Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Recrutarea pe timp de criză

Recrutarea pe timp de criză

de Diana Scarlat    |   

Având deja experiența crizei economice din 2009, platformele de recrutări online au început adevărate campanii, încă din prima parte a impunerii restricțiilor prin Ordonanțe Militare. S-au lansat teste, idei de reorientare profesională și chiar zeci de noi oferte de muncă de acasă. Regulile se schimbă cu celeritate, iar experții în Resurse Umane adaptează totul din mers, mai ales pentru că au la dispoziție variantele online de recrutare și de muncă. Sunt foarte multe sfaturi de la specialiști, în această perioadă, atât pentru angajați, cât și pentru angajatori, iar cele mai atractive sunt pentru cei care ar putea profita de situație, asstfel încât să devină antreprenori, chiar acum, când piața are nevoi urgente în anumite domenii.

 

Cel mai bun sfat pe care-l primesc angajatorii aflați în dificultate în această perioadă este să-și flexibilizeze activitatea și să-și reorganizeze echipele, astfel încât să înregistreze pierderi cât mai mici sau deloc. Primul pas pe care ar trebui să-l facă – așa cum specialiștii recomandau și în 2009 – este să renunțe la spațiile de birouri, acolo unde se poate. În loc să concedieze angajații sau să le taie veniturile, specialiștii recomandă să renunțe la spațiile de birouri, astfel încât ar câștiga, din start, un buget de câteva mii de euro, din chiria și întreținerea acestor spații. Cu un manager bun, care deja își cunoaște echipa, se poate obține profit chiar mai mare decât înainte, lucrând cu angajații de la distanță. Iar în această perioadă se mai pot face și modificări ale contractelor, astfel încât toată lumea să iasă în câștig, prin transformarea programului de lucru rigid, bazat pe un număr fix de ore pe zi, într-unul direcționat către rezultat, pe bază de proiecte, astfel încât angajații devin parteneri, cointeresați în obținerea celor mai bune rezultate în cel mai scurt timp. Eficientizarea făcută pe aceste simple criterii care țin de flexibilitate a dat roade și în trecut.   

 

Stăm acasă, dar vin ofertele de muncă

 

Despre flexibilitate se vorbește și în legătură cu orientarea angajaților pe o piață a forței de muncă în cădere. Site-ul e-Jobs a lansat o serie de provocări, în această perioadă, pentru a-i atrage pe acei angajați care nu se mai simt în siguranță la actualele locuri de muncă. Cu sloganul ”#staiacasă, dar fii activ în carieră!”, e-Jobs explică acum că datele problemei s-au schimbat în această perioadă, dar felul în care decurg interviurile s-a adaptat noii situații, iar această schimbare poate fi de bun augur pentru toți. „În timp ce anumite domenii și-au luat o pauză, altele sunt într-o căutare asiduă de candidați, iar tu te poți număra printre ei. Procesele de recrutare au fost simplificate, iar răspunsurile pot sosi mult mai repede. Uneori, chiar la finalul interviului. Pe cariera.ejobs.ro găsești sfaturi care te vor ajuta să te reprofilezi și să obții, fără prea multe tărăgănări, poziția pe care o vizezi. Vestea și mai bună e că o parte dintre aceste locuri de muncă noi apărute sunt remote!”, anunța site-ul de recrutare, săptămâna trecută. În mod surprinzător, aflăm de la e-Jobs că deja s-a triplat numărul de joburi care pot fi făcute de la domiciliu, încă din luna martie, iar explicația este cât se poate de simplă: cei care lucrează pe piața de HR și care au trecut deja prin experiența crizei economice anterioare știu exact ce au de făcut atunci când piața aruncă forță de muncă de care unii își vor da seama prea târziu că mai au nevoie, după ce trece prima undă de șoc.

 

Se caută oameni pentru vânzări și transporturi

 

Foarte multe oferte de angajare sunt deja în retail și transport/distribuție de produse medicale. „Retailul este cel mai mare angajator al momentului. Și va continua să rămână așa, în condițiile în care magazinele alimentare vor rămâne deschise, indiferent de turnura pe care o vor lua lucrurile. În condițiile în care cererile din partea clienților au crescut și, în unele cazuri, vânzările tradiționale au fost dublate de cele online, retailerii s-au văzut nevoiți să-și mărească și echipele pentru a face față volumului de comenzi. Cele mai multe joburi sunt, în acest moment, pentru vânzători. Cerințe: studii medii, să fii amabil și orientat către client, să îți placă să lucrezi în echipă, să fii punctual și rezistent la stres. Dacă ai și experiență în domeniu, aceasta reprezintă un avantaj. Pachetul de beneficii: sporuri salariale, bonusuri și prime, tichete de masă, tichete cadou, asigurare medicală”, anunță specialiștii e-Jobs. De asemenea, se mai caută urgent Farmacist/Asistent Farmacie, cu studii de specialitate, aviz de liberă practică, abilități de comunicare, atenție la detalii, pentru care se oferă un pachetul de beneficii: bonusuri de performanță, reduceri, asigurare medicală, posibilități de promovare și dezvoltare. Se caută și Stivuitorist/Lucrător depozit, cu studii medii, abilități matematice de bază, atenție la detalii, autorizație de stivuitorist (constituie un avantaj). Aceștia primesc, pe lângă salariu, tichete de masă, asigurare medicală, bonusuri, program de lucru în schimburi. Și agent call center, de acasă! „Dacă știi bine o limbă străină te califici ușor pentru un job în call center, pe care îl poți face de la tine, de acasă. Responsabilitatea ta va fi să preiei și să efectuezi apeluri, să oferi suport clienților și să soluționezi anumite reclamații. Beneficii: bonusuri de performanță, bonuri de masă, oportunitatea de a lucra pentru un portofoliu de clienți internaționali din retail sau servicii”, anunță e-Jobs. Angajatorii sunt deja obișnuiți cu recrutarea online, astfel încât totul a devenit mult mai spimplu, iar piața forței de muncă merge mai departe, chiar și pe timp de criză.

 

Salariile cresc la privat, deși se taie la stat

 

Șoferii au deja atât de multe oferte pe piață, încât salariile sunt în creștere. „Curier/Șofer distribuție: Comenzile online pentru produse sunt mai mari în această perioadă, așa că nevoia de șoferi distribuitori care să onoreze aceste comenzi a crescut. Cerințe: permis de conducere, cazier curat, seriozitate, dorința de a deprinde cunoștințe în domeniul curieratului. Pachetul de beneficii: program flexibil, bonusuri și un salariu cuprins între 500 de euro și 1.000 de euro”, anunță e-Jobs.

Experții în HR le recomandă antrepreorilor să nu renunțe la oameni și să nu taie salarii, ci să găsească alte metode de a economisi bani. Reorganizarea bugetelor se poate face prin flexibilizarea producției. De asemenea, nu se recomandă renunțarea la bugetele de comunicare și publicitate, pentru că e nevoie mai mult decât oricând de vizibilitate.

 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri