x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Udrea vrea să lege turiştii români de glie

0
Autor: Aniela Nine Elena Stan 03 Ian 2011 - 20:12
Udrea vrea să lege turiştii români de glie Dragoş Stoica/Jurnalul Naţional
Vezi galeria foto


144865-dragosstoica-20101209120215006.jpgDupă eşecul de anul trecut în convingerea turiştilor străini să viziteze România şi scandalul creării brandului de ţară, Ministerul Turismului a schimbat strategia pentru acest an, şi s-a orientat, cel puţin pentru în­ce­put, către piaţa internă, direcţi­o­nând 2 milioane de euro pentru a-i con­vin­ge pe români să îşi facă vacanţele în Grădina Carpatină şi nu prin alte grădini.

În acest scop, ministerul a declanşat procedurile pentru achi­zi­ţionarea de spaţiu publicitar pe televiziuni şi radio în perioadele aprilie-iunie şi septembrie-decembrie, suma estimată ajungând la  6.935.484 ron fără TVA, adică aproximativ 2 mili­oane de euro, bani proveniţi din fonduri europene.

Cum promovarea spoturilor se va face şi la tv, şi la radio, suma este repartizată în proporţie de 70% către televiziune, restul de 30% urmând să fie alocat promovării Grădinii Carpatine la radio. "Obiectivul campaniei este promovarea programului Exploraţi Grădina Car­pa­ţilor, astfel încât un număr tot mai mare de români să-şi petreacă vacanţa în ţară", îşi expune dorinţa Ministerul Turismului în caietul de sarcini ataşat cererii de oferte.

Minis­terul a stabilit şi portretul robot al românului pe care ar vrea să-l lege de glie în privinţa vacanţelor: turiştii potenţiali trebuie să aibă vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani, să fie din mediul urban, să aibă venituri medii şi cel puţin studii medii.

Focusarea către promovarea României în România este cel puţin ciudată, în contextul în care conceptul de bază al brandului de ţară este tocmai promovarea externă şi "vânzarea" frumuseţilor româneşti turiştilor străini. Exact acestea erau şi declaraţiile ministrului Elena Udrea la expoziţia mondială de la Shanghai anul trecut în iulie, acolo unde a fost lansat brandul de ţară.

"Această imagine se referă la natura pe care o avem, la tradiţiile româneşti cultu­rale, la patrimoniul cultural românesc. Este pentru prima dată când se întâmplă ca promovarea României să plece de la aceste realităţi, şi nu ca până acum, de la mare, Dracula sau Delta Dunării. Rezultatul acesta, faptul că ne promovăm cu aceste elemente, a venit în urma unor cercetări pe plan internaţional, pe pieţele pe care noi dorim să ne promovăm în special, pe pieţele-ţintă. De aceea, cre­dem că, după lansarea acestui brand, care se face cu bani europeni – el a fost conceput, gândit, creat pe bani europeni –, cel mai important lucru este etapa de promovare a României prin această nouă ima­gine", preciza atunci Udrea, citată de Agerpres.

Deşi brandul a fost realizat pe baza unor cercetări făcute pe plan internaţional, pe pieţele pe care România trebuia promovată, aşa cum explica la momentul respectiv chiar Elena Udrea, şi apoi a fost lansat în China, la expoziţia mondială de la Shanghai, ministrul Elena Udrea cumpără acum publicitate la televi­ziunile şi posturile de radio româneşti pentru a promova Programul "Exploraţi grădina carpatică".
Despre promovarea internă, Elena Udrea avea însă altă părere anul trecut, atunci când "scandalul frunzei" era în toi. Văzând partea pli­nă a paharului, ministrul Turismului mulţumea atunci ironic mass-mediei pentru promovarea gratuită a frunzei.

Promovarea României cu frunză în România a început de altfel în Bucureşti de la sfârşitul anului trecut, în Capitală fiind amplasate panouri publicitare stradale care au ca element central celebra frunză şi sloganul "Explore the Carpathian Garden". De altfel, gestionarea pu­blicităţii stradale a fost primită cadou de Elena Udrea de la Guvern în decembrie anul trecut, după ce Consiliul General al Capitalei îi refuzase această dorinţă ministrului Turismului. Astfel, în şedinţa din 23 decembrie, Guvernul a aprobat, la propu­ne­rea Ministerului Dezvoltării Regio­nale şi Turismului, Legea privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate, care stabileşte condi­ţiile generale în baza cărora auto­ri­tăţile administraţiei publice locale vor elabora regulamentul local privind amplasarea mijloacelor de publicitate. În acest mod, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, va ajunge să pună monopol pe publicitatea stradală. La momentul respectiv, decizia a fost criticată de reprezentanţii societăţilor de outdoor, care spuneau că scopul legii este favorizarea unei firme apropiate Elenei Udrea, JC Decaux, firmă implicată în publicitatea outdoor de la Paris, unde, in 2009, a fost lansată campania de promovare inter­na­ţională "Romania, Land of Choice".

Că promovarea externă a României a fost un eşec o demonstrează statisticile privind numărul de turişti străini care au vizitat anul trecut România, în scădere faţă de 2009. Astfel, numărul vizitatorilor străini în România, înregistraţi în primele zece luni din 2010 la punctele de frontieră, a fost mai mic faţă de aceeaşi perioadă a anului 2009, ajungând la nici 6.500.000 de turişti (mai puţin cu 0,7% faţă de 2009).

Datele publicate la începutul lunii decembrie 2010 de Institutul Naţional de Statistică arată că turiştii străini au reprezentat doar 22,5% din numărul total de sosiri. Un procent-record de 94.5% din numărul turiştilor străini care au sosit la noi în ţară în 2010 provin din ţări situate în Europa. Din statele Uniunii Euro­pene s-au înregistrat 59,6% din totalul sosirilor vizitatorilor străini în România, cele mai multe fiind din Ungaria (38,9%), Bulgaria (17,1%), Germania (8,9%), Italia (7,2%), Polonia (5,6%).

Recent, o nouă informaţie în acest sens a venit de la CNN, care a prezentat un clasament cu primele nouă destinaţii turistice pentru 2011, top realizat la solicitarea CNN de trei experţi în domeniu. Şi dacă Bulga­ria, ţara cu care suntem priviţi "la pachet", se află printre destinaţiile recomandate, lăudate fiindu-i atât litoralul, cât şi staţiunile de schi, România lipseşte cu desăvârşire.

Milioane de euro pentru promovarea României pe toate căile
Şi dacă promovarea iniţială a fost gratis, Udrea are la dispoziţie 75 de milioane de euro pentru promovarea brandului turistic al României, bani care trebuie cheltuiţi până în 2013.
Din această sumă, 2% reprezintă fonduri alocate de la bugetul de stat, restul fiind finanţare europeană. Iar cheltuirea banilor a început deja: brandul turistic a fost printat pe toate obiectele promoţionale cu care România participă la târguri de tu­rism, pe materialele publicitare de prezentare şi promovare folosite pentru mediatizare, precum şi în emisiuni de televiziune, panotaj stradal sau evenimente sportive.
Frunza Elenei va fi purtată de pugilistul Lucian Bute pe şort în meciurile pe care le va susţine şi va fi promovată agresiv pe Facebook. Crearea şi promovarea brandului turistic al României, finanţate din fonduri europene, prin Programul Operaţional Regional, fac parte din categoria acţiunilor de promovare a potenţialului turistic al României, pentru care sunt alocaţi 75 mili­oane de euro până la finalul anului 2013.
Asocierea THR-TNS a fost desemnată câştigătoare la licitaţia organizată pentru realizarea brandului turistic al României de Ministerul Turismului (MT), la finalul anului 2009. Suma pe care a plătit-o ministerul pentru aceste servicii este de 894.970 de euro, bani alocaţi României în acest scop de Uniunea Europeană, prin Programul Operaţional Regional – Domeniul Major de Intervenţie 5,3: "Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică".

Citeşte mai multe despre:   brand de turism,   Elena Udrea

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Cavalerii de Interne: medalii pentru eroism la ușa lui Vela

Cavalerii de Interne: medalii pentru eroism la ușa lui Vela
Galerie Foto Decoraţiile importante ale României au devenit simple recompense de serviciu la Interne. Ca un fel de prime, ordinele şi medaliile – decernate cu ocazia Zilei Naţionale - au fost împărţite „sub patronajul”...

„Suntem sclavii unor partide care stau drepți în fața unor stăpâni de dincolo de hotarele țării”

„Suntem sclavii unor partide care stau drepți în fața unor stăpâni de dincolo de hotarele țării”
Galerie Foto   Continuăm mărturisirile-document ale scriitorului Dinu Săraru, cu prilejul lansării împreună cu Jurnalul a unei trilogii de excepție, „Dragostea și Revoluția”. Autorul ne dezvăluie povestea...

Contract secret al SRI cu armament individual, de la consilierul lui Glock, consul al României în Austria

Contract secret al SRI cu armament individual, de la consilierul lui Glock, consul al României în Austria
Galerie Foto Armurierul oficial al producătorului de arme austriac Glock a primit, la jumătatea lunii trecute, de la SRI, un contract de aproximativ zece milioane de euro cu TVA, pentru livrarea unor produse catalogate ca fiind...

„Trebuia să arăt lumii împrejurările în care viața umană, adevărată, e călcată în picioare în universul acesta socialist”

 „Trebuia să arăt lumii împrejurările în care viața umană, adevărată, e călcată în picioare în universul acesta socialist”
Galerie Foto Cuvintele se țes firesc, vorba îi e apăsată. Poveștile se derulează cu emoție nedisimulată. Ai sentimentul că îl poți asculta o viață, fără plictis. Chiar așa, să-l ascultăm cât ne mai putem...

Ochiului îi place mult lumina

Ochiului îi place mult lumina
Nu degeaba românul a născut zicerea „mi-e dragă ca lumina ochilor”. Ochii sunt cel mai frumos cadou pe care Dumnezeirea l-a dăruit omului. Despre problemele ochilor, dar și despre ochelari și necesitatea...

Băsescu: Coincidența închiderii dosarului „EADS”, retragerea contracandidaților și numirea lui Kovesi la EPPO

Băsescu: Coincidența închiderii dosarului „EADS”, retragerea contracandidaților și numirea lui Kovesi la EPPO
Galerie Foto Traian Băsescu, fost protector al Laurei Codruța Kovesi, cel care a numit-o de trei ori la vârful parchetelor din România, susține că este o legătură între clasarea dosarului”EADS” de către DNA, retragerea...

Referendumul lui Iohannis din 2019 și obsesia alegerilor din 6 decembrie aruncă în haos justiția, de la 1 ianuarie 2021

Referendumul lui Iohannis din 2019 și obsesia alegerilor din 6 decembrie aruncă în haos justiția, de la 1 ianuarie 2021
Galerie Foto Referendumul pe Justiție, inițiat de Klaus Iohannis, odată cu alegerile europarlamentare din luna mai a anului 2019, dar și blocajul organizat asupra activității Parlamentului, prin boicotarea lucrărilor...

Fratele Ralucăi Prună, menținut la conducerea DNA, deși nu întrunește condițiile de vechime

Fratele Ralucăi Prună, menținut la conducerea DNA, deși nu întrunește condițiile de vechime
Galerie Foto Secția pentru Procurori de la CSM a decis, săptămâna aceasta, să-i prelungească delegarea procurorului Mihai Prună, fratele fostului ministru tehnocrat al Justiției, Raluca Prună, în funcția de procuror-șef...

Noua variantă de Big Brother, pe șoselele patriei, aprobată de Guvernul Orban în plină campanie electorală

Noua variantă de Big Brother, pe șoselele patriei, aprobată de Guvernul Orban în plină campanie electorală
Galerie Foto Executivul condus de Ludovic Orban a aprobat, în plină campanie electorală pentru alegerile parlamentare, nota de fundamentare pentru alocarea a peste 126 de milioane de lei, din fonduri externe nerambursabile, în ve...

Capii SRI dau lecții de politică și administrație

Capii SRI dau lecții de politică și administrație
Actualul ambasador al României în Statele Unite ale Americii, fost director al Serviciului Român de Informații, George Cristian Maior, are asigurat un post de profesor universitar la Școala Superioară de Studii...

Carantină la mișto, în marginea Bucureștiului

Carantină la mișto, în marginea Bucureștiului
Popești-Leordeni, așezare în sud-estul Capitalei. Populație: 42.468 de locuitori. Cazuri confirmate SARS-CoV-2 în ultimele două săptămâni: 405 persoane. Rata de incidență: 9,54 la mia de locuitori. Decizie...

Când ne ajută poziţia pruncului în burta mamei

Când ne ajută poziţia pruncului în burta mamei
Durerile de spate reprezintă cauza celor mai multe consultaţii la medici, ele produc cele mai multe concedii medicale în lumea largă. Acea poziţie ca a pruncului în burta mamei ajută pentru relaxarea spatelui și...

Poliția de Frontieră depistează persoane, după bătăile inimii, cu echipamente cumpărate de la apropiații generalului „Timpanul”

Poliția de Frontieră depistează persoane, după bătăile inimii, cu echipamente cumpărate de la apropiații generalului „Timpanul”
Galerie Foto Fiul patronului de la Mira Telecom, o entitate abonată, de ani buni, la contracte grele cu instituțiile din zona siguranței naționale, livrează, pentru Poliția de Frontieră, începând cu 9 noiembrie, dispozitive...

Cu semnătură, pe moarte călcând

Cu semnătură, pe moarte călcând
Galerie Foto „Refuz transportul la spital, îmi asum toate riscurile şi consecinţele, inclusiv decesul”.  Observaţia scrisă cu pixul transformă fişa de caz COVID într-un fel de certificat de deces. Pe care pacientul...

Parlamentarii termină mandatul cu datorii de aproape 100 de milioane de lei. Deputații au credite de 64 de milioane

Parlamentarii termină mandatul cu datorii de aproape 100 de milioane de lei. Deputații au credite de 64 de milioane
Galerie Foto Din cei 326 de deputați care își încheie mandatul de parlamentar luna viitoare, 180 au datorii pe persoană fizică, cumulate, în cuantum de nu mai puțin 63.726.506,51 de lei. Creditorii, ca...
Serviciul de email marketing furnizat de