x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul BMW X3 s-a făcut mare

BMW X3 s-a făcut mare

de Dragos Stoica    |    18 Mar 2011   •   19:31
BMW X3 s-a  făcut mare

157027-noul-bmw-x3-xdrive35i-big-3100x20673.jpgDacă până la apariţia lui X1 era cel mai mic membru al „clanului X”, X3 a devenit de anul trecut mode­lul de legătură cu fraţii mai mari X5 şi X6. Maşina a crescut, are dimensiuni mai mari decât generaţia an­te­rioară, iar aspectul duce tot mai mult cu gândul la  X5. În mod cert, modificările aduse de producătorul german reaşează crossover-ul pe piaţa premium. Noul X3 arată mai spectaculos decât predecesorul său, iar inovaţiile tehnice şi estetice, plus finisările de la interior, sunt destul de numeroase. Dacă îl vezi din faţă, ai nevoie de câteva secunde bune ca să te lămureşti dacă nu eşti cumva în faţa unui X5, deoarece maşina a preluat liniile mai puternice ale acestuia. Grila frontală este aproape identică, iar luminile în cerc cu tehnologie LED atrag imediat atenţia.

La test am avut parte de versiunea xDrive20d, care ne-a adus în faţă un excelent motor turbodiesel în patru cilindri, echipat cu injecţie directă Common Rail şi care oferă o putere totală de 184 CP/4.000 rpm. Cu un cuplu impresionant de 380 Nm, disponibil între 1.750 şi 2.750 rpm şi coroborat cu o transmisie automată în opt rapoarte, maşina este spectaculoasă, mai ales dacă ne gândim la consumul redus pe care îl reuşeşte. În fişa tehnică, BMW avansează o cifră de 5,6 l/100 km. Valoarea din test a fost mai mare, de 6,8 l/100 km, dar asta în condiţiile unui regim mixt de exploatare, care au inclus şi reprize mai alerte. Deşi intervalul de turaţii pe care este ofe­rit cuplul maxim este destul de scurt, acest lucru este perfect contrabalansat de cutia automată cu opt viteze, ce lucrează precis, retrogradând de fiecare dată  în treapta corespunzătoare solicitării motorului. Mai pe şleau, noul X3 este o maşină practică: se conduce uşor, inclusiv în mediul urban, este sprintenă şi abordează depăşirile cu multă uşurinţă. Acceleraţia 0-100 km se face în 8,4 secunde, în timp ce viteza maximă este de 210 km/h.

Orice model BMW punctează din plin atunci când vine vorba despre ţinuta de drum şi despre feedback-ul pe care îl transmite celor din maşină, cu precădere şoferului. Noul X3 nu putea face excepţie. Transmisia permanentă xDrive a primit la rândul său nişte îmbunătăţiri, asigurând o distribuţie variabilă a cuplului între cele două punţi. Există trei moduri de rulare: Normal, Sport şi Sport+, care modifică după caz comportamentul suspensiilor, răspunsul acceleraţiei şi al cutiei de viteze, precum şi modul în care intervine sistemul de control dinamic al stabilităţii (DSC). Rezultatul este că noul X3 pare lipit de şosea şi îi place să intre tare în curbe, unde avalanşa de sisteme pun maşina pe trasa corectă. Cu un unghi de atac de 25,7 şi unul de degajare de 22,6, crossover-ul se poate descurca decent şi într-un offroad mediu.
Interiorul se ridică la pretenţiile firmei.

Dincolo de tehnologie, parcă şi mai mult impresionează rigoarea germană atunci când vine vorba de nivelul execuţiilor. Fie că vorbim de o banală cusătură sau de planşa de bord, totul trebuie să fie perfect. Faţă de generaţia an­te­rioară, noul X3 se apropie şi aici mai mult de X5, de la care a primit inserţiile de lemn şi inox, care îi contu­rează caracterul de crossover premium. În rest, piele, multă piele, plastic de cea mai bună calitate, fără să dea vreo secundă măcar vreo senzaţie neplăcută la atin­gere, precum şi spaţiu suplimentar oferit pasageri­lor din spate, acum cu mai mult loc pentru picioare. Lo­­curile de depozitare se regăsesc peste tot, cu o menţiune pentru existenţa plaselor atât în portbagaj, cât şi la picioarele pasagerului din dreapta, unde pot fi puse lucruri mai fragile. Strict ca tehnologie, trebuie enu­merate scaunele electrice, cu oglinzile electrice şi în­călzite, climatizarea automată pe două zone şi priza de aer pentru pasagerii spate, cruise control-ul şi sis­te­mul iDrive, care oferă funcţiile audio, de entertainment şi navigaţie. De asemenea, există camerele video pentru parcarea cu spatele, care oferă o vedere de sus asupra maşinii, precum şi acoperişul panora­mic. Preţul de bază pentru BMW X3 xDrive20d este de 41.168 euro (TVA inclusă), cu taxă de poluare zero, dar adău­garea unor eventuale opţionale poate ridica mai mult decât semnificativ ştacheta unei asemenea achiziţii.

BMW X3 xDrive20d
Cilindree: 1.995 cmc
Putere: 184 CP/4.000 rpm
Cuplu maxim: 380 Nm/1.750-23.750 rpm
Transmisie: automată, opt rapoarte
Acceleraţie 0-100 km: 8,4 s
Viteză maximă: 210 km/h
Volum rezervor: 67 litri
Consum mixt: 6,8 l/100 km
Preţ: 41.168 euro (TVA inclusă)

×
Subiecte în articol: auto&moto