x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Chevrolet Cruze diesel, forţă fără steroizi

Chevrolet Cruze diesel, forţă fără steroizi

17 Aug 2012   •   21:00
Chevrolet Cruze diesel, forţă fără steroizi

Motorul pe motorina cu care este dotat autoturismul de clasa medie al producatorului american constituie una dintre cele mai atractive oferte de pe segment

Despre Cruze am mai vorbit, asa ca nu vom insista asupra considerentelor de ordin estetic. Merita totusi amintit faptul ca modelul de baza din clasa medie al celor de la Chevrolet a furnizat punctul de plecare pentru alte doua versiuni, Cruze hatchback si Cruze Station Wagon. De hatchback am avut parte in toamna anului trecut, iar de Cruze ST, in urma cu aproape doua luni.

Se impune si o revenire la modelul de baza, deoarece acesta este acum disponibil cu o oferta aproape fara concurenta pe piata romaneasca. Intr-o echipare cu motor diesel de 2.0 litri si 163 CP, Cruze poate fi achizitionat de la 12.519 euro, cu TVA inclusa si trei prime de casare deduse. Iar lista dotarilor cu care vine Cruze diesel la pretul de mai sus nu este deloc saraca. Echiparea LT+, caci despe ea vorbim, presupune aer conditionat, jante aliaj pe 16 inches, sase airbaguri (sofer pasager, cortina si laterale), control electronic al stabilitatii (ESC), controlul tractiunii (TSC), ABS cu EBD, cruze control, computer de bord, senzori de parcare, sistem audio compatibil MP3, comenzi audio pe volan, oglinzi electrice incalzite, geamuri electrice fata si spate, scaune sofer si pasager reglabile pe patru directii, directie reglabila, cotiera, iar lista mai poate continua.

Interiorul este placut si te imbie la condus. Materialele sunt de calitate, iar calitatea finisajelor s-a imbunatatit mereu. Personal, am avut o mica problema cu butonul pentru aerul conditionat, care este amplasat in partea dreapta, chiar langa genunchiul stang al unui eventual pasanger. S-a intamplat ca de mai multe ori acesta sa loveasca involuntar butonul cu pricina, pentru ca apoi sa ne trezim transpirati, in conditiile in care n-am stiut cand a fost dezactivata climatizarea. Cat despre spatiul de care beneficiaza cei din masina, acesta a ramas un superlativ. Cinci adulti pot calatori fara probleme, asta si pentru ca portbagajul este la randul sau foarte incapator si poate primi numeroase bagaje. Totodata, trebuie reamintit si ca Chevrolet Cruze a bifat de la bun inceput cinci stele la testele de siguranta EuroNCAP.

Am lasat la urma motorul, deoarece acesta este noutatea. Vorbim de un diesel veritabil, cu comportament pe masura. Forta si cuplul sunt disponibile de la turatii joase, desi nu chiar atat de joase pe cat le avanseaza producatorul. Valorile ar trebui mai degraba ridicate cu 250 rpm, adica in loc de 1.750-2.750 sa vorbim de o plaja curpinsa intre 2.000 si 3.000 rpm. De la aceste cifre, motorul si transmisia in sase trepte, scurta, bine etajata si exacta lucreaza excelent impreuna, iar Cruze diesel defileaza. Extraurban, consumul a stat cuminte la 7 litri sau si chiar mai putin, pentru ca in oras sa sara la 9 l/100 km. Vorbim de valori bune, cata vreme exista inca masini de clasa mai mica ce inghit la fel sau chiar mai mult.

×