Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Piata muncii Managementul timpului: organizarea eficientă a activităților la locul de muncă

Managementul timpului: organizarea eficientă a activităților la locul de muncă

Într-o perioadă în care redefinim, de la o zi la alta, raportarea la modurile în care muncim, avem de-a face cu provocări fără precedent. În egală măsură, oportunitățile explorate de companiile care dețin principalele clădiri de birouri din marile orașe pot dinamiza mediul profesional mai mult ca oricând. Dincolo de toate variabilele, cu privire la cum schimbă pandemia înfățișarea spațiilor de lucru, pentru mai multă protecție sanitară, o altă discuție ce merită abordată este cea legată de reziliența la nivel personal. Despre cum putem maximiza resursele de energie și de timp, de-a lungul unei zile de lucru desfășurate acasă sau în comunitate, în sfaturile de mai jos:

Deconectează-te de elementele care îți pot distrage atenția

Lipsa de concentrare este unul dintre cele mai mari obstacole în a-ți atinge obiectivele de fiecare zi. Primul pas pe care îl poți face, pentru a ameliora această problemă, este acela de a împuțina sursele de lipsă de concentrare. Astfel, vei seta intervale fixe pentru verificarea e-mailului și nu vei „evada” pe internet decât pentru informațiile care îți trebuie pentru un proiect anume. Dacă task-urile prea complexe ți se par descurajante, le poți împărți în secțiuni individuale, mai ușor de abordat. De asemenea, poți avea o mai mare eficiență dacă vei pune la punct spațiul de lucru și vei menține ordinea decorului din jur.

Scapă de rutina lucrului de acasă

Mai eficientă decât activitatea practicată doar de acasă, dar mai benefică, din punctul de vedere al rezistenței asupra factorilor de risc, munca hibrid a devenit o realitate palpabilă a zilelor noastre. Datorită acestui mod intermitent de a frecventa biroul, schimbi peisajul monoton al propriei locuințe, de-a lungul săptămânii, rămâi în contact cu echipa și poți preveni scenariile mai puțin favorabile. IMMUNE Building Standard™ este un pachet de măsuri gândite pentru protecția sanitară a rezidenților prezenți în clădirile de birouri ce schimbă, deja, modul în care ne raportăm la spațiul de lucru. Clasificate drept Strong, Powerful sau Resilient, construcțiile ce implementează acest standard pun la dispoziție peste 100 de schimbări față de norma actuală. Printre acestea se numără tehnologii și proceduri dezvoltate și aplicate cu succes în spitale sau clinici, echipamente specializate, personal dedicat și facilități noi, care promovează implementarea de reguli operaționale și de sănătate în spațiile interioare ale birourilor, pentru ca noi, angajații, să avem o experiență sănătoasă și lipsită de griji.

Lucrează după un plan bine alcătuit

Procrastinarea ne afectează pe toți, dar nu ne este ușor să o recunoaștem. Deși, în foarte multe cazuri, această problemă se traduce printr-o întârziere în acțiunile de la birou, există și alți factori care își pun amprenta asupra rapidității noastre în a duce la bun sfârșit diferite sarcini. Aceștia pot să-și aibă rădăcinile atât în problemele personale, cât și în influența venită din mediul extern. Pentru a te asigura că ții la distanță riscul de a amâna nejustificat livrarea unui task, asigură-te că ai identificat precis fiecare sarcină și prioritizează acțiunile după importanța lor. Prin fragmentarea proiectului în care te-ai angajat, poți imprima un ritm coerent și chiar o hartă a întregului proiect ce trebuie finalizat, pe care să o verifici în timp real.

Nu ezita să ceri ajutorul

Mai presus de orgoliul de a recunoaște că există informații pe care nu le deții, ai putea avea de suferit din cauza sentimentului că puteai face lucrurile mai bine. Acesta este motivul pentru care te poți baza de fiecare dată pe colegi sau pe superiori, fie că le ceri personal ajutorul sau prin intermediul unei conexiuni audio-video. Alege să îți recunoști limitele sau dilemele și scurtează-ți timpul pe care l-ai petrece cu rezolvarea unor task-uri complexe. Fie că este vorba despre documente a căror localizare nu o cunoști sau despre informații ce țin explicit de rezolvarea anumitor sarcini, cu siguranță și tu vei putea să oferi ajutorul la un moment dat.

Sfaturile de mai sus pot face diferența dintre satisfacția unei zile fructuoase, din punct de vedere profesional, și nemulțumirea continuă. Cu dorința de a evolua și cu sprijinul oferit de tehnologia de vârf, fiecare spațiu de lucru poate deveni mai primitor și mai sigur.

 

 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri