x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Citroen C4 Picasso, sufragerie pe roţi

Citroen C4 Picasso, sufragerie pe roţi

de Dragos Stoica    |    18 Noi 2011   •   21:00
Citroen C4 Picasso, sufragerie pe roţi

Cei peste 600 de litri ai portbagajului lui Citroën C4 Picasso primesc lejer bagajele unei familii cu doi copii, in timp ce acestia se pot uita la desene animate pe ecranele LCD montate in scaunele din fata

Faceliftul monovolumului francez ataca puternic pe segmentul masinilor de familie. Argumentele sale sunt tot mai puternice si greu de combatut, constructorul intuind corect tendintele pietei din ultimii ani. Spatiu pentru pasageri si bagaje din plin, tehnologie la greu la interior, plus o motorizare menita sa te faca sa-si doresti plimbari lungi prin Europa alaturi de copii.

La nivelul designului, Citroën a ramas fidel liniilor promovate inca din anii trecuti pe Xsara Picasso, preferand aceleasi curbe armonioase in detrimentul unui aspect agresiv si masculin. Pornind de la ideea ca este o masina de familie, aceasta trebuie sa fie prietenoasa si calda, nu sa incite la sofat sportiv cu demaraje vijelioase. La fel stau lucrurile cu C4 Picasso. Daca partea frontala nu e lipsita de valente de forta, cu o supradimensionare de efect a logo-ului, din lateral masina se arata ca un intreg bine inchegat.

Fiind destinat in special calatoriilor lungi, mo­delul testat a primit o motorizare diesel in patru cilindri, de 2.0 litri si 150 CP, impreuna cu o transmisie manuala in sase trepte. Este un motor adecvat, asta mai ales multumita unui cuplu de 340 Nm disponibil de la 2.000 rpm, deoarece te ajuta rulezi intr-un regim destul de dinamic. Mai pe romaneste, dieselul are viata in el, trage co­respunzator si nu te face deloc de rusine daca fortezi o depasire cu masina incarcata la maximum. Nota bene, excelent consumul inregistrat in test: pe sosea nationala si autostrada am scos 5,8 litri la suta de kilometri, cu incarcatura in portbagaj si aer conditionat functionand neintrerupt, pentru ca in oras, C4 Picasso sa ridice stacheta la 8,3 litri. Tinuta de drum este normala pentru acest segment, cu limitele pe care le presupune o masina cu asemenea dimensiuni. Ca atare, curbele trebuie abordate corespunzator, in caz contrar, ruliul simtindu-se destul de pronuntat. In schimb, fiind orientate spre confort, suspensiile absorb total denivelarile. Interiorul este insa marea calitate a monovolumului francez. Te simti ca intr-o limuzina si ai parte de spatiu berechet, indiferent ca vorbim despre pasagerii aflati in fata sau despre cei de pe bancheta din spate. Exista cotiere pentru ambele persoane din fata, iar materialele folosite sunt de cea mai buna calitate, tinzand spre zona premium. Tehnologia accentueaza aceeasi senzatie, existand clima bi-zona, sistem audio de inalta fidelitate, cruise control, senzorii de ploaie, parcare fli lumina, dar mai ales doua ecrane LCD montate pe spatele scaunelor din fata si dotate cu casti, la care pot fi urmarite DVD-uri. In fine, de mare efect este si acoperisul panoramic care creeaza iluzia ca te-ai afla intr-o decapotabila. Pretul pentru modelul testat este de 33.330 de euro (TVA inclusa).


Citroen C4 Picasso 2.0 HDi 150CP Exclusive
● Cilindree: 1.997 cmc
● Putere: 150 CP/3.750 rpm
● Transmisie: manuala, sase trepte
● Cuplu maxim: 340 Nm/2.000 rpm
● Viteza maxima: 195 km/h
● Acceleratie 0-100 km: 10,7 secunde
● Consum oficial: 7,5 urban, 4,9 extraurban
● Volum rezervor: 60 litri
● Volum portbagaj: 605 litri

×
Subiecte în articol: citroen c4 picasso