Jurnalul.ro Ştiri Observator Perspectivele producătorilor de ciocolată o iau razna, din cauza creșterii prețurilor la cacao

Perspectivele producătorilor de ciocolată o iau razna, din cauza creșterii prețurilor la cacao

de Redacția Jurnalul    |   

Producătorii de ciocolată precum Hershey și Mondelez se vor confrunta cu condiții comerciale mai dificile în următorul an. Se încearcă transferul creșterii costurilor cu cacao către consumatorii cu bani puțini, care fac economii.

Industria s-a bucurat de profituri extraordinare în ultimii doi ani, deoarece cererea de ciocolată a rezistat în ciuda creșterilor de prețuri, dar datele consultate de Reuters arată că această tendință s-ar putea întrerupe chiar în momentul în care prețurile la cacao au atins cel mai ridicat nivel din ultimii 46 de ani, iar prețurile la zahăr sunt aproape de cel mai ridicat nivel din ultimul deceniu.

Consumatorii din Europa și Statele Unite au înregistrat deja creșteri de preț de 13% și, respectiv, 20% în ultimii doi ani și încep să reducă cantitatea de ciocolată pe care o cumpără, arată datele obținute pentru Reuters de către Nielsen IQ, un cercetător de piață.

Consumatorii „fac mai multe cumpărături, sperând să găsească oferte”, a declarat luna trecută directorul general al Mondelez, Dirk Van de Put.

Mondelez, producătorul Cadbury, se așteaptă ca inflația la cacao și zahăr să continue. Ca răspuns, compania a declarat că se asigură că este acoperită în mod semnificativ și continuă să stimuleze productivitatea.

„Vorbim cel mai probabil de o creștere de peste 30 de procente dacă ne uităm la ultimele 12 luni, sau chiar mai mult, în special la cacao”, a declarat în iulie directorul financiar al Mondelez, Luca Zaramella.

Dar, după mai bine de doi ani de prețuri mai mari, comercianții cu amănuntul ripostează, spun analiștii, ceea ce duce la o luptă care pune în pericol marjele și profitabilitatea ciocolatierilor.

O astfel de bătălie a dus la faptul că Mondelez a retras anterior batoanele Cadbury și Milka de pe rafturile lanțului belgian de supermarketuri Colruyt, după ce nu a reușit să ajungă la un acord asupra prețurilor.

Producătorii de ciocolată mizează pe rezistența tradițională a produsului lor la creșterile de preț. Mondelez și-a majorat luna trecută previziunile de creștere a veniturilor anuale, în timp ce Hershey și-a ridicat prognoza de profit.

„Acum că prețurile sunt 100% asigurate, ne așteptăm la o creștere a volumului și a veniturilor, precum și la o îmbunătățire a marjei pentru Europa”, a declarat Zaramella, după ce Mondelez și-a rezolvat disputa cu Colruyt.

Cu toate acestea, creșterea volumului vânzărilor de ciocolată a Mondelez a slăbit substanțial în acest an - de la 14,8% în cele 4 săptămâni până la 25 februarie la 3,2% în cele 4 săptămâni până la 15 iulie, în ritm anual - chiar dacă a menținut creșterile de preț în zona de două cifre, potrivit unei analize Bernstein a datelor Nielsen IQ, consultată de Reuters.

Datele au arătat că volumele de vânzări ale Hershey au scăzut tot mai mult în această perioadă, în timp ce compania a crescut prețurile.

„Vedem că consumatorii încep să reacționeze mai mult decât înainte, aș fi foarte precaut cu creșterile de prețuri”, a declarat Dan Sadler, expert în dulciuri la IRI, un cercetător de piață cu sediul în SUA.

Barry Callebaut, cel mai mare producător de ciocolată din lume, care aprovizionează majoritatea marilor branduri, inclusiv Nestle, nu se așteaptă la o creștere a volumului de vânzări în acest an. Luna trecută a raportat că volumele au scăzut cu 2,7% în cele nouă luni încheiate la 31 mai.

Între timp, ciocolata cu prețuri mai mici „marcă privată” continuă să câștige cotă de piață.

În SUA, volumele de vânzări ale mărcilor private au crescut cu aproape 9% în anul până la jumătatea lunii iunie, în ciuda unor creșteri de aproape două cifre ale prețurilor, arată datele IRI.

 

(sursa: Mediafax)

Subiecte în articol: ciocolata cacao
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri