x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Cine face cinste

Cine face cinste

de Carmen Dragan    |    Diana Radu    |    09 Apr 2008   •   00:00

Românii sunt printre cei mai curtenitori europeni atunci când ies în oraş la o bere. Aşa arată un studiu realizat prin intervievarea a peste 7.500 de ­persoane din 15 state europene.

Românii sunt printre cei mai curtenitori europeni atunci când ies în oraş la o bere. Aşa arată un studiu realizat prin intervievarea a peste 7.500 de ­persoane din 15 state europene. Se pare că 92% din bărbaţii români ­consideră necesar să plătească şi ­consumaţia partenerei. Asta în timp ce media europeană este de 82%. La coada ­clasamentului se află ruşii: doar jumătate dintre ei achită consumaţia doamnelor. De cealaltă parte a ­baricadei, campioane la tratament egal sunt suedezele: 78% din ele se aşteaptă să împartă nota, media ­europeană fiind de 25%. (D.R.)

 

Morunul, o raritate?

Rusia a propus ca în Iran, Kazakstan, Turkmenistan şi Azerbaidjan, ţări ce furnizează 90% din caviarul mondial, să se interzică pescuitul morunului, pentru a lăsa timp să se regenereze. Kazakhstan nu este de acord cu iniţiativa rusă fără un studiu ştiinţific, realizat în prealabil, care să dovedească faptul că acest peşte este pe cale de dispariţie. (C.D.)

 

Notă de plată record

361 de lire… Aceasta este valoarea la care s-a ridicat nota de plată a unei aface­riste bri­tanice care a consumat doar… patru ceş­­cuţe de cappuccino. Terri Patsalides, în vârstă de 59 de ani, trebuia să se întâl­neas­că cu un client din Hong Kong, care sosea cu avionul pe Aeroportul Heathrow din Londra. “Primirea bagajelor a durat atât de mult, încât am avut timp să beau nu mai pu­ţin de patru ceşti cu cappucino. Când în sfârşit a trebuit să plec şi am cerut nota de plată, am rămas mută de uimire. Aveam de plătit 361 de lire pentru o comandă care nu făcea mai mult de 12 lire”, povesteşte protagonista întâmplării. Conducerea res­taur­an­tului a liniştit-o însă, expli­cându-i că a fost o eroare în sistemul computerizat. (C.D.)

×
Subiecte în articol: food world