x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul BMW Seria 6 Coupé - pol magnetic

BMW Seria 6 Coupé - pol magnetic

de Dragos Stoica    |    03 Feb 2012   •   21:00
BMW Seria 6 Coupé - pol magnetic

Designul futurist al masinii si ragetul motorului de 4.4 litri atrag instantaneu toate privirile parti­cipantilor la trafic. Modelul este o adevarata lectie de tehnologie, dar costurile sunt pe masura.

Greu sau simplu de descris o masina care costa 130.000 de euro? Ambele raspunsuri pot fi argumentate usor, dar realitatea comuna este ca noua Serie 6 Coupé se dovedeste o masina absolut fenomenala. Arata bestial, suceste gaturile si bulbuca ochii pana si pietonilor de varsta a treia atunci cand e zarita, iar domnisoarele de pe strada se simt tentate sa-ti strecoare numarul pe telefon prin geamul abia intredeschis. Ramane intrebarea de ce sa fabrici un asemenea model in plina criza mondiala, chiar daca zona premium a fost mai putin afectata decat marcile de volum. Aici raspunsul chiar e simplu: pentru BMW isi permite sa faca asta. Sa fim seriosi, oameni cu bani vor exista intodeauna, chiar si dupa o eventuala regandire a sistemului economic actual.

Rezultatul este absolut spectaculos si orice cuvinte sunt sarace pentru a descrie senzatiile traite la bordul lui 650i, mai ales ca BMW ofera, indiferent de model, un feedback inconfundabil soferului si pasagerilor. In cazul de fata, prima impresie puternica o ai cand vezi luminile LED aprinse, tehnologie care acum echipeaza complet toate blocurile optice. Al doilea moment de efect vine in momentul in care actionezi butonul de pornire a motorului, iar dinspre evacuarea dubla se aude un muget fioros. Motorul de 4.4 litri scoate 407 CP, cu un cuplu extraordinar (600 Nm), disponibil de la o turatie specifica mai degraba unui diesel, de numai 1.750 rotatii.

Pe romaneste, 650i sprinteaza ca Usain Bolt cand ii este calcata acceleratia, te trezesti lipit in scaun, iar transmisia automata cu opt rapoarte lucreaza excelent. Practic, de-a lungul a aproape 600 de kilometri facuti in conditii de oras, autostrada si drum national, nu i-a putut sta nimeni in fata, iar asta fara sa abuzam de calitatile sale. Cu un rezervor de 70 de litri am parcurs aproximativ 410 kilometri, in timp ce computerul de bord a avansat un consum mixt de 16,5 litri la suta de kilometri. Aceste valori conteaza mai mult statistic, deoarece acela care isi va permite sa plateasca 130.000 de euro pentru achizitia sa nu va avea dificultati in alocarea banilor pentru combustibil.

Evident, masina are tractiune integrala xDrive, care ii confera o stabilitate teribila. Rotile par li­pite de sosea, iar adoptarea unui stil sportiv de condus pe un drum virajat iti face pielea gaina. De asemenea, suspensia poate fi setata in patru moduri diferite: Confort, Confort plus, Sport si Sport plus. Sistemele de siguranta sunt cam tot ce poate fi pus la ora actuala pe o masina, iar 650i este dotat cu camere pe toate partile, care dau o imagine de 360 de grade pe screen. Practic, masina este vazuta pe ecran ca si cum ar fi filmata de sus, usurand enorm misiunea soferului la parcare, mai ales ca luneta este aproape imposibil de folosit din cauza dimensiunilor micronice. Inte­riorul este in ton cu restul. Sistemul audio Bang&Olufsen te face sa te simti ca intr-o sala de concert, in timp ce scaunele din fata au, pe langa deja obisnuita incalzire, si un sistem de ventilatie.

O bulinuta neagra pentru volum, care nu are o reprezentare grafica pe ecran, asa ca pur si simplu te orientezi sa-l actionezi in functie de decibelii doriti. Pe langa functiile deja cunoscute, sistemul iDrive ofera si o conexiune la internet, lucru care exista si la Seria 5. Finisajele sunt la fel de teribile, cu cusaturi de matase pe piele, lemn si aluminiu. Pozitia in scaunele din fata este la discretie, in schimb pasagerii din spate trebuie sa fie obligatoriu copii. Aici totul este dificil, de la acces pana la spatiul pentru picioare. In schimb, portbagajul vine cu un volum de 460 litri.

BMW 650i Coupé xDrive
Capacitate: 4.395 cmc
Putere: 407 CP/5.000 rpm
Cuplu maxim: 600 Nm/1.750 rpm
Viteza maxima: 250 km/h
Acceleratie: 0-100 km: 4,8 s
Tractiune: integrala xDrive
Transmisie: automata, opt trepte
Consum oficial: 16,5 l (urban) si 8.2 l (extra)
Pret: 130.769 euro (TVA inclusa)

×
Subiecte în articol: auto&moto