x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Nuţi internaţional

0
Autor: Elena Stan 31 Oct 2009 - 00:00
Nuţi internaţional Dan Marinescu/Jurnalul Naţional
Vezi galeria foto


Elena Udrea, ministrul interimar al Turismului, nu se învaţă minte. De parcă ar mai vrea încă o comisie de anchetă parlamentară, Udrea continuă să facă achiziţii de publicitate outdoor după bunul plac. Anunţul de achiziţie nu a fost publicat pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, iar ministerul serveşte pe tavă companiei JC Decaux un nou contract în valoare de circa 100.000 de euro.



Ministerul Turismului achiziţionează publicitate outdoor la Milano şi Roma în noiembrie şi decembrie pentru care are alocat un buget de 81.500 de euro fără TVA (97.000 de euro), potrivit unui anunţ publicat pe site-ul instituţiei. Toate datele din caietul de saricini indică faptul că ne aflăm în faţa unei alte licitaţii cu dedicaţie marca Elena Udrea. Benficiarul este şi de această dată firma JC Decaux, un client mai vechi al ministerului.

Elena Udrea a mai colaborat cu JC Decaux în luna iunie, la Paris, când a debutat campania turistică de promovare internaţională "România - the land of choice". Contractul încheiat de minister cu JC Decaux pentru panotajul de la Paris a fost unul din subiectele Comisiei de anchetă a cheltuirii banului public de la Ministerul Turismului. Pentru cele 18 panouri închiriate timp de şapte zile pe Champs Elysees, ministerul a plătit JC Decaux 35.880 euro. "Contractul este rezultatul unei proceduri de achiziţie de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare. (...) Cu toate că limba care guverna acest contract era cea română, contractul a fost redactat numai în limba franceză. Un alt detaliu care a ridicat semne de întrebare a fost diferenţa dintre data de semnare şi de începere a contractului. Astfel, deşi contractul a fost semnat la 29 mai 2009, executarea acestuia începea cu trei zile mai devreme, respectiv 26 mai. Comisia de anchetă a ajuns la concluzia că neregulile depistate în contractul încheiat cu JC Decaux la Paris "denotă neglijenţa cauzată probabil de graba cu care a fost negociat şi semnat contractul", se arată în raportul Comisiei Udrea. Pentru încălcarea repetată a legislaţiei achiziţiilor publice, Comisia parlamentară a cerut Curţii de Conturi să se sesizeze pentru recuperarea pagubelor şi începerea urmăririi penale a Elenei Udrea pentru "abuz în serviciu contra intereselor publice".

ITALIA, DUPĂ MODELUL PARIS
Datele din documentaţia de atribuire pentru Roma şi Milano par a fi copie la indigo după contractul din Paris. Udrea cumpără servicii pentru publicitate outdoor în Italia cu scopul de a introduce un nou produs turistic: "Vacanţa de iarnă în România". Un alt scop este cel de a "păstra imaginea pozitivă a ţării noastre ca destinaţie sigură, unde familiile se simt ca acasă". Surprinzător este faptul că perioada de derulare a acestei campanii de publicitate outdoor coincide cu primul şi al doilea tur de scrutin al alegerilor prezindenţiale din România. Astfel, în perioada 9-22 noiembrie în staţiile de metrou din Roma vor putea fi văzute 200 de afişe cu principalele atracţii turistice ale României în anotimpul rece, iar în perioada 23 noiembrie-6 decembrie în staţiile de metrou din Milano vor fi postate 121 de afişe cu aceleaşi destinaţii. Ministerul a ales aceste două oraşe, deoarece sunt considerate a fi zone de maximă vizibilitate şi afluenţă. La alte detalii, în documentaţia de participare se spune că "perioadele menţionate pentru publicitatea outdoor sunt singurele disponibile".

SELECŢIE DE OCHII LUMII
Ofertele se deschid la 3 noiembrie, iar campania debutează la data de 9 noiembrie. Toate bune şi frumoase, însă, potrivit documentaţiei de participare, firma câştigătoare trebuie să furnizeze spre tipărire materialul grafic cu 15 zile înainte de începerea campaniei. Între 3 şi 9 noiembrie sunt doar şase zile, ceea ce ne duce cu gândul că reprezentanţii MT cunosc mai demult numele firmei căreia îi va fi atribuit contractul.

Mai mult, firma câştigătoare ar trebui să deţină un contract de închiriere a spaţiilor de publicitate outdoor din staţiile de metrou din Roma şi Milano. Întâmplarea face ca JC Decaux să fie compania publicitară care se ocupă de reclamele de pe mijloacele de transport în comun din marile oraşe italiene, printre care şi Milano şi Roma, potrivit The International Herald Tribune. Afişele care vor fi postate în Roma sunt mai micuţe, fiind de dimensiunea 200 X 140 cm, iar cele din Milano sunt mari. Astfel, 48 de afişe vor fi de 300 X 140 cm, iar 73 vor fi de 420 X 200 cm. Posterele din Roma vor fi fixe şi poziţionate în casete luminoase, iar cele din Milano trebuie să aibă posteriorul aspru, pentru a putea fi lipit.

Firma care doreşte să participe la procedura de achiziţie publică trebuie să aibă punct de lucru sau reprezentanţă oficială în Italia pentru a putea urmări şi gestiona mai bine campania. De asemenea, trebuie să prezinte Reprezentanţei de promovare turistică a României din Roma o listă a clienţilor actuali şi lista campaniilor de publicitate realizate şi derulate în ultimii doi ani, din care cel puţin una să fi fost a unei ţări reprezentate în Italia.

MT plăteşte firma pentru închirierea spaţiului, producerea materialului cu un subiect unic, întreţinerea posterelor, montarea şi demontarea acestora şi taxele comunale.

Firma câştigătoare trebuie să creeze un slogan şi un concept grafic care să identifice campania publicitară "Sărbătorile de iarnă în România". Acestea vor caracteriza întreaga campanie ca element de continuitate şi unitate a tuturor instrumentelor folosite. Conceptul este la libera creativitate a firmelor participante, în armonie cu scopul campaniei publicitare. De asemenea, firma trebuie să se ocupe şi de crearea şi realizarea de afişaj la Roma şi la Milano, precum şi de proiectarea, tipărirea şi afişajul panourilor publicitare al căror mesaj trebuie să fie în măsură să răspundă aşteptărilor potenţialilor turişti.

JC Decaux, partener de tradiţie al lui Băsescu
Dar cine este JC Decaux? Conform prezentării companiei, este liderul european pe spaţii de reclamă outdoor şi mobilier stradal. În România, Decaux a preluat prin Affichage Holding, firma Top Media, o societate din sfera de interese a lui Dumitru Bucşaru, un om de afaceri care s-a bucurat de intervenţia directă a preşedintelui Traian Băsescu, care a solicitat în scris ministrului Transporturilor să-şi plătească facturile către patronul Unirii Urziceni. Apoi, JC Decaux a devenit partenerul MT în promovarea gratuită a campaniei "Turist în România". Întoarsă de la Paris, Udrea a făcut un apel la agenţiile de publicitate să pună la dispoziţia ministerului, gratuit, panouri pentru promovarea campaniei "Turist în România", aceasta promiţând că banii astfel economisiţi îi va direcţiona către proiectele de investiţie în infrastructură turistică. Societăţile Affichage şi News Outdoor România au întins o mână Elenei Udrea. Prima este o societate controlată de JC Decaux, iar cea de-a doua este în proces de preluare de acelaşi JC Decaux. De altfel, Affichage este beneficiara (prin preluare) a 300 de locaţii de panouri publicitare atribuite spre folosinţă de Traian Băsescu, din vremea când era primar, către firma Top Media SRL. Acum, aceleaşi panouri publicitare sunt folosite printre alţii şi de Traian Băsescu, pentru a face reclamă referendumului sub sloganul "De ce le e frică nu scapă".

Citeşte mai multe despre:   special,   Elena Udrea

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Depunerea coroanelor de flori, subiect de dezbatere legislativă în Parlamentul României

Depunerea coroanelor de flori, subiect de dezbatere legislativă în Parlamentul României
Galerie Foto Toți parlamentarii AUR, inclusiv cei plecați din partid, cer modificarea legislației privind participarea la ceremoniile oficiale și introducerea pe lista celor care pot depune coroane de flori în timpul acestor...

Referendum pentru demiterea lui Nicușor Dan, primarul care, în opt luni, a reușit doar să se tundă

Referendum pentru demiterea lui Nicușor Dan, primarul care, în opt luni, a reușit doar să se tundă
Galerie Foto Nicușor Dan, primarul general al Capitalei, ar putea fi subiect al unui referendum pentru demiterea sa, după ce Partidul Puterii Umaniste (Social-Liberal) a anunțat că a inițiat procedurile pentru a demara această...

Povestea imobiliară de la Cimitirul Eternitatea, soldată cu descinderea DNA și a „mascaților” la primăria lui Mihai Chirica

Povestea imobiliară de la Cimitirul Eternitatea, soldată cu descinderea DNA și a „mascaților” la primăria lui Mihai Chirica
Galerie Foto Direcția Națională Anticorupție și-a trimis, tocmai de la București, procurorii, dar și luptători ai Brigăzii Speciale de Intervenții a Jandarmeriei, pentru a „călca”, ieri, biroul primarului PNL de...

PSD și PNL se bat în proiecte de lege pentru depolitizarea consiliilor de administrație, în plină ofensivă de politizare

PSD și PNL se bat în proiecte de lege pentru depolitizarea consiliilor de administrație, în plină ofensivă de politizare
Galerie Foto În toiul campaniei coaliției de guvernământ de împărțire a sinecurilor prin consiliile de administrație ale companiilor cu capital de stat pentru oamenii de partid, mai mulți parlamentari PSD au pregătit un...

Un caz rar în lumea civilizată: România nu știe ce populație are

Un caz rar în lumea civilizată: România nu știe ce populație are
Câți locuitori are România? Răspunsul pare simplu, dar nu este chiar așa! Recensământul populației dă o cifră, Institutul Național de Statistică, altă cifră, Ministerul de Interne are altceva în evidențe,...

PSD a vrut să transforme sponsorizarea dintr-un act benevol într-unul obligatoriu

PSD a vrut să transforme sponsorizarea dintr-un act benevol într-unul obligatoriu
Galerie Foto Sponsorizarea este considerată un act de responsabilitate socială, iar ea este definită de lege ca fiind actul juridic prin care două persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor...

Angajații din industria de apărare, în stradă, cei din sectorul energetic, în șomaj

Angajații din industria de apărare, în stradă, cei din sectorul energetic, în șomaj
Deși de mai bine de un an de zile guvernanții promit că vor găsi soluții pentru rezolvarea problemelor din industria de apărare, acest lucru încă nu s-a întâmplat, generând o situație din ce în ce mai...

Studiu: Vindecații de COVID nu au nevoie de vaccin 

Studiu: Vindecații de COVID nu au nevoie de vaccin 
Persoanele care au trecut deja prin infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu obțin beneficii suplimentare în urma vaccinării anti-COVID, în timp ce persoanele care nu au avut boala beneficiază maxim de vaccinare, arată...

Recomandările de mediu ale Consiliului Europei, ignorate la București

Recomandările de mediu ale Consiliului Europei, ignorate la București
Galerie Foto Poluarea din România a ajuns din nou în presa occidentală, după ce jurnaliștii de la publicația franceză Libération au realizat un reportaj despre poluarea cauzată de fabricile de ciment. La Fieni, în județul...

Obsesiile binomului SRI-DNA, readuse în actualitate. Cum speculează Stelian Ion raportul MCV și atentatul de la Arad

Obsesiile binomului SRI-DNA, readuse în actualitate. Cum speculează Stelian Ion raportul MCV și atentatul de la Arad
Galerie Foto Raportul MCV, prin care Comisia Europeană a anunțat că nu ridică mecanismul de monitorizare pe Justiție, în ceea ce privește România, precum și atentatul de la Arad, în urma căruia și-a pierdut viața...

Cluj-Napoca, dotată cu indicatoare rutiere de o companie amendată, anul trecut, pentru trucarea unor licitații

Cluj-Napoca, dotată cu indicatoare rutiere de o companie amendată, anul trecut, pentru trucarea unor licitații
Galerie Foto Autoritățile locale din Cluj-Napoca au cumpărat, la începutul acestei luni, peste 5.000 de indicatoare rutiere, la bucată, la care se adaugă o suprafață totală de 1.750 de metri pătrați de asemenea produse,...

Comunitatea LGBT dă si ea o gaură la bugetul public

Comunitatea LGBT dă si ea o gaură la bugetul public
Un incident de la o manifestare LGBT din 2013 a devenit obiectul unei plângeri împotriva statului român la CEDO, încheiată cu satisfacerea parțială a reclamanților. Aproape 60.000 de euro plătiți din bugetul pu...

Oamenii speriați de urs cred că autoritățile așteaptă să fie victime

Oamenii speriați de urs cred că autoritățile așteaptă să fie victime
Locuitorii din nordul județului Dâmbovița sunt terorizați de prezența unui urs care le intră în gospodării. Deși mai mulți au semnalat prezența animalului, autoritățile se limitează la a da doar...

Înmormântarea omului de afaceri din Arad ar putea fi cheia rezolvării cazului

Înmormântarea omului de afaceri din Arad ar putea fi cheia rezolvării cazului
Galerie Foto Unul dintre cei mai buni criminaliști din România, colonelul în rezervă Andrei Banu, explică ce eroare se face în cazul anchetei de la Arad. Andrei Banu a condus Serviciul Investigații Criminale din cadrul IPJ Pra...

Cascada Bigăr ar putea „crește” la loc în 100 de ani

Cascada Bigăr ar putea „crește” la loc în 100 de ani
Considerată unul dintre cele mai frumoase obiective turistice din țară, cascada Bigăr din Parcul Național Cheile Nerei-Beușnița, s-a prăbușit, luni seară, generând un imens scandal. Inițial, Romsilva a...
Serviciul de email marketing furnizat de