţi americane, care-l acuzau de faptul că a echipat peste 100.000 de mașini cu softuri mincinoase. Pe 25 februarie BMW anunță că acceptă să plătească o amendă în valoare de 8,5 milioane de euro, iar ancheta cu privire la "fraudă" este clasată. Porsche acceptă să plătească și el o amendă în valoare de 535 de milioane de euro în luna mai, iar Daimler, afectat și el de scandal, este dispus să achite o amendă de 870 de milioane de euro în septembrie 2019. În aceeași lună, se deschide primul mare proces al consumatorilor împotriva Volkswagen în Germania și sunt depuse peste 450.000 de plângeri. În Marea Britanie, spre sfârșitul anului, peste 70.000 de proprietari de VW au anunțat că vor cere compensații de la producătorul auto. În Canada, după patru ani de anchetă, autoritățile au formulat o plângere în 60 de puncte, printre care introducerea intenționată pe piață a unor mașini care nu respectau standardele de mediu canadiene și dezinformarea voită a opiniei publice, care are ca obiect 128.000 de autovehicule. În ceea ce privește partea penală, pe 15 aprilie 2019 fostul CEO Volkswagen Martin Winterkorn şi patru foşti conducători ai constructorului auto sunt trimişi în judecată, în Germania, acuzaţi de "fraudă agravată", "încălcarea legii împotriva concurenţei neloiale" şi "abuz de încredere". Șase luni mai târziu, Winterkorn este acuzat și de "manipulare a cursului bursier" alături de actualului CEO al Volkswagen, Herbert Diess, și de preşedintele Consiliului de supraveghere, Hans Dieter Pötsch. În iulie 2019, acuzațiile se extind și la șefi din divizia Audi.