x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Ce-a fost la Construct Expo Ambient 2008

Ce-a fost la Construct Expo Ambient 2008

de Otilia Vintilă-Bolchiş    |    12 Iun 2008   •   00:00

Produse care “să rezolve” estetic o construcţie au alcătuit tematica preponderentă a celei de-a XV-a ediţii a Tîrgului Construct Expo Ambient, recent desfăşurat în Bucureşti, la Romexpo

Produse care “să rezolve” estetic o construcţie au alcătuit tematica preponderentă a celei de-a XV-a ediţii a Tîrgului Construct Expo Ambient, recent desfăşurat în Bucureşti, la Romexpo. Este manifestarea de profil cel mai bine reprezentată la nivel naţional ca şi număr de participanţi şi implicit de produse expuse, cele “transmise” aici prin intermediul exponatelor indicînd în fapt ceea ce piaţa oferă la acest moment.

Tematica tîrgului a inclus: produse şi sisteme pentru fi­nisaje, amenajări de interior (finisaje uscate interioare pentru pereţi, lambriuri, compartimentări interioare, tavane suspendate, vopsele, tencuieli – acoperiri decorative, chituri, spume, adezivi, decoraţiuni interioare), amenajări de exterior rezidenţiale sau edilitare.

 

Parcurs ascendent

Dintre toate acestea, o evoluţie impresionantă a fost înregistrată pe segmentul de uşi şi ferestre, segment care a reunit 228 de firme, dintre care 150 româneşti. Această participare numeroasă arată un interes crescut pentru piaţa de profil, evoluţie susţinută şi de un studiu recent prezentat presei de departamentul de analize de piaţă al revistei de profil Fereastra. Studiul a fost făcut pe un grup de 229 de producători de tîmplărie care activează la acest moment pe piaţa românească. Rezultatele arată că piaţa tîmplăriei termoizolante din România se află într-o etapă susţinută de creştere şi, pînă în anul 2011, vînzările anuale de tîmplarie termoizolantă se vor tripla. Reabilitarea termică a imobilelor multietajate (blocuri de locuinţe) reprezintă una dintre premisele favorabile expansiunii susţinute a vînzărilor de tîmplărie în perioada următoare.

Această orien­tare poate fi explicată şi datorită faptului că ferestrele sînt bunuri de folosinţă îndelungată, cu o durată medie de exploatare de 40 de ani. Potrivit analizei, structura actuală a vînzărilor de tîmplărie pe zone geografice coincide cu distribuţia puterii de cumpărare a locuitorilor. Se remarcă faptul că anul trecut un bucureştean a investit pentru achiziţia de tîmplărie modernă aproape 300 RON (246 lei + TVA), respectiv de 2,5 ori mai mult decît o persoană ce trăieşte în zona de sud a României. Cu o medie de 143 lei/locuitor alocaţi pentru procurarea de ferestre, locuitorii din zona Moldovei au depăşit cu 25% valoarea lucrărilor executate de cei din sudul ţării (108 lei/locuitor).

Influenţa curentului “natural” atît de vehiculat în ultima vreme şi-a făcut simţită prezenţa, mijlocită de produse din cate­goria ţesăturilor, a parchetului sau a pietrei naturale.

 

Vizitatorii “nespecialişti”

Raportat la o construcţie în general, look-ul final al interiorului sau chiar al exteriorului sînt tratate de proprietar aproape cu minuţiozitatea şi atenţia specialistului în amenajări.

În acest sens, viitorul locatar parcurge documentaţii şi informaţii consistente, menite să-l lumineze în aflarea soluţiilor cele mai bune pentru problemele lui de ambientare.

Este motivul pentru care vizitatorii, să îi numim “nespecialişti”, au participat în număr mare la acest tîrg. Mulţi dintre cei prezenţi în cadrul standurilor s-au declarat agasaţi de nelămuririle acestora pentru a căror rezolvare a fost nevoie evident de răspunsuri mult mai pe larg detaliate pentru o bună înţelegere.

În acest sens, trebuie subliniat faptul că principalul beneficiar al unei amenajări este proprietarul, aşa încît nelămuririle, părerile şi gusturile lui trebuie luate în considerare, cu atît mai mult cu cît ele sînt principalul barometru pentru soluţiile adoptate de specialist!

×