Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie România, din ce în ce mai atractivă pentru servicii off-shore

România, din ce în ce mai atractivă pentru servicii off-shore

de Redacția Jurnalul    |   

România urcă în clasamentul global al celor mai atractive locuri pentru servicii off-shore până pe locul 30. În Europa, a avansat pe poziţia 10, anunță Ziarul Financiar.

România ocupă anul acesta locul 10 în Europa şi locul 30 în lume în topul celor mai atractive locuri pentru servicii off-shore, în urcare cu două poziţii faţă de 2021, potrivit unui studiu anual realizat de compania de consultanţă Kearney.

Datele analizate includ abilităţile digitale ale bazei de talente din ţările studiate, precum şi adaptabilitatea forţei de muncă la schimbările tehnologice. Kearney a analizat 78 de ţări din lume folosind 52 de indicatori care acoperă patru dimensiuni: atractivitatea financiară; abilităţile forţei de muncă si disponibilitatea acesteia; mediul de afaceri şi nivelul de digitalizare.

România rămâne relativ atractivă din punct de vedere financiar (costuri încă scăzute cu forţa de muncă), cu disponibilitate a forţei de muncă şi competenţe digitale, dar pierde teren în faţa ţărilor învecinate când vine vorba de nivelul de digitalizare şi mediul de afaceri.

„Pentru a-şi păstra şi chiar creşte atractivitatea ca locaţie pentru servicii, România trebuie să se concentreze pe 3 direcţii principale: (1) creşterea competenţelor în IT şi digital, (2)adaptabilitatea forţei de muncă, mai ales la noile tehnologii, şi (3) retenţia talentelor. Costurile scăzute cu forţa de muncă nu mai reprezintă principalul motiv pentru o companie străină să îşi localizeze un serviciile off-shore în România. În mediul de afaceri din România, în aproape toate sectoarele de activitate, există presiune pe salarii, pe găsirea de angajaţi buni, pe motivarea şi retenţia acestora. În plus, un număr mare de tineri aleg în continuare să plece din România. Ca sa fim competitivi, trebuie să devenim continuu mai buni în ceea ce facem, în valoarea adăugată pe care o livram. Pentru asta trebuie să investim în oameni şi în competenţele lor, şi în procese şi tehnologie pentru a creşte scalabilitatea serviciilor oferite – iar asta ne poate permite să cerem mai mult pentru ceea ce oferim, ieşind din capcana „rămânem ieftini ca sa rămânem competitivi” spune Florian Teleabă, Principal şi Director General al biroului Kearney din Bucureşti.

Piaţa globală a serviciilor a crescut de la 624 miliarde de dolari în 2022 la 681 miliarde de dolari în 2023, ceea ce arată în continuare o cerere semnificativă pentru astfel de servicii.

În perioada în care tehnologia evoluează rapid, serviciile IT, cele de business si ingineria au ajuns să fie furnizate din orice colţ al lumii, astfel încât companiile caută continuu modalităţi de scădere a costurilor şi de a utiliza într-un mod mai eficient baza de talente globală.

În ceea ce priveşte Europa de Est, Polonia, Ungaria, Cehia şi România înregistrează urcări în top, în timp ce Bulgaria, deşi marchează o mică scădere a scorului, se păstrează în Top 10 European, cu o poziţie în faţa României.

(sursa: Mediafax)

Subiecte în articol: off-shore servicii digitalizare
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri