x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Circa 708.000 de persoane au cerut amânarea ratelor bancare de la începutul pandemiei

0
21 Apr 2021 - 10:25
Circa 708.000 de persoane au cerut amânarea ratelor bancare de la începutul pandemiei


Peste 708.000 de persoane au solicitat amânarea plăţii ratelor bancare în 2020 și în primul trimestru din 2021, arată datele Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).

"Criza sanitară îi afectează pe consumatori, comercianţi şi întregul mediu economic, dar are şi părţi bune, spun reprezentanţii celor mai mari instituţii financiare din sistemul bancar. În 2020 şi 2021, peste 708.000 de consumatori au solicitat băncilor amânarea plăţii ratelor, la care se adaugă cei care au cerut acest lucru IFN-urilor. Cu toate acestea, pandemia a facilitat îmbunătăţirea relaţiei consumatorilor cu băncile, iar negocierea în cadrul Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar este un instrument pe care instituţiile de credit vor să îl folosească mai mult în perioada următoare", transmite CSALB.

Analizarea situaţiilor individuale şi găsirea soluţiilor personalizate sunt de preferat moratoriilor generale.  â
"Am văzut cum acţiunile băncilor s-au accelerat, volumul de lucru a fost foarte mare dintr-o dată, într-o perioadă scurtă. În perioada pandemiei băncile au fost supuse unei cereri mai mari chiar şi de 20 de ori decât într-o perioadă obişnuită. Acest câştig de viteză, de procesualizare mai rapidă, de determinare a situaţiei individuale a clienţilor pe tipuri de probleme şi experienţa pe care o are CSALB, ar trebui preluate şi folosite în continuare în relaţia cu clienţii. Pe de altă parte, ştiu că aşteptarea clienţilor noştri este să putem schimba condiţiile contractuale pur şi simplu, în funcţie de piaţă. Dar, mai ales în situaţii de criză, acest lucru poate însemna costuri pe care chiar şi băncile nu şi le pot asuma. Aşadar, aşteptările trebuie să fie echilibrate", spune Florin Dănescu, preşedintele executiv al Asociaţiei Române a Băncilor (ARB).

Circa 650 de persoane au trimis cereri în primul trimestru din acest an, cu 20% mai mulți față de aceeași perioadă din 2020, pentru a găsi soluții amiabile în relația cu băncile și IFN-urile.  Dintre acestea, 440 au fost adresate băncilor și 204 IFN-urilor.
În această perioadă, numărul total de dosare a ajuns la 130, dintre care 127 în relaţia cu băncile, iar pentru IFN-urile trei dosare. Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, se înregistrează o scădere cu 15% a numărului de dosare.

Totodată, 54 de cereri au fost soluţionate amiabil de către comercianţi, după sesizarea CSALB, respectiv 39 de cereri soluţionate amiabil de bănci şi 15 cereri soluţionate amiabil de către IFN-uri. Numărul de soluţionări amiabile a crescut în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2020 cu 23%.
În primele trei luni ale anului, 94% dintre negocieri s-au încheiat cu împăcarea părţilor şi în 6% dintre dosare una din părţi sau ambele au refuzat soluţia propusă de CSALB.

CSALB este o entitate înfiinţată ca urmare a unei Directive europene şi intermediază gratuit, în mai puţin de trei luni, negocierea dintre consumatori şi bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii pot trimite cereri către Centru, completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. 

Citeşte mai multe despre:   rate,   consumatori,   bănci,   ifn

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Afacerile McDonald’s în România au scăzut cu 8% în 2020

Afacerile McDonald’s în România au scăzut cu 8% în 2020
Afacerile McDonald’s în România au scăzut cu 8% în 2020 din cauza în contextul pandemiei de coronavirus care a afectat puternic piaţa de restaurante din toată lumea. Compania a ajuns,...

Consiliul Concurenței investighează piața cărnii de pasăre

Consiliul Concurenței investighează piața cărnii de pasăre
Consiliul Concurenței a declanșat o investigație ce vizează un posibil comportament anticoncurențial al unor companii care își desfășoară activitatea pe piața producției și comercializării cărnii de...

Două societăți din grupul Enel au un nou director general

Două societăți din grupul Enel au un nou director general
Companiile Enel Energie și Enel Energie Muntenia au un nou director general. Acesta este Marius Chiriac, fost coordonator al activității Enel X România. Cele două societăți dețin împreună cel mai...

Castelul de la Zlatna a fost cumpărat de lanțul hotelier Hilton

Castelul de la Zlatna a fost cumpărat de lanțul hotelier Hilton
Castelul de la Zlatna a fost cumpărat de lanțul hotelier Hilton pentru circa 260.000 de euro. Acesta a fost scos la licitație în urmă cu trei ani de Artmark, la un preț de pornire de 295.000 de...

BRD a înregistrat un profiit în scădere în primul trimestru din 2021

BRD a înregistrat un profiit în scădere în primul trimestru din 2021
Grupul BRD a înregistrat un profit net de 222 milioane lei în primul trimestru al acestui an, față de 241 milioane lei în primul trimestru din 2020. “Economia României a evoluat peste așteptări în...

Comerțul cu amănuntul a crescut cu 4,1% în primul trimestru din 2021

Comerțul cu amănuntul a crescut cu 4,1% în primul trimestru din 2021
Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul, cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete, a crescut cu 4,1% ca serie brută în primele trei luni ale acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă...

Un nou Consiliu de Administrație la Uzina Automecanică Moreni

Un nou Consiliu de Administrație la Uzina Automecanică Moreni
Acționarii Uzinei Automecanice Moreni au numit un nou Consiliu de Administraţie, pentru o perioadă de patru luni, cu posibilitatea de prelungire, transmite Ministerul Economiei,...

Economia mondială a crescut în aprilie cu cel mai bun ritm din 2010

Economia mondială a crescut în aprilie cu cel mai bun ritm din 2010
Procesul de relansare economică post-pandemie a continuat pentru a zecea lună la rând în aprilie, cu un ritm în accelerare ți cu cea mai bună dinamică din 2010, perioada începutului ciclului economic...

Peste 28% dintre angajații români lucrează în companii multinaționale

Peste 28% dintre angajații români lucrează în companii multinaționale
Circa 28,1% dintre angajații români lucrau în companii multinaționale în anul 2019, arată datele Institutului Național de Statistică. Majoritatea subgrupurilor de întreprinderi din România sunt controlate...

Regula numarul 1 atunci cand joci intr-un casino online

Regula numarul 1 atunci cand joci intr-un casino online
Galerie Foto Avantajele pe care le ofera un casino online, in comparatie cu unul clasic, sunt multiple. Poti sa joci la orice ora din zi si din noapte, chiar si atunci cand in oras totul este inchis, din cauza masurilor de...

PAD – un pas necesar și obligatoriu în asigurarea locuinței

PAD – un pas necesar și obligatoriu în asigurarea locuinței
România a atins pragul de 1,8 milioane locuințe asigurate prin intermediul polițelor împotriva dezastrelor. ”Cu toate acestea, consider că trebuie să existe un efort conjugat – autorități centrale și mai...

Ce este mai bun în 2021 – WordPress, Site Builder sau Soluție Personalizată – pentru a construi o imagine pozitivă companiei?

Ce este mai bun în 2021 – WordPress, Site Builder sau Soluție Personalizată – pentru a construi o imagine pozitivă companiei?
Galerie Foto În fața concurenței ridicate dictată de revoluția tehnologică, antreprenorii și liberii profesioniști nu-și mai pot permite să-și neglijeze imaginea brandului pe care îl dețin. Primul pas în acest sens...

Optimizarea homepage-ului unui magazin online pentru a creste vanzarile

Optimizarea homepage-ului unui magazin online pentru a creste vanzarile
Peste 60% dintre cumparatorii online parasesc un website de vanzari online in primele 5 secunde de la sosirea pe pagina principala (homepage). Daca doriti sa va clasati sub acest  „standard” este timpul sa...

Banca Transilvania a ajuns la o capitalizare de 3 miliarde de euro la BVB

Banca Transilvania a ajuns la o capitalizare de 3 miliarde de euro la BVB
Banca Transilvania a ajuns la o capitalizare record de 3 miliarde de euro la BVB datorită creșterii cu 48% a prețului acțiunilor începând cu luna mai 2020. În şedinţa de tranzacţio­na­re de marţ...

Un nou termen pentru finalizarea termocentralei Iernut

Un nou termen pentru finalizarea termocentralei Iernut
Termocentrala de la Iernut, care aparține companiei naționale Romgaz, ar putea fi terminată la jumătatea anului viitor, cu o întârziere de peste 3 ani deoarece trebuia finalizată în 2019. Investiția...
Serviciul de email marketing furnizat de