x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Bolid - Sport extrem cu BMW M6 Cabrio

Bolid - Sport extrem cu BMW M6 Cabrio

de Dragos Stoica    |    30 Iul 2006   •   00:00

Impins de un motor V10, de 5,0 litri si care dezvolta 507 CP, BMW M6 Cabrio este una dintre cele mai reusite masini create vreodata de constructorul german.

SUPERBA SI SCUMPA. Noua decapotabila M6 Cabrio este o realizare de exceptie, dar urmeaza sa coste pe masura, aproximativ 170.000 de euro

Impins de un motor V10, de 5,0 litri si care dezvolta 507 CP, BMW M6 Cabrio este una dintre cele mai reusite masini create vreodata de constructorul german.

Desfasurat in aceasta luna, Salonul Auto de la Londra a prilejuit si prima infatisare pentru BMW M6 Cabrio, o decapotabila care s-a dovedit o realizare cu adevarat de exceptie.

BOMBA. Beneficiind de serviciile unui motor aspirat extrem de performant, noul M6 Cabrio are o caroserie din materiale revolutionare, o combinatie de otel si aluminiu, care-i asigura o greutate redusa gratie careia poate atinge performante excelente. La o turatie de 7.750 rpm, propulsorul furnizeaza nu mai putin de 507 CP si un cuplu maxim de 520 Nm la 6.100 rpm. Consecintele sunt simple si totodata realmente impresionante. Acceleratia de la 0 la 100 km se face in numai 4,8 secunde, pentru ca pragul de 200 km/h sa fie atins in 14,1 secunde. Cum constructorii spun ca viteza maxima pe care o poate atinge BMW M6 Cabrio este de 321 km/h, vitezometrul fiind gradat pana la 330 km/h, s-a luat decizia limitarii electronice a pragului maximal la valoarea de 250 km/h.

TRANSMISIE. Cutia de viteze este una secventiala, cu sapte trepte, care este inzestrata cu functia Drivelogic, ce permite schimbarea treptelor in 11 moduri, cinci manual si sase automat. Conform specialistilor, este vorba de cea mai rapida cutie de viteze din lume, avand optiune de actionare de la cele doua butoane amplasate pe volan. O noutate absoluta o reprezinta butonul "Power", care are trei alternative. La P400, propulsorul este limitat la furnizarea a 400 CP, in vreme ce celelalte programe permit utilizarea puterii maxime de 507 CP. Conchizand, motorul excelent, alaturi de sasiul si de suspensiile gandite special pentru atingerea unor performante sportive cat mai ridicate, contribuie la succesul pe care BMW M6 Cabrio l-a inregistrat inca din momentul prezentarii oficiale. Oricum, pretul se va dovedi unul pe masura. Desi nu s-a anuntat nimic in acest sens, se pare ca noua decapotabila BMW nu va putea fi achizitionata mai jos de 170.000 de euro.

DATE TEHNICE
BMW M6 CABRIO
  • Capacitate: 4.999 cmc
  • Transmisie: cutie secventiala in 7 trepte (11 moduri de schimbare, 5 manual, 6 automat)
  • Viteza maxima: 321 km/h (limitata electronic la 250 km/h)
  • Acceleratie 0-100 km: 4,8 s
  • Acceleratie 0-200 km: 14,1 s
  • Pret aprox.: 170.000 euro (neoficial)
  • Inovatii - Programe de ajutor pentru sofer


    Cum o asemenea masina este destul de greu de stapanit, constructorii au dotat-o cu o serie de programe de asistenta. Exista sistemul de control al stabilitatii DSC, sistemul de control al amortizoarelor (EDC) si franele sport cu sistem ABS si EBD. In ceea ce priveste plafonul textil din trei straturi, acesta poate fi inchis sau deschis in numai 25 de secunde, existand posibilitatea sa fie actionat din interior sau prin intermediul unei telecomenzi.

    Interior - Preluat de la coupe


    Cockpitul este aproape identic cu cel de la modelul coup... al BMW M6, singurele diferente aparand in momentul prezentarii detaliilor. Astfel, pe langa instrumentele de bord in culorile specifice seriei, negru cu alb si rosu, masina ofera scaune sport din piele si afisajul in parbriz. Interiorul este orientat catre sofer, toate butoanele importante gasindu-se pe sau in jurul volanului sportiv, in afara butonului specific iDrive, plasat pe consola centrala.
    ×
    Subiecte în articol: auto cabrio