x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Automobilul inteligent care evită accidentele. 3.000 de mașini sunt deja în teste

0
08 Oct 2012 - 19:38
 Orașul american Ann Arbor, de lângă Detroit, este locul în care 3.000 de automobile testează, de la sfârșitul anului trecut, un sistem menit să evite accidentele și să fluidizeze traficul.

Fiecare din cele 3.000 de automobile este dotat cu sisteme wireless, ceea ce permite automobilelor să comunice între ele, precum și cu semafoarele din oraș. Tehnologia este cunoscută sub numele de ”Vehicle to Vehicle (V2V)” sau ”Vehicle to Infrastructure (V2I)” și permite șoferilor să primească informații despre celelalte automobile aflate în trafic, pe o rază de 300 de metri.

Computerele instalate la bord sunt informate în permanență cu privire la poziționarea sau viteza automobilelor de lângă ele și, când situația o impune, pot emite semnale acustice care să avertizeze asupra pericolului iminent. De exemplu, șoferii sunt avertizați, atunci când vor să schimbe banda, dacă se apropie o altă mașină din unghiul mort sau atunci când automobilul din față frânează, în cazul în care șoferul nu observă la timp.

Computerul de bord poate avertiza, de asemenea, dacă un alt automobil vine din lateral sau dacă o mașină parcată pe marginea drumului este pe cale să se încadreze în trafic.

Sistemul V2I asigură comunicarea automobilelor cu semafoarele, astfel încât acestea să se adapteze în funcție de numărul mașinilor din trafic și de viteza lor.

De asemenea, manevrele automobilelor care își comunică permanent situația sunt monitorizate. De exemplu, dacă se constată că majoritatea automobilelor din trafic frânează într-un anumit punct, este un semnal că este o groapă în asfalt sau o altă problemă care stânjenește traficul, autoritățile putând acționa cât mai rapid pentru a remedia problema.

În cazul în care s-a petrecut totuși un accident, automobilele care trec prin zonă sunt alertate, computerul sugerând trasee alternative pentru evitarea ambuteiajelor.

“Ideea este de a îmbunătăți substanțial siguranța în trafic”, spune Peter Sweatman, directorul Institutului de Cercetare a Traficului din cadrul Universității Michigan, cel care supervizează proiectul.

Sistemul pus la punct nu urmărește crearea unor automobile care se pot conduce singure, însă pleacă de la ideea că, oricum, automobilele autonome ale viitorului trebuie să comunice între ele pentru a reprezenta o alternativă viabilă.

Majoritatea automobilelor care dispun de acest sistem sunt deținute de cetățenii din Ann Arbor, care s-au oferit voluntari în acest proiect. Automobilele au fost dotate cu două antene pentru GPS, o antenă pentru sistemul de comunicație între automobile, o platformă prin care șoferul poate folosi sistemul și un computer de bord, care să colecteze și utilizeze datele.

Proiectul se va derula până în 2013, iar dacă se va dovedi unul de succes, tehnologia va fi disponibilă pentru implementarea la nivel global.
Serviciul de email marketing furnizat de