x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Udrea vrea să lege turiştii români de glie

0
Autor: Aniela Nine Elena Stan 03 Ian 2011 - 20:12
Udrea vrea să lege turiştii români de glie Dragoş Stoica/Jurnalul Naţional
Vezi galeria foto


144865-dragosstoica-20101209120215006.jpgDupă eşecul de anul trecut în convingerea turiştilor străini să viziteze România şi scandalul creării brandului de ţară, Ministerul Turismului a schimbat strategia pentru acest an, şi s-a orientat, cel puţin pentru în­ce­put, către piaţa internă, direcţi­o­nând 2 milioane de euro pentru a-i con­vin­ge pe români să îşi facă vacanţele în Grădina Carpatină şi nu prin alte grădini.

În acest scop, ministerul a declanşat procedurile pentru achi­zi­ţionarea de spaţiu publicitar pe televiziuni şi radio în perioadele aprilie-iunie şi septembrie-decembrie, suma estimată ajungând la  6.935.484 ron fără TVA, adică aproximativ 2 mili­oane de euro, bani proveniţi din fonduri europene.

Cum promovarea spoturilor se va face şi la tv, şi la radio, suma este repartizată în proporţie de 70% către televiziune, restul de 30% urmând să fie alocat promovării Grădinii Carpatine la radio. "Obiectivul campaniei este promovarea programului Exploraţi Grădina Car­pa­ţilor, astfel încât un număr tot mai mare de români să-şi petreacă vacanţa în ţară", îşi expune dorinţa Ministerul Turismului în caietul de sarcini ataşat cererii de oferte.

Minis­terul a stabilit şi portretul robot al românului pe care ar vrea să-l lege de glie în privinţa vacanţelor: turiştii potenţiali trebuie să aibă vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani, să fie din mediul urban, să aibă venituri medii şi cel puţin studii medii.

Focusarea către promovarea României în România este cel puţin ciudată, în contextul în care conceptul de bază al brandului de ţară este tocmai promovarea externă şi "vânzarea" frumuseţilor româneşti turiştilor străini. Exact acestea erau şi declaraţiile ministrului Elena Udrea la expoziţia mondială de la Shanghai anul trecut în iulie, acolo unde a fost lansat brandul de ţară.

"Această imagine se referă la natura pe care o avem, la tradiţiile româneşti cultu­rale, la patrimoniul cultural românesc. Este pentru prima dată când se întâmplă ca promovarea României să plece de la aceste realităţi, şi nu ca până acum, de la mare, Dracula sau Delta Dunării. Rezultatul acesta, faptul că ne promovăm cu aceste elemente, a venit în urma unor cercetări pe plan internaţional, pe pieţele pe care noi dorim să ne promovăm în special, pe pieţele-ţintă. De aceea, cre­dem că, după lansarea acestui brand, care se face cu bani europeni – el a fost conceput, gândit, creat pe bani europeni –, cel mai important lucru este etapa de promovare a României prin această nouă ima­gine", preciza atunci Udrea, citată de Agerpres.

Deşi brandul a fost realizat pe baza unor cercetări făcute pe plan internaţional, pe pieţele pe care România trebuia promovată, aşa cum explica la momentul respectiv chiar Elena Udrea, şi apoi a fost lansat în China, la expoziţia mondială de la Shanghai, ministrul Elena Udrea cumpără acum publicitate la televi­ziunile şi posturile de radio româneşti pentru a promova Programul "Exploraţi grădina carpatică".
Despre promovarea internă, Elena Udrea avea însă altă părere anul trecut, atunci când "scandalul frunzei" era în toi. Văzând partea pli­nă a paharului, ministrul Turismului mulţumea atunci ironic mass-mediei pentru promovarea gratuită a frunzei.

Promovarea României cu frunză în România a început de altfel în Bucureşti de la sfârşitul anului trecut, în Capitală fiind amplasate panouri publicitare stradale care au ca element central celebra frunză şi sloganul "Explore the Carpathian Garden". De altfel, gestionarea pu­blicităţii stradale a fost primită cadou de Elena Udrea de la Guvern în decembrie anul trecut, după ce Consiliul General al Capitalei îi refuzase această dorinţă ministrului Turismului. Astfel, în şedinţa din 23 decembrie, Guvernul a aprobat, la propu­ne­rea Ministerului Dezvoltării Regio­nale şi Turismului, Legea privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate, care stabileşte condi­ţiile generale în baza cărora auto­ri­tăţile administraţiei publice locale vor elabora regulamentul local privind amplasarea mijloacelor de publicitate. În acest mod, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, va ajunge să pună monopol pe publicitatea stradală. La momentul respectiv, decizia a fost criticată de reprezentanţii societăţilor de outdoor, care spuneau că scopul legii este favorizarea unei firme apropiate Elenei Udrea, JC Decaux, firmă implicată în publicitatea outdoor de la Paris, unde, in 2009, a fost lansată campania de promovare inter­na­ţională "Romania, Land of Choice".

Că promovarea externă a României a fost un eşec o demonstrează statisticile privind numărul de turişti străini care au vizitat anul trecut România, în scădere faţă de 2009. Astfel, numărul vizitatorilor străini în România, înregistraţi în primele zece luni din 2010 la punctele de frontieră, a fost mai mic faţă de aceeaşi perioadă a anului 2009, ajungând la nici 6.500.000 de turişti (mai puţin cu 0,7% faţă de 2009).

Datele publicate la începutul lunii decembrie 2010 de Institutul Naţional de Statistică arată că turiştii străini au reprezentat doar 22,5% din numărul total de sosiri. Un procent-record de 94.5% din numărul turiştilor străini care au sosit la noi în ţară în 2010 provin din ţări situate în Europa. Din statele Uniunii Euro­pene s-au înregistrat 59,6% din totalul sosirilor vizitatorilor străini în România, cele mai multe fiind din Ungaria (38,9%), Bulgaria (17,1%), Germania (8,9%), Italia (7,2%), Polonia (5,6%).

Recent, o nouă informaţie în acest sens a venit de la CNN, care a prezentat un clasament cu primele nouă destinaţii turistice pentru 2011, top realizat la solicitarea CNN de trei experţi în domeniu. Şi dacă Bulga­ria, ţara cu care suntem priviţi "la pachet", se află printre destinaţiile recomandate, lăudate fiindu-i atât litoralul, cât şi staţiunile de schi, România lipseşte cu desăvârşire.

Milioane de euro pentru promovarea României pe toate căile
Şi dacă promovarea iniţială a fost gratis, Udrea are la dispoziţie 75 de milioane de euro pentru promovarea brandului turistic al României, bani care trebuie cheltuiţi până în 2013.
Din această sumă, 2% reprezintă fonduri alocate de la bugetul de stat, restul fiind finanţare europeană. Iar cheltuirea banilor a început deja: brandul turistic a fost printat pe toate obiectele promoţionale cu care România participă la târguri de tu­rism, pe materialele publicitare de prezentare şi promovare folosite pentru mediatizare, precum şi în emisiuni de televiziune, panotaj stradal sau evenimente sportive.
Frunza Elenei va fi purtată de pugilistul Lucian Bute pe şort în meciurile pe care le va susţine şi va fi promovată agresiv pe Facebook. Crearea şi promovarea brandului turistic al României, finanţate din fonduri europene, prin Programul Operaţional Regional, fac parte din categoria acţiunilor de promovare a potenţialului turistic al României, pentru care sunt alocaţi 75 mili­oane de euro până la finalul anului 2013.
Asocierea THR-TNS a fost desemnată câştigătoare la licitaţia organizată pentru realizarea brandului turistic al României de Ministerul Turismului (MT), la finalul anului 2009. Suma pe care a plătit-o ministerul pentru aceste servicii este de 894.970 de euro, bani alocaţi României în acest scop de Uniunea Europeană, prin Programul Operaţional Regional – Domeniul Major de Intervenţie 5,3: "Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică".

Citeşte mai multe despre:   brand de turism,   Elena Udrea

 

Ştiri din .ro




Mai multe titluri din categorie

Exclusiv Jurnalul. Pe frontul COVID, așteptând o butelie cu oxigen liberă

Exclusiv Jurnalul. Pe frontul COVID, așteptând o butelie cu oxigen liberă
„Situația e cam așa: sună pacientul, e bine. Cere să fie testat, are simptome. Te duci, omul nu e roșu – urgență, e galben – trebuie consultat. Te grăbești, mai sunt alți 2.000 de oameni în acea zi care...

Școala Palatină, cea mai frumoasă poveste din tinerețea unui prinț nefericit

Școala Palatină, cea mai frumoasă poveste din tinerețea unui prinț nefericit
România aniversează astăzi un secol de la nașterea Regelui Mihai (1921-2021), prilej să celebrăm acest moment special prin evocarea unora dintre cei mai împliniți ani din existența monarhului, una nu tocmai...

Povestea cafelei adevărate

Povestea cafelei adevărate
Galerie Foto Zvonurile se adeveresc. Va urma o criză a cafelei. Producțiile compromise din America de Sud vor duce la o adevărată criză a cafelei și mai ales a cafelei de calitate. Costa Rica este, însă, apărată de acesta...

Dobânda pe termen lung pentru România a atins pragul de 4%

Dobânda pe termen lung pentru România a atins pragul de 4%
Rata dobânzii la creditele pe termen lung luate de România a înregistrat un nou maxim în luna septembrie, ajungând la pragul de 4%, după ce în luna august aceasta atinsese 3,24%. Potrivit datelor publicate de...

Vești bune pentru asigurați: au fost incluse despăgubiri și pentru COVID-19

Vești bune pentru asigurați: au fost incluse despăgubiri și pentru COVID-19
Unele firme de asigurări au schimbat regulile în privința plății daunelor în pandemie. Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR) anunță că au fost deja plătite...

Partenerul de viață al Elenei Udrea și-a închis una dintre afacerile imobiliare 

Partenerul de viață al Elenei Udrea și-a închis una dintre afacerile imobiliare 
Galerie Foto Afacerile din domeniul imobiliar deținute, pe persoană fizică, de partenerul de viață al fostei „blonde de la Cotroceni” par să scârțâie din toate încheieturile. Adrian Alexandrov și-a lichidat, recent,...

Îmblânzitorul de iguane

Îmblânzitorul de iguane
Galerie Foto Costa Rica este pentru noi mai mult o țară spre care s-au îndreptat cetățeni români certați cu legea. Pentru lumea largă este Elveția Americii Centrale! O țară excelent organizată, cu oameni care nu vor să...

Cum a construit fiul unei spălătorese din Paris imperiul bijuteriilor Cartier 

Cum a construit fiul unei spălătorese din Paris imperiul bijuteriilor Cartier 
Galerie Foto Louis-François Cartier a fost unul dintre cei cinci copii ai unui veteran al războaielor napoleoniene și al unei spălătorese. Condițiile financiare precare l-au determinat pe tatăl Pierre să-l angajeze pe...

Legenda crucilor din piatră doborâte cu excavatorul de slugoii lui Ceaușescu

Legenda crucilor din piatră doborâte cu excavatorul de slugoii lui Ceaușescu
Galerie Foto În demența anilor ’80, când cultul familiei Ceaușescu sfida ridicolul într-o Românie anesteziată de balivernele (in)egalității sociale, o vizită-fulger a cuplului dictatorial în zona Subcarpaților de...

ROMATSA, contract de pază pe trei ani cu firma fostului viceprimar general PDL

ROMATSA, contract de pază pe trei ani cu firma fostului viceprimar general PDL
Galerie Foto Aproape 6,3 milioane de lei urmează să fie încasate, de la ROMATSA, de două companii de pază, cu acționariate interesante, în urma unui contract parafat la finalul lunii septembrie, pentru monitorizarea a 12...

Guvernul „Zero II” vrea să bage ONG-urile în campania de vaccinare. Sondaje, apoi cu forța sau sancțiuni

Guvernul „Zero II” vrea să bage ONG-urile în campania de vaccinare. Sondaje, apoi cu forța sau sancțiuni
Galerie Foto Proiectul de program de guvernare cu care Dacian Cioloș s-a prezentat, luni, la Palatul Cotroceni și pentru care a primit, teoretic, undă verde din partea președintelui Klaus Iohannis să încerce să constituie,...

Bruxelles-ul ne pune la treabă. Noi nu avem nici bani, nici muncitori, dar avem strategie 

Bruxelles-ul ne pune la treabă. Noi nu avem nici bani, nici muncitori, dar avem strategie 
Galerie Foto Mâine, 14 octombrie, Direcția Generală pentru Energie (DG Energy) va prezenta propunerile și evaluările de impact ale Comisiei pentru Economie, Cercetare și Energie (ITRE) din Parlamentul European în vederea...

Politicienii toarnă peste sărăcia din Valea Jiului veșnica recunoștință 

Politicienii toarnă peste sărăcia din Valea Jiului veșnica recunoștință 
Galerie Foto La 44 de ani de la revolta minerilor din Valea Jiului, politicienii și-au adus aminte să le aducă un omagiu celor care în vara anului 1977 au avut curajul să-și strige nemulțumirile față de condițiile de...

Povești de ambulanță și dric, în cea mai infectată comună din România

Povești de ambulanță și dric, în cea mai infectată comună din România
Galerie Foto Călugăreni – Prahova este un mic sat ascuns printre dealuri, așezat în coasta Mizilului, la vreo 90 de kilometri de București. De prin 1800, oamenii de aici și-au trăit viața în liniște, aproape neștiuți...

SRI și SPP se pregătesc de dezastre, inclusiv de atacuri nucleare sau radiologice. Guvernul Cîțu bagă 213 milioane în dotarea acestor servicii

SRI și SPP se pregătesc de dezastre, inclusiv de atacuri nucleare sau radiologice. Guvernul Cîțu bagă 213 milioane în dotarea acestor servicii
Galerie Foto Cu doar două zile înainte de ruperea coaliției de guvernare, în 29 septembrie, premierul Florin Cîțu a semnat, împreună cu secretarul de stat în MAI, celebra Ștefania Gabriella Ferencz, supranumită și...
Serviciul de email marketing furnizat de