x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Nuţi internaţional

0
Autor: Elena Stan 31 Oct 2009 - 00:00
Nuţi internaţional Dan Marinescu/Jurnalul Naţional
Vezi galeria foto


Elena Udrea, ministrul interimar al Turismului, nu se învaţă minte. De parcă ar mai vrea încă o comisie de anchetă parlamentară, Udrea continuă să facă achiziţii de publicitate outdoor după bunul plac. Anunţul de achiziţie nu a fost publicat pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, iar ministerul serveşte pe tavă companiei JC Decaux un nou contract în valoare de circa 100.000 de euro.



Ministerul Turismului achiziţionează publicitate outdoor la Milano şi Roma în noiembrie şi decembrie pentru care are alocat un buget de 81.500 de euro fără TVA (97.000 de euro), potrivit unui anunţ publicat pe site-ul instituţiei. Toate datele din caietul de saricini indică faptul că ne aflăm în faţa unei alte licitaţii cu dedicaţie marca Elena Udrea. Benficiarul este şi de această dată firma JC Decaux, un client mai vechi al ministerului.

Elena Udrea a mai colaborat cu JC Decaux în luna iunie, la Paris, când a debutat campania turistică de promovare internaţională "România - the land of choice". Contractul încheiat de minister cu JC Decaux pentru panotajul de la Paris a fost unul din subiectele Comisiei de anchetă a cheltuirii banului public de la Ministerul Turismului. Pentru cele 18 panouri închiriate timp de şapte zile pe Champs Elysees, ministerul a plătit JC Decaux 35.880 euro. "Contractul este rezultatul unei proceduri de achiziţie de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare. (...) Cu toate că limba care guverna acest contract era cea română, contractul a fost redactat numai în limba franceză. Un alt detaliu care a ridicat semne de întrebare a fost diferenţa dintre data de semnare şi de începere a contractului. Astfel, deşi contractul a fost semnat la 29 mai 2009, executarea acestuia începea cu trei zile mai devreme, respectiv 26 mai. Comisia de anchetă a ajuns la concluzia că neregulile depistate în contractul încheiat cu JC Decaux la Paris "denotă neglijenţa cauzată probabil de graba cu care a fost negociat şi semnat contractul", se arată în raportul Comisiei Udrea. Pentru încălcarea repetată a legislaţiei achiziţiilor publice, Comisia parlamentară a cerut Curţii de Conturi să se sesizeze pentru recuperarea pagubelor şi începerea urmăririi penale a Elenei Udrea pentru "abuz în serviciu contra intereselor publice".

ITALIA, DUPĂ MODELUL PARIS
Datele din documentaţia de atribuire pentru Roma şi Milano par a fi copie la indigo după contractul din Paris. Udrea cumpără servicii pentru publicitate outdoor în Italia cu scopul de a introduce un nou produs turistic: "Vacanţa de iarnă în România". Un alt scop este cel de a "păstra imaginea pozitivă a ţării noastre ca destinaţie sigură, unde familiile se simt ca acasă". Surprinzător este faptul că perioada de derulare a acestei campanii de publicitate outdoor coincide cu primul şi al doilea tur de scrutin al alegerilor prezindenţiale din România. Astfel, în perioada 9-22 noiembrie în staţiile de metrou din Roma vor putea fi văzute 200 de afişe cu principalele atracţii turistice ale României în anotimpul rece, iar în perioada 23 noiembrie-6 decembrie în staţiile de metrou din Milano vor fi postate 121 de afişe cu aceleaşi destinaţii. Ministerul a ales aceste două oraşe, deoarece sunt considerate a fi zone de maximă vizibilitate şi afluenţă. La alte detalii, în documentaţia de participare se spune că "perioadele menţionate pentru publicitatea outdoor sunt singurele disponibile".

SELECŢIE DE OCHII LUMII
Ofertele se deschid la 3 noiembrie, iar campania debutează la data de 9 noiembrie. Toate bune şi frumoase, însă, potrivit documentaţiei de participare, firma câştigătoare trebuie să furnizeze spre tipărire materialul grafic cu 15 zile înainte de începerea campaniei. Între 3 şi 9 noiembrie sunt doar şase zile, ceea ce ne duce cu gândul că reprezentanţii MT cunosc mai demult numele firmei căreia îi va fi atribuit contractul.

Mai mult, firma câştigătoare ar trebui să deţină un contract de închiriere a spaţiilor de publicitate outdoor din staţiile de metrou din Roma şi Milano. Întâmplarea face ca JC Decaux să fie compania publicitară care se ocupă de reclamele de pe mijloacele de transport în comun din marile oraşe italiene, printre care şi Milano şi Roma, potrivit The International Herald Tribune. Afişele care vor fi postate în Roma sunt mai micuţe, fiind de dimensiunea 200 X 140 cm, iar cele din Milano sunt mari. Astfel, 48 de afişe vor fi de 300 X 140 cm, iar 73 vor fi de 420 X 200 cm. Posterele din Roma vor fi fixe şi poziţionate în casete luminoase, iar cele din Milano trebuie să aibă posteriorul aspru, pentru a putea fi lipit.

Firma care doreşte să participe la procedura de achiziţie publică trebuie să aibă punct de lucru sau reprezentanţă oficială în Italia pentru a putea urmări şi gestiona mai bine campania. De asemenea, trebuie să prezinte Reprezentanţei de promovare turistică a României din Roma o listă a clienţilor actuali şi lista campaniilor de publicitate realizate şi derulate în ultimii doi ani, din care cel puţin una să fi fost a unei ţări reprezentate în Italia.

MT plăteşte firma pentru închirierea spaţiului, producerea materialului cu un subiect unic, întreţinerea posterelor, montarea şi demontarea acestora şi taxele comunale.

Firma câştigătoare trebuie să creeze un slogan şi un concept grafic care să identifice campania publicitară "Sărbătorile de iarnă în România". Acestea vor caracteriza întreaga campanie ca element de continuitate şi unitate a tuturor instrumentelor folosite. Conceptul este la libera creativitate a firmelor participante, în armonie cu scopul campaniei publicitare. De asemenea, firma trebuie să se ocupe şi de crearea şi realizarea de afişaj la Roma şi la Milano, precum şi de proiectarea, tipărirea şi afişajul panourilor publicitare al căror mesaj trebuie să fie în măsură să răspundă aşteptărilor potenţialilor turişti.

JC Decaux, partener de tradiţie al lui Băsescu
Dar cine este JC Decaux? Conform prezentării companiei, este liderul european pe spaţii de reclamă outdoor şi mobilier stradal. În România, Decaux a preluat prin Affichage Holding, firma Top Media, o societate din sfera de interese a lui Dumitru Bucşaru, un om de afaceri care s-a bucurat de intervenţia directă a preşedintelui Traian Băsescu, care a solicitat în scris ministrului Transporturilor să-şi plătească facturile către patronul Unirii Urziceni. Apoi, JC Decaux a devenit partenerul MT în promovarea gratuită a campaniei "Turist în România". Întoarsă de la Paris, Udrea a făcut un apel la agenţiile de publicitate să pună la dispoziţia ministerului, gratuit, panouri pentru promovarea campaniei "Turist în România", aceasta promiţând că banii astfel economisiţi îi va direcţiona către proiectele de investiţie în infrastructură turistică. Societăţile Affichage şi News Outdoor România au întins o mână Elenei Udrea. Prima este o societate controlată de JC Decaux, iar cea de-a doua este în proces de preluare de acelaşi JC Decaux. De altfel, Affichage este beneficiara (prin preluare) a 300 de locaţii de panouri publicitare atribuite spre folosinţă de Traian Băsescu, din vremea când era primar, către firma Top Media SRL. Acum, aceleaşi panouri publicitare sunt folosite printre alţii şi de Traian Băsescu, pentru a face reclamă referendumului sub sloganul "De ce le e frică nu scapă".

Citeşte mai multe despre:   special,   Elena Udrea

 



Mai multe titluri din categorie

Cum și-a răsplătit PLUS-ul lui Cioloș sponsorii cu funcții la stat

Cum și-a răsplătit PLUS-ul lui Cioloș sponsorii cu funcții la stat
Galerie Foto Pe model PNL, dar la o scară mai mică, Partidul PLUS, formațiune condusă de Dacian Cioloș, aflată, în prezent, la guvernare dă dovadă de „obraz” când e vorba de cei care au contribuit cu donații în anul...

CCR: Prelungirea sine die a mandatului președintelui Consiliului Concurenței încalcă legea și Constituția

CCR: Prelungirea sine die a mandatului președintelui Consiliului Concurenței încalcă legea și Constituția
Decizia prin care Curtea Constituțională a stabilit că prelungirea sine die a mandatului președintelui Consiliului Concurenței, peste durata prevăzută de normele în vigoare, este atât neconstituțională, cât...

Tanti Florica. Lecții de viață de la înălțimea a 100 de ani

Tanti Florica. Lecții de viață de la înălțimea a 100 de ani
Apropiații îi spun cu drag „Tanti Florica”, dar în realitate este o doamnă în adevăratul sens al cuvântului, o aristocrată autentică, apariție rară în peisajul dâmbovițean. Distinsă, tonică, de o...

Vlad Voiculescu a primit clasare de la DNA în dosarul „diplomei de la Viena”

Vlad Voiculescu a primit clasare de la DNA în dosarul „diplomei de la Viena”
Galerie Foto Direcția Națională Anticorupție a dispus, la sfârșitul lunii trecute, clasarea unui dosar penal privind infracțiuni de abuz în serviciu, fals intelectual, uz de fals, fals în declarații și instigare la...

7 ani de pușcărie cu executare în sufragerie  

7 ani de pușcărie cu executare în sufragerie  
Galerie Foto Munca de acasă, împământenită anul trecut odată cu instaurarea stării de urgență, le-a dat unor parlamentari idei năstrușnice. Cum ar fi aceea de a vota online un proiect de lege născocit de senatoarea...

Tinerii din diaspora întorc spatele guvernului

Tinerii din diaspora întorc spatele guvernului
Măsura 6.1 Sprijin instalare tineri fermieri, componenta diaspora, se dovedește a fi un eșec pentru Guvern. Tinerii plecați la muncă în străinătate sunt neinteresați de oferta financiară a autorităților de la...

Unul din patru deputați a vorbit o singură dată de la preluarea mandatului. Mai multe județe, nereprezentate de la tribuna oficială

Unul din patru deputați a vorbit o singură dată de la preluarea mandatului. Mai multe județe, nereprezentate de la tribuna oficială
Puțin mai mult de un sfert din totalul deputaților aleși în funcții au luat cuvântul o singură dată în plenul Camerei, în cele aproape șase luni care s-au scurs de la validarea alegerii lor, în urma...

Scafandri înecați cu fonduri europene

Scafandri înecați cu fonduri europene
Galerie Foto Programul pentru lărgirea plajelor pe litoralul românesc este îndoliat de moartea unor specialiști angajați în proiect. În urmă cu  patru săptămâni, în 9 aprilie, a fost raportat decesul a doi scafandri...

Un prinț austriac a împușcat cel mai mare urs din Europa sub nasul autorităților române

Un prinț austriac a împușcat cel mai mare urs din Europa sub nasul autorităților române
Două organizații de apărare a drepturilor animalelor au semnalat autorităților române că un prinț austriac a împușcat ilegal cel mai mare urs din Europa, în apropierea orașului Covasna. Cu toate acestea,...

Firmele de casă ale PNL, sponsori pentru partid în anul pandemiei. Legături cu funcții sau cu contracte la stat

Firmele de casă ale PNL, sponsori pentru partid în anul pandemiei. Legături cu funcții sau cu contracte la stat
Galerie Foto În Raportul pe care Autoritatea Electorală Permanentă l-a întocmit cu privire la cuantumul veniturilor Partidului Național Liberal obținute în anul 2020 regăsim o listă cu 20 de societăți comerciale care au co...

Ce a văzut Sala Palatului înainte de vaccinarea lui Gheorghiță

Ce a văzut Sala Palatului înainte de vaccinarea lui Gheorghiță
Galerie Foto Sala Palatului se va umple în acest weekend de medici, asistente și seringi, în loc de spectatori și mari artiști, cum era tradiția. Un „spectacol” nemaivăzut la București, dar implementat cu succes la...

Nu există niciun sport, nicio metodă de a-l face pe copil mai înalt

Nu există niciun sport, nicio metodă de a-l face pe copil mai înalt
Galerie Foto Cele mai frecvente motive de solicitare a cabinetului medicilor, în lume, conţin pe primul loc durerile de spate. Este o autodiagnosticare prea deasă: „mă doare spatele, am hernie de disc”! Despre problemele...

Edilul Ciprian Ciucu, „luat la mișto” și de polițiști, și de cetățeni

Edilul Ciprian Ciucu, „luat la mișto” și de polițiști, și de cetățeni
Galerie Foto Poliția Rutieră a Capitalei a transmis, ieri, că face verificări, după ce primarul sectorului 6, Ciprian Ciucu, a scris pe o rețea de socializare că a fost „luat la mișto” de ofițerul de serviciu și că i...

Legea care ia de la patroni și dă la muncitori așteaptă votul Camerei Deputaților

Legea care ia de la patroni și dă la muncitori așteaptă votul Camerei Deputaților
Patru deputații PDS și un deputat independent, intrat însă în Parlament pe listele USR, s-au gândit anul trecut că ar fi bine ca patronii să împartă până la 25% din profitul net obținut cu angajații....

Renovarea WC-urilor la Banca Națională: o jumătate de hectar de faianță, 11 kilometri de conducte!

Renovarea WC-urilor la Banca Națională: o jumătate de hectar de faianță, 11 kilometri de conducte!
Galerie Foto O achiziție de lucrări la sediul central al Băncii Naționale, făcută la finalul lunii trecute, arată, în documentația de atribuire, că, practic, grupurile sanitare ale acestei instituții fundamentale a...
Serviciul de email marketing furnizat de