x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul ALTERNATIVĂ SUV CITRÖEN/ C-Crosser, muşchi şi rafinament

ALTERNATIVĂ SUV CITRÖEN/ C-Crosser, muşchi şi rafinament

de Dragos Stoica    |    25 Ian 2009   •   00:00
ALTERNATIVĂ SUV CITRÖEN/ C-Crosser, muşchi şi rafinament

Aşezat pe o platformă de Mitsubishi Outlander, modelul constructorului francez impresionează prin ţinuta de drum şi siguranţa oferite în regim de croazieră, având un comportament decent şi în off-road.



Ca toate produsele Citröen, te impresionează de la prima privire prin eleganţă. Deşi vorbim de un SUV veritabil, C-Crosser emană rafinament, chiar dacă se trage direct din Mitsubishi Outlander, pe a cărui platformă a fost realizat, alături de Peugeot 4007. Cel puţin la nivelul aspectului, C-Crosser este cel mai arătos. Prin numai câteva modificări ale grilei frontale în spiritul logo-ului clasic al mărcii, Citröen a reuşit să capteze interesul europenilor. Punctele forte ale maşinii sunt însă motorul 2.2 HDI şi 160 CP şi transmisia manuală în şase trepte, care se completează foarte bine reciproc.

ŢINUTĂ. Fără îndoială, C-Crosser este maşina ideală pentru croaziere lungi. Se conduce foarte uşor şi odihnitor, iar cuplul de 380 Nm, disponibil de la o turaţie de 2.000 de rotaţii, este suficient pentru adoptarea unui stil ferm de condus, totuşi nu chiar cel mai sportiv. Graţie şi rapoartelor bine echilibrate ale cutiei de viteze, consumul de motorină stă destul de jos, undeva în jurul unei valori de 7 litri extraurban şi puţin sub 9 litri în oraş. Pe drum umed şi virajat şi condus relativ în forţă, SUV-ul Citröen s-a comportat admirabil cuplat în modul 4x4, pentru ca apoi, intrat pe zonă forestieră, să n-aibă nici un fel de probleme, mai ales că garda la sol e suficient de înaltă pentru a depăşi obstacolele obişnuite pe vreme de iarnă. Suspensiile îşi fac şi ele bine treaba, confortul pasagerilor neavând mult de suferit în asemenea condiţii de rulare.

SIGUR. Sistemele prezente pe C-Crosser sunt ABS, asistenţă la frânarea de urgenţă (AFU) şi ESP. Tracţiunea este controlată electronic, care poate direcţiona cuplul automat la puntea din spate dacă situaţia o cere brusc. Airbag-urile sunt prezente pe toate părţile şi unghiurile maşinii. La interior găsim un sistem audio RCD cu MP3 care nu te trage pe sfoară, dar nici nu excelează, în rest bordul fiind destul de pragmatic realizat. Ai tot ce-ţi trebuie la îndemână, dar nimic în plus. Opţional, desigur, se poate pune sistem de navigaţie. Spaţiile de depozitare sunt însă la superlativ: nu veţi avea probleme cu ţinutul telefoanelor sau aşezarea paharelor de cafea, deoarece există o cotieră foarte încăpătoare, plus numeroase alte locuri personalizate pentru diferite recipiente. Materialele plastice folosite sunt de certă calitate, obişnuinţă deja la Citröen, iar volumul portbagajului este de 510 litri. Preţul standard este de 35.841 de euro (TVA inclus), dar în acest moment maşina poate fi achiziţionată cu o reducere de 4.000 de euro, având un preţ promoţional de 31.841 de euro.

ALTERNATIVĂ. Cu un volum normal de 510 litri, portbagajul se poate mări prin rabatarea scaunelor de pe bancheta din spate. Există şi două scaune suplimentare pentru doi copii chiar în porbagaj, iar accesul se poate face prin deschiderea în sens invers a portierelor transversale

×
Subiecte în articol: auto