Potrivit unui studiu realizat de Ipsos pentru ING în 7 ţări, procentul din România este similar cu răspunsurile agregate în toate cele 7 ţări vizate (Germania, Olanda, Belgia, Spania, Turcia, România şi Polonia).
Astfel, 46% dintre proprietarii de locuinţe din România afirmă că şi-au îmbunătăţit izolaţia termică, iar 43% că au redus consumul de energie al dispozitivelor, în timp ce doar 8% şi-au instalat panouri solare, mai puţin de jumătate faţă de media generală de 19%.
Pentru proprietarii de locuinţe care au luat măsuri de eficientizare energetică, economisirea costurilor cu energia a fost principalul motiv pentru care au făcut acest lucru (pentru 84% în România vs 78% media generală), în timp ce considerentele de sustenabilitate au reprezentat principalul motiv pentru 13% dintre românii întrebaţi, faţă de 20% la nivelul întregului studiu (media generală).
„Conştientizarea joacă un rol esenţial în procesul de tranziţie a societăţii către o economie verde, iar studiul ne arată că majoritatea românilor chestionaţi (6 din 10) consideră că acţiunile lor în calitate de consumatori pot avea un impact privind sustenabilitatea. Este un semnal pozitiv, în condiţiile în care opţiunile de achiziţie şi finanţare a soluţiilor eficiente energetic devin tot mai avantajoase şi mai diverse”, a declarat Iulia Rusu, Retail Business Strategy Manager, ING Bank România.
Cele mai importante trei criterii în determinarea preţului pe care românii sunt dispuşi să-l plătească pentru o locuintă sunt proximitatea faţă de facilităţi (ex. magazine, şcoli, servicii medicale etc.), eficienţa energetică şi proximitatea faţă de mijloace de transport.
Sondajul internaţional pe tema locuinţelor a fost efectuat de Ipsos pentru ING, prin chestionare online aplicate pe eşantioane reprezentative naţional în 7 ţări: Germania, Olanda, Belgia, Spania, Turcia, România şi Polonia. Studiul s-a desfăşurat în perioada octombrie-noiembrie 2023. În România, sondajul a fost realizat pe un eşantion de 1000 de respondenţi.
(sursa: Mediafax)