Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Tipuri de business apps pentru industria HR - care răspund așteptărilor actuale ale angajaților

Tipuri de business apps pentru industria HR - care răspund așteptărilor actuale ale angajaților

Departamentul de Resurse Umane este deosebit de important pentru o companie. Dincolo de rolul de recrutare, acesta se ocupă de multe procese care au legătură cu echipele interne sau partenerii, activitatea fiind de multe ori responsabilă pentru fidelizarea angajaților, respectarea valorilor interne, detensionarea atmosferei de lucru și altele asemenea.

Din fericire, însă, tendința de digitalizare a cât mai multor business-uri a făcut ca rolul departamentului de HR să fie considerabil îmbunătățit și ușurat.  

Astfel, vorbim despre dezvoltare custom de aplicații pentru industria HR - o tendință tot mai des întâlnită și care nu face altceva decât să aducă multiple beneficii angajaților.  

Mai jos, câteva exemple concrete.

Aplicație de comunicare internă de tip smart chat 

Are forma unui chat care permite schimbul instant de mesaje. Poate fi folosită pentru a discuta, socializa intern, programa meeting-uri și face schimb de fișiere. Rolul principal al acesteia este de a-i ajuta pe angajați să comunice în timp real. 

Alte funcționalități care țin de HR și care ar putea îmbunătăți aplicația: ca să se diferențieze de aplicațiile de comunicare deja celebre precum Skype, Slack, Microsoft Teams etc, varianta personalizată poate fi folosită cu dublu scop: poate fi odată un sistem de organizare și comunicare internă și poate fi folosită cu rol secundar de pontare.

De asemenea, aceasta poate fi folosită pentru a transmite notificări instant cu privire la anumite activități interne, pentru a transmite remindere sau pentru a seta diverse statusuri cu privire la activitatea unui angajat: în delegație, în concediu, în ședință, ocupat etc. 

Aplicație de organizare a documentelor interne 

Proceduri de organizare, asumare de responsabilități, situații privind sistemele de bonusare, evidența privind medicina muncii sau privind anumite atestate de care angajații au nevoie pentru buna desfășurare a activității lor. 

Rolul principal al acestei aplicații este de a menține o disciplină internă și de a reduce considerabil riscul pierderii documentelor. Ideal ar fi, ca în urma unui training primit de la departamentul de Resurse Umane, angajatul să poată adăuga sau accesa documente în format electronic, prin fotografiere sau scanare. De asemenea, destul de apreciată ar fi și varianta de Mobile a unei astfel de aplicații.

Alte funcționalități care țin de HR și care ar putea îmbunătăți aplicația: notificări de tip push, în momentul în care anumite atestate / cursuri / documente se apropie de data expirării, o arhivă a documentelor proprii fiecărui angajat, care să poată fi editată, ștearsă sau modificată. 

Aplicație internă pentru socializare & fun

Tot din categoria exemple de aplicații dezvoltate custom pentru HR, putem vorbi și despre o aplicație care să anunțe evenimente interne de tip zile de naștere, petreceri de Crăciun, sărbători, zile tematice (de exemplu, ziua fructelor la birou), vizite importante ale clienților și partenerilor, premii, certificări și rezultate pe care o companie le poate obține de-a lungul timpului. 

Având în vedere faptul că oamenii petrec minimum 6 ore la birou, o aplicație internă care să le recomande activități de relaxare în timpul săptămânii de lucru poate denota o preocupare a Managementului pentru bunăstarea angajaților. Iar în timp, aceasta poate cântări destul de mult în decizia lor de a rămâne într-o companie. 

Rolul principal al aplicației este de a destinde atmosfera și de a-i ajuta pe angajați să se bucure de pauze, vești pozitive și relaxare. 

Alte funcționalități care țin de HR și care ar putea îmbunătăți aplicația: posibilitatea de a planifica evenimente și de a transmite notificări cu privire la acestea. De asemenea, posibilitatea de a primi și acorda feedback sau un sistem de voting ar putea fi niște sugestii care să îmbunătățească aplicația. 

Aplicație pentru HR de gestionare a angajaților 

Este vorba, în acest caz, de o aplicație de business cu rol de gestionare a candidaților, angajaților și a potențialilor angajați. Este este folosită de reprezentanții resurselor umane și de Management.

Rolul principal al aplicației este de a menține o ordine clară a angajărilor, candidaților contactați, dar și a rolurilor disponibile în cadrul unei companii și de a fluidiza procesele de recrutare, evitând redundante și investițiile inutile de timp. 

Alte funcționalități care țin de HR și care ar putea îmbunătăți aplicația: un calendar care să permită programarea interviurilor și posibilitatea de a seta un status al fiecărui candidat (de exemplu, contactat, respins, angajat etc). 
Acestea sunt doar câteva exemple de aplicații custom care pot îmbunătăți procesele de HR și activitatea internă. 

Fiind vorba de un proces de development custom, funcționalitățile pot fi adaptate ținând cont de necesitățile unei companii. Important este să fie identificată o echipă de software development care să ajute business ownerii să dezvolte să alinieze aceste specificații nevoilor lor de business.

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri