Lege care prevede ca șoferi care au produs accidente mortale, aflându-se sub influența drogurilor, a băuturilor alcoolice sau fără permis, să meargă direct la închisoare. Urmând ca, după modificarea Codului Rutier, aceștia să piardă definitiv dreptul de a avea permis de conducere. Așa cum, din păcate, încă se petrec lucrurile în momentul de față, ceea ce face ca țara noastră se află pe un loc fruntaș în Europa la numărul de accidente mortale înregistrate pe șoselele și pe străzile noastre. Care, și așa, foarte multe dintre ele sunt în halul în care sunt..
Am fost, și eu, unul dintre cei care au salutat și au susținut, din start, absolut necesarul act legislativ inițiat de către senatorul Robert Cazanciuc și care a survenit ca urmare a revoltei publice față de asemenea tragice evenimente, ca și față de toleranța pe care unii magistrați o dovedesc atunci când trebuie să aplice, făptuitorilor, pedepsele meritate. De aceea, consider de datoria mea, ca ziarist dar și ca simplu cetățean, să revin tot aici, în coloanele jurnalului, asupra subiectului. Atrăgând, încă o dată, atenția cât de mari și de dureroase sunt consecințele fiecărei zi de întârziere până la aprobarea Legii Anastasia în forul decizional, adică în Camera Deputaților. Vot care, până la ora când scriu aceste rânduri, nu a fost dat, din motive asupra cărora nu mă hazardez să mă pronunț.
Iată, în săptămâna care se va încheia, numai într-un singur județ al țării, județul Olt, au avut loc două accidente mortale provocate de indivizi care se înscriu în cazuistica vizată de Legea Anastasia. Primul accident s-a petrecut luni, 27 februarie, când, în zona Podul Olt din Slatina, un șofer de 29 de ani, beizadeaua unui consilier local și lideri sindical, aflat sub influența drogurilor și care conducea cu mare viteză, a lovit două mașini care circulau corect. Accident soldat cu moartea unei femei, pentru ca, din ultimele știri, să aflăm că soțul celei decedate, el însuși grav rănit, se află în comă, medicii fiind rezervați în ceea ce privește șansele sale de supraviețuire. Cel de-al doilea accident, soldat și el cu o victimă, petrecându-se joi seara, în Slatina, când o femeie care lucra la Spitalul din localitate, să fie călcată pe trecerea de pietoni de către un șofer beat. Femeia lovită de acest iresponsabil a murit în brațele colegelor de muncă aflate în preajmă. În același accident a fost rănită și o altă femeie. Din relatările colegilor noștri, ziariștii olteni, reiese că șoferii care au provocat nenorocirile au fost arestați și li s-au întocmit dosare penale, așa încât ei urmează să fie judecați și pedepsiți conform legilor în vigoare. De fapt, a vechilor legi, fiindcă, deși a trecut o lună de când Camera Deputaților a primit de la Senat Legea Anastasia-repet și întăresc: lege adoptată în unanimitate și în procedură de urgență-, până la această oră, ea se află … în așteptare.
Nu vreau să construiesc scenarii retoric- acuzatoare și nici să avansez ipoteze care să pună într-o lumină defavorabilă instituții ale puterii în statul de drept, dar, luând act de situație, nu pot să nu menționez că, în anul 2019, această lege, inițiată tot de către senatorul Robert Cazanciuc, a fost respinsă la vot în Camera Deputaților! Invocându-se motive pe care inițiatorul și susținătorul consecvent al legii are temeinice argumente pentru a le considera ,,politice’’. Așa încât sunt foarte curios să aflăm care ar fi motivele pentru care, până acum, Camera Deputaților nu a înscris pe agenda dezbaterilor sale Legea Anastasia. Iar, dacă nu e cu bănat, să ni se spună și pe când va fi să o vedem dezbătută și votată?
Acestea sunt câteva dintre motivele pentru care mi-am permis să redeschid discuția, fără a mai pune și alte întrebări suplimentare referitoare la alte accidente rutiere soldate cu grave consecințe. Ca de pildă pe aceea privind un subiect, fierbinte și el la vremea sa și despre care nu mai avem noutăți în ultimele două-trei luni. Chiar așa, în ce stadiu se află dosarul accidentului provocat de conducătoarea auto Monica Macovei? Accident care, din fericire, nu s-a soldat cu moartea celui acroșat de bolidul condus de doamna fost procuror, fost ministru, fost europarlamentar.
Acesta nefiind, însă, și motivul pentru care ar trebui să evităm subiectul.