Criza componentelor electronice loveşte industria auto globală. Se estimează că pierderile ar putea ajunge la 2,5 miliarde de dolari. Dacia şi-ar putea adapta producţia din luna februarie 2021 pentru a gestiona această criză.
Lipsa semiconductorilor la nivel global ar putea reduce producţia Ford cu până la 20% în primul trimestru din 2021.Compania a anunţat că producţia de camioane F-150, cel mai bine vândut autovehicul din SUA, şi cel mai profitabil pentru companie, va fi redusă, la numai o zi după ce a confirmat că output-ul de mai multe vehicule utilitare a fost afectat puternic. Pierderile la nivel global în primul şi al doilea trimestru ar putea avea un impact de până la 2,5 miliarde de dolari asupra industriei auto în acest an.
Noile probleme marchează o amplificare semnificativă a crizei din piaţa chip-urilor. Majoritatea marilor producători auto au fost obligaţi să reducă producţia, la fel şi producătorii de electronice.
Producătorii încearcă să îşi revină după carantina din primăvară, în condiţiile în care cererea a crescut semnificativ datorită accelerării muncii de acasă şi a adopţiei de tehnologie.
Lipsa componentelor electronice din piaţa auto mondială ar putea reduce și producţia de autoturisme din România, în condiţiile în care furnizorii nu pot livra cantităţile cerute de producători.
„În cursul lunii februarie, Grupul Renault va adapta producţia industrială pe fondul penuriei de componente electronice provenite de la anumiţi furnizori. Echipele Grupului, Supply Chain şi Achiziţii sunt mobilizate pentru a gestiona impactul generat de această criză mondială care afectează mare parte din sectorul auto“, a declarat Grupul Renault România, care deţine uzina Dacia de la Mioveni.
Ford a oprit timp de o lună, până la 19 februarie 2021, producţia de la uzina din Saarlouis, Germania, unde se fabrică modelul Ford Focus, din cauza problemei cipurilor, iar anterior a închis o uzină de SUV-uri din Statele Unite, pe fondul lipsei de componente electronice.
Volkswagen are probleme similare, iar constructorul ar putea cere daune celor de la Bosch şi Continental după ce constructorul a fost forţat să reducă producţia din cauza lipsei componentelor electronice. Pe lângă acestea, uzinele Daimler şi Audi sunt afectate în Germania.