x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Co-plata RCA, lovitură pentru șoferii păgubiți în accidente. „Se va ajunge la haos în piaţă”

0
19 Feb 2020 - 11:15
Co-plata RCA, lovitură pentru șoferii păgubiți în accidente. „Se va ajunge la haos în piaţă” George Doyle/Getty Images Low angle view of the front part of a car after an accident


Proiectul de modificare a legii asigurărilor auto obligatorii (RCA), publicat pe site-ul Senatului, va introduce pentru companiile de transport un sistem de co-plată la RCA, se menţionează într-un comunicat transmis miercuri de Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).

"Se pregăteşte co-plata la RCA şi păgubiţii vor plăti reparaţiile, pe lângă asigurări. COTAR atrage din nou atenţia asupra gravităţii dispoziţiilor cuprinse în proiectul de modificare a Legii 132/2017 publicat pe site-ul Senatului României. (...) În multe situaţii, transportatorii au calitate şi de persoane păgubite, în urma unor accidente rutiere. Dacă proiectul de lege ar fi adoptat în forma propusă de iniţiatori, transportatorii vor fi nevoiţi să aloce sume importante de bani pentru a acoperi diferenţele dintre costurile de reparaţie/închiriere şi despăgubirile subevaluate care vor fi plătite de societăţile de asigurări, pe baza propriilor calcule. Astfel se va ajunge la un sistem de co-plată în care asiguratorul să plătească o parte din despăgubire, iar diferenţa să fie suportată de persoanele prejudiciate, ceea ce este contrar principiului repărării integrale a prejudiciului", se precizează în comunicatul Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România.

Organizaţia transportatorilor solicită retragerea urgentă a proiectului de modificare a legii RCA, argumentând că acesta afectează interesele întregii industrii auto.

"Acest proiect iniţiat de deputatul Marius Bota trebuie retras urgent, deoarece afectează profund interesele transportatorilor, ale întregii industrii auto, care înseamnă peste 500.000 de salariaţi. Propunerile din acest proiect încalcă dispoziţiile Constituţiei României, ale Tratatului de Funcţionare a Uniunii Europene, şi sunt în contradicţie cu dispoziţiile Legii Concurenţei", se precizează în comunicatul COTAR.

Confederaţia susţine că varianta prin care un transportator găsit nevinovat într-un accident auto este obligat să achite o diferenţă de bani este inacceptabilă.

"Niciun operator economic nu trebuie constrâns prin lege, aşa cum se doreşte prin proiectul iniţiat şi publicat la 01.11.2019 pe site-ul Senatului României, să practice un anumit tarif la serviciul pe care îl prestează, un anumit preţ la produsele pe care le vinde, ci tarifele şi preţurile trebuie să fie stabilite în mod liber, pe bază de cerere şi ofertă. Este inacceptabil ca un păgubit să achite vreo diferenţă din buzunarul lui. Cât timp este nevinovat! Se va ajunge la haos în piaţă, unde service-urile auto pot reţine (drept de retenţie) autovehiculul reparat, până la plata diferenţei ajustate abuziv de asiguratorul RCA!", se menţionează în reacţia COTAR.

Asociaţia consideră că legea în forma actuală este oricum incorectă faţă de transportatori, deoarece nu defineşte anumite prejudicii.

"Oricum legea este injustă pentru transportatori, deoarece, spre deosebire de altă categorie de păgubiţi, posibilitatea acoperirii prejudiciilor datorate lipsei de folosinţă, deşi sunt prevăzute în Legea 132/2017, ca risc asigurat (art. 11, alineat 2) punctul d)) nu au aplicabilitate, întrucât Norma 20/2017 nu le defineşte. Prin urmare, nu mai putem accepta modificări ale legii care să ne creeze prejudicii suplimentare celor deja existente. Salariile au crescut, amenzile au crescut, odată cu salariile, preţul compustibilului a crescut, iar acum se doreşte să ni se pună 'în cârcă' alte costuri, deoarece asiguratorii vor limita cuantumul despăgubirilor?", notează Confederaţia Transportatorilor.

COTAR argumentează că principiul plafonării despăgubirilor, solicitat de asiguratorii auto, justifică orice plafonare în economie şi revenirea la economia planificată.

"Asiguratorii s-au plâns la Comisia Europeană că li s-au plafonat cheltuielile administrative, Ministerul Finanţelor Publice a opinat că aceste plafonări trebuie eliminate, astfel încât asiguratorii să aibă orice nivel al cheltuielilor, dar când vine vorba să plătească despăgubirile, acestea trebuie plafonate? Dacă se plafonează tarifele/preţurile practicate într-un sector de activitate la nivelul unor tarife de referinţă, atunci Institutul Naţional de Statistică ar trebui să comunice tarife de referinţă (care să reprezinte plafonări) în toate domeniile de activitate, preţuri la toate produsele/mărfurile care să reprezinte plafonări. Adică într-un sector se impun anumite plafonări şi în altele este piaţă liberă? Dacă se plafonează despăgubirile pentru reparaţii/chirii, atunci să se plafoneze tot: salarii, combustibili, alimente, amenzi, etc! Ne întoarcem la economia planificată (mercurial)?", se precizează în comunicatul COTAR.

Confederaţia Transportatorilor atrage atenţia că modificarea legii RCA va stimula service-urile auto să folosească piese de schimb o calitate inferioară.

"Acest proiect de modificare a legii 132/2017 va încuraja service-urile să folosească în procesul de reparaţie piese fabricate în China şi din dezmembrări, fără acordarea garanţiei legale (12-24 luni), va creşte numărul cazurilor de muncă la negru, repararea autovehiculelor în service-uri neautorizate, evaziunea fiscală, reparaţii neconforme, care afectează în mod grav siguranţa circulaţiei pe drumurile publice şi pun în pericol viaţa şi integritatea corporală a tuturor participanţilor la trafic. COTAR subliniază caracterul profund dăunător al dispoziţiilor propuse în proiectul de modificare a Legii RCA şi face apel în mod public, pe de-o parte la iniţiatori să retragă urgent acest proiect, iar pe de altă parte, la toate departamentele/instituţiile cu rol de avizare a proiectelor, să nu dea avize favorabile acestui proiect, deoarece încalcă atât Constituţia României, cât şi Legea Concurenţei şi Normele Europene. Daca se doreşte destabilizarea acestor industrii şi trebuie să ieşim în stradă pentru a ne susţine drepturile, o vom face, fiindcă această propunere de lege nu are nicio fundamentare şi ar trebui să analizăm cu atenţie cine are interesul să promoveze astfel de modificări, pentru a-şi creşte profitul", se menţionează în încheierea comunicatului COTAR. AGERPRES

Citeşte mai multe despre:   RCA

 

Ştiri din .ro

















Mai multe titluri din categorie

Situatii in care ai nevoie de reparatii pentru display-ul laptopului

Situatii in care ai nevoie de reparatii pentru display-ul laptopului
Exista numeroase situatii in care display-ul laptopului poate sa indice o anumita defectiune sau o anumita problema. Doar ca nu intotdeauna poti sa iti dai seama daca problema respectiva este intr-adevar cauzata de o...

25% dintre gospodării au avut probleme să-și achite obligațiile curente în 2020

25% dintre gospodării au avut probleme să-și achite obligațiile curente în 2020
Circa 25% dintre gospodării au avut probleme să-și achite obligațiile curente în 2020, arată Monitorul Social, un proiect al Friedrich-Ebert-Stiftung România. "Accederea în UE a dus, în primii ani, la...

Apocalipsa scumpirilor. Când se va produce explozia prețurilor la energie pentru populație

Apocalipsa scumpirilor. Când se va produce explozia prețurilor la energie pentru populație
Galerie Foto Criza Covid-19 și criza economică asociată au generat un val de scumpiri în 2021, căruia tot mai mulți români îi fac față cu greutate. Anul acesta efectul majorărilor de prețuri a fost resimțit mult mai...

Accizele se SCUMPESC la majoritatea produselor din 2022. Există o singură excepție

Accizele se SCUMPESC la majoritatea produselor din 2022. Există o singură excepție
Accizele vor crește la majoritatea produselor din 2022. Există o singură excepție. La țigarete acciza se menține la 563,97 lei pentru 1.000 de bucăţi, potrivit MF. La benzina cu plumb accizele se va...

Piața asigurărilor a crescut cu 15% în primele 9 luni din 2021

Piața asigurărilor a crescut cu 15% în primele 9 luni din 2021
Deși piața asigurărilor din România a fost afectată serios de pandemie dar și de falimentul City Insurance, acest sector a crescut cu 15% în primele 9 luni din 2021, spune Valentin Ionescu, director...

APIA a început plățile ajutorului de minimis pentru apicultori. Care este suma totală acordată

APIA a început plățile ajutorului de minimis pentru apicultori. Care este suma totală acordată
Au început plățile pentru ajutorul de minimis pentru compensarea efectelor fenomenelor meteo nefavorabile din perioada martie-mai 2021 în sectorul apicol. Suma totală acordată se ridică la circa 40...

Planeta are nevoie de un răgaz

Planeta are nevoie de un răgaz
În prezent, ambalajele realizate din materiale care nu dăunează mediului au devenit mai populare. Prin urmare, există o serie de beneficii ale folosirii ambalajelor din hârtie indiferent că este vorba de mâncare,...

Iancu Guda: Taxa de “solidaritate” = taxa de incompetență a guvernului

Iancu Guda: Taxa de “solidaritate” = taxa de incompetență a guvernului
Iancu Guda, services director Coface România, face o analiză dură a taxei de solidaritate ce se dorește a fi introdusă de Guvernul Ciucă.   „Taxa de “solidaritate” (1% aplicat companiilor cu...

VIDEO Marius Budăi face PRECIZĂRI despre creșterea pensiilor după 1 ianuarie 2022

VIDEO Marius Budăi face PRECIZĂRI despre creșterea pensiilor după 1 ianuarie 2022
Ministrul Muncii, Marius Budăi, face precizări cu privire la cuantumul majorării pensiilor după 1 ianuarie 2022, când punctul de pensie va creşte cu 10%.  "Avem două etape în creşterea pensiilor:...

Creșterea albinelor, un posibil business de succes

Creșterea albinelor, un posibil business de succes
Chiar dacă traversăm vremuri dificile, în care economia scârțâie, nu toată lumea întâmpină probleme, ba chiar sunt multe persoane dispuse să investească într-un nou business. Iar astfel, ideile de afaceri su...

Avertisment ANSVSA: Consumatorii să cumpere alimente DOAR din unități autorizate

Avertisment ANSVSA: Consumatorii să cumpere alimente DOAR din unități autorizate
Consumatorii sunt sfătuiți să cumpere carne și alte produse de origine animală sau non-animală doar din unități autorizate pentru a avea siguranța că acestea au fost controlate sanitar-veterinar și nu rep...

Sprijin pentru marii consumatori de energie. Au fost plătiți peste 130 milioane de euro

Sprijin pentru marii consumatori de energie. Au fost plătiți peste 130 milioane de euro
Peste 130 milioane de euro au fost alocați marilor consumatori de energie. „Vom trece iarna cu bine”, spune Virgil Popescu, ministrul Energiei. „Vom trece iarna cu bine. Schema de ajutor de stat pentru...

În plină criză energetică, România ignoră lemnul și biomasa

În plină criză energetică, România ignoră lemnul și biomasa
Prețul lemnului continuă să crească, aceasta fiind un motiv de îngrijorare atât pentru gospodăriile care se încălzesc cu lemn, cât și pentru industria mobilei care îl utilizează ca materie primă....

Peste 80% dintre gospodării au avut acces la internet în 2021

Peste 80% dintre gospodării au avut acces la internet în 2021
Peste 80% dintre gospodării au avut acces la internet în 2021, dintre care aproape 87% la orașe și peste 73% în sate, arată datele INS. În topul zonelor unde conectarea online a fost cea mai răspândită se...
Serviciul de email marketing furnizat de