Cu un scor de 34,1 puncte, România este surclasată de toate ţările din regiune, respectiv de Croaţia (poziţia 42), Polonia (38), Bulgaria (35), Ungaria (34) şi Cehia, care este cel mai bine poziţionată, pe 30. Clasamentul WIPO este condus de Elveţia, SUA şi Suedia, ţări cu economii puternice, dezvoltate.
Pentru a fi realizat clasamentul, sunt analizaţi 81 de indicatori din şapte mari categorii - sofisticarea mediului de business, sofisticarea economiei, infrastructură, cercetare şi capital uman, instituţii, know-how şi tehnologie şi creativitate şi branding.
Spre exemplu, când vine vorba de sofisticarea mediului de business contează cât cheltuie companiile pe cercetare şi dezvoltare, dar şi care e valoarea investiţiilor străine directe. La capitolul creativitate şi branding, pe de altă parte, sunt analizate cele mai valoroase mărci naţionale, dar şi tot ce ţine de trademark şi design industrial inovativ.
(sursa: Mediafax)