Experienţa acumulată de fiecare dintre noi în ultimii ani este una ce ne va fi de mare ajutor în următoarea perioadă. Deşi a fost o serie întreagă de provocări la nivel general, începând cu pandemia COVID-19 și continuând cu inflaţia record și războiul din Ucraina, dorinţele angajaţilor sunt, la bază, aceleaşi. Fie că fac parte din generaţia Z, fie că sunt mileniali, fie orice altă generaţie, aceștia îşi doresc să aibă la job o comunicare transparentă (atât cu superiorii, cât şi intercolegială), stabilitate (a nu fi în pericol de a-şi pierde locul de muncă) şi empatie (nevoia de a se simţi înțeleși şi incluși).
Bineînţeles că, pe lângă aceste valori, fiecare dintre noi avem şi criterii bine stabilite atunci când aplicăm pentru un job nou. Salariul şi programul sunt, în continuare, 2 lucruri importante atunci când vine vorba despre carieră. Însă, în ultimii ani, odată cu generaţia Z, angajaţii moderni pun preţ şi pe beneficiile puse la dispoziţie de companie.
Iată 3 dintre cele mai importante strategii şi beneficii despre care experţii consideră că fiecare companie trebuie să ţină cont în 2023:
1.Munca remote
Oportunitatea de a lucra de acasă este în topul preferinţelor majorităţii angajaţilor. Contrar părerii multor persoane, studiile arată că munca de la distanţă este, de fapt, benefică şi pentru angajatori. Aceasta creşte angajamentul oamenilor, scade uzura lucrurilor materiale utilizate zi de zi la birou şi creşte productivitatea. Angajaţii care lucrează de la distanţă se bucură, în primul rând, de lipsa timpului petrecut zilnic în trafic. Fie că aleg să îşi comande prânzul cu ajutorul cardurilor cu bonuri de masa, fie şi-l prepară singuri, stând acasă, pot avea un program de masă regulat. Munca full remote sau cea în sistem hibrid denotă o flexibilitate din partea companiei, pe care majoritatea angajaţilor o apreciază şi o caută, fiind chiar unul dintre motivele pentru care aceştia decid să accepte sau să refuze un loc de muncă.
2.Un stil de muncă sustenabil
Heirupismul pe care majoritatea dintre noi l-am practicat la locul nostru de muncă pare să fie istorie. Fenomenul de burnout a devenit atât de des întâlnit, încât oamenii au făcut o schimbare în stilul lor de lucru. Astfel, multe dintre companii reproiectează stilul de muncă pentru a implementa odihna activă ce previne epuizarea fizică şi psihică a oamenilor. Unele strategii includ zile fără întâlniri, săptămâni de lucru de patru zile, creșterea numărului zilelor de concediu şi zone atractive de recreere. Tot mai multe persoane pun astăzi accentul pe echilibrul dintre viaţa personală şi cea profesională. Companiile ce vor avea strategii eficiente în această direcţie vor fi şi cele ce se vor bucura de un număr mare de angajaţi fideli.
3.Stabilitatea financiară
Nivelul ridicat al inflaţiei ne aduce, implicit, un stil de viaţă mult mai costisitor, chiar şi atunci când vine vorba despre minimul necesar. Astfel, este lesne de înţeles de ce angajatorii trebuie să ţină cont, în continuare, de pachetul salarial oferit. Pe lângă salariul lunar, beneficiile extrasalariale precum asigurarea medicală privată, asigurarea de viaţă, primele de sărbători şi de concediu sunt elemente importante ce pot atrage angajaţi de calitate şi care îi vor fideliza pe cei existenţi.
Ştim cu toţii că locul de muncă perfect nu există, dar schimbările apărute în ultimii ani pe piaţa muncii sunt îmbucurătoare. Axarea pe un echilibru sănătos între viaţa profesională şi cea personală nu face decât să asigure, pe termen lung, o productivitate sustenabilă pentru ambele părţi.
Sursa foto: Shutterstock