După ce justiţia UE a declarat ilegale taxele de primă înmatriculare încasate de stat ani la rând, nici timbrul de mediu introdus în 2013 nu pare a avea viaţă prea lungă.
Ministerul Mediului lucrează la un proiect care prevede ca timbrul de mediu să fie introdus în costul combustibilului sau sub forma unui impozit anual. Istvan Jakab, preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu, a declarat că la nivelul Ministerului a fost constituit un grup de lucru care are ca obiectiv regândirea Timbrului de mediu după principiul Poluatorul plăteşte.
Mai precis, cei care au plătit deja o taxa de primă înmatriculare şi nu şi-au recuperat-o să fie nevoiţi să achite alte taxe noi pentru poluare. Şi banii pe care i-ar putea încasa statul prin acest nou artificiu ar fi frumoşi dacă socotim faptul că proporţia maşinilor hibride sau electrice care ar urma să fie scutite de aceste taxe sunt de ordinul sutelor într-un parc de autovehicule care depăşeşte cinci milioane de unităţi.
Deşi au fost introduse prime consistente pentru cumpărarea unei maşini electrice noi, infrastructura lasă cu mult de dorit.
În acest moment, în România funcţionează 55 de staţii de încărcare electrice, din care 22 se află pe teritoriul Capitalei. Anul trecut, numărul maşinilor electrice înmatriculate nu a depășit 50 de bucăţi.