Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Planeta Mercur, total diferită de „suratele” din Sistemul Solar.

Planeta Mercur, total diferită de „suratele” din Sistemul Solar.

17 Iun 2011   •   15:45
Planeta Mercur, total diferită de „suratele” din Sistemul Solar.

Imaginile transmise de sonda spatiala Messenger, care a intrat pe orbita planetei Mercur in urma cu trei luni, i-au facut pe oamenii de stiinta sa puna sub semnul intrebarii ceea ce se stia despre cea mai mica planeta a Sistemului Solar.

Mercur reprezinta o necunoscuta destul de mare pentru astrofizicieni, firesc, in conditiile in care planeta se pierde in stralucirea Soarelui. Mercur putea fi studiata doar in momentele eclipselor solare, putand fi vizualizata doar in momentul rasaritului si amurgului, numai de catre telescoape instalate in emisfera de Nord.

Cercetator principal la NASA, Sean Solomon, a declarat, potrivit cotidianului Daily Telegraph, ca noile date transmise de Messenger, ii obliga pe oamenii de stiinta sa regandeasca vechile idei despre modul in care s-a format planeta Mercur si evolutia sa din ultimele patru miliarde de ani.

Astfel, imaginile de inalta rezolutie au relevat pe suprafata Planetei exista foarte multe depresiuni care contin depozite surprinzator de bogate de sulf, ceea ce sugereaza ca originea lui Mercur este diferita de cea a planetelor-surori, inclusiv Pamantul.

Subiecte în articol: pamant sulf planeta mercur sistemul solar