x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul BMW 320d, asaltul Premium pe clasa medie

BMW 320d, asaltul Premium pe clasa medie

de Dragos Stoica    |    24 Aug 2012   •   21:00
BMW 320d, asaltul Premium pe clasa medie

Modelul de baza al constructorului bavarez ofera cel mai bun raport consum – performante de pe segment. Cu toate optiunile, pretul sau poate fi insa destul de piperat, apropiindu-se de 60.000 de euro

Seria 3 este cel mai important model BMW. Iar asta atat deoarece vorbim de versiunea prin care constructorul de la Munchen face cel mai mare volum la vanzari, dar si pentru ca fanii filosofiei bavareze EfficientDynamics pot opta pentru o masina speciala la un pret ceva mai accesibil pentru o masina premium de clasa medie. Pentru exemplificare, e suficient de spus ca Seria 3 a ajuns acum la cea de sasea generatie in 37 de ani.

Ca de obicei, aprecierea designului este o chestiune subiectiva. Pozele deconspira totusi prea putin din aerul pe care il respira masina, unul care pastreaza nealterat caracterul impregnat de BMW in ultimele decenii tuturor produselor sale. Frontal, Seria 3 este o versiune miniaturala a furiosului Seria 5, in timp ce partea din spate este evident inspirata de acelasi model. Farurile au primit tehnologie LED, potrivindu-se perfect cu grila devenita marca inregistrata a bavarezilor. Interiorul este la fel de spectaculos ca la orice model BMW, masina de la test, in echipare Sport, punctand prin pedalierul din aluminiu, insertiile de plastic in culoarea caroseriei, pielea fina, scaunele cu o sustinere laterala buna si cusaturi tot in culoarea exteriorului. Acestora li se adauga alura de cockpit de avion pe care o are bordul, usor orientat spre sofer, ca la fiecare model BMW din ultimii ani.

In cazul modelului de la test, cel mai placut sentiment l-a generat propulsorul diesel de 2.0 litri si 184 CP, care este principala versiune preferata de piata romaneasca. Cu un excelent cuplu de 380 Nm disponibili de la 1.750 rpm, motorul este suficient de puternic pentru un comportament foarte dinamic la nevoie, dar totodata stie sa fie extrem de econom. Doar 5,7 litri am inregistrat in regim mixt, care a presupus toate categoriile de drumuri de-a lungul a 700 de kilometri. Fara indoiala, cel mai important cuvant de spus pe zona respectiva il are si transmisia automata cu opt rapoarte, un adevarat spectacol tehnologic in materie. Oficial, Seria 3 320d atinge suta de kilometri in 7,6 secunde, iar realitatea a dat dreptate fisei tehnice.

Exista patru moduri de rulare pentru care poate opta cel de la volan. EcoPro se adreseaza strict pentru eficientizarea la maximum a consumului, Normal pentru regimul firesc de trafic, Sport cand ai nevoie de raspunsuri mai prompte la solicitari, iar Sport+ cand vrei o portie zdravana de adrenalina, recomandata insa doar celor initiati. Capitolul sigurantei presupune airbaguri pe toate partile, ABS si sisteme de control dinamic al stabilitatii si tractiunii (DSC si DTC). In plus, Seria 3 vine cu o multime de elemente de siguranta activa: functie de avertizare la schimbarea si la parasirea benzii de mers pentru soferii neatenti si somnorosi, functie de recunoastere a semnelor de circulatie si pilot automat cu functie de franare.

Tehnologia de varf a ramas unul dintre principalele atuuri ale masinii. Optional exista volan incalzit, precum si scaune cu trei niveluri ale aceleiasi calitati de invidiat in iernile romanesti. Mai mult, nemtii s-au gandit si la cei din spate, astfel ca si bancheta pasagerilor a primit incalzire. Ecranul central este un LED de 10 inch, cu optiune de Internet pentru posesorii de Iphone, dar in curand si pentru fanii Android, iar sistemul audio este unul evident de top: Harmann/Kardon, cu 16 boxe.

In versiunea testata, Seria 3 nu este tocmai ieftina... Costa putin sub 60.000 de euro, dar fara optionale pleaca de la 36.580 euro. Pretul de intrare in gama este 31.620 euro, asta pentru 316 d.

BMW 3 Series 320d
● Cilindree: 1.995 cmc
● Putere: 184 CP/4.000 rpm
● Cuplu maxim: 380 Nm/1.750 rpm
● Transmisie: automata, opt rapoarte
● Acceleratie 0-100 km: 7,6 s
● Viteza maxima: 235 km/h
● Consum mixt oficial: 4,4 l/100 km
● Volum rezervor: 57 l
● Volum portbagaj: 480 l

×