x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Citroën C5 3.0 HDi, muşchi noi pentru V6 diesel

Citroën C5 3.0 HDi, muşchi noi pentru V6 diesel

de Dragos Stoica    |    02 Oct 2010   •   00:00
Citroën C5 3.0 HDi, muşchi noi pentru V6 diesel

La doi ani de la lansare, Citroën C5 a primit o herghelie suplimentară sub capotă. Vechiul motor 2.7 HDi a fost înlocuit din primăvară de un propulsor de trei litri, care, pe lângă creşterea puterii şi a cuplului, oferă acum un consum mai redus de carburant. Toate acestea în condiţiile în care maşina beneficiază de un excelent nivel de confort, datorat în principal sistemului de suspensii Hydractive 3 Plus.

Citroën C5 rămâne un jucător de top pe segmentul mediu. Evoluţia sa constantă demonstrează încă o dată acest lucru, acum fiind rândul noului motor V6 diesel de 3.0 litri să impresioneze. Nici n-ar avea cum să n-o facă, deoarece prestaţia acestui propulsor îl clasează pe C5 drept unul dintre cele mai forţoase modele din întreaga istorie a constructorului francez. Venit să-l înlocuiască pe mai vechiul 2.7 HDi, dieselul de 3.0 litri aruncă acum mănuşa concurenţei prin nişte cifre remarcabile: 240 CP (32 CP mai mult decât vechea motorizare) şi un cuplu de 450 Nm, disponibil de la numai 1.600 rpm. Ambele valori se simt din plin în momentul rulării cu maşina cu precădere în mediu extraurban, unde acţionarea acceleraţiei atrage aproape imediat un răspuns pe măsură din partea motorului. Acesta este şi meritul transmisiei automate în şase trepte, care, chiar dacă este orientată mai mult spre confort decât spre sportivitate, are o reacţie adecvată. Concret, depăşirile se fac cu lejeritate, iar C5 3.0 HDi oferă un comportament dinamic, dovedindu-se un adevărat alergător, mai ales că viteza maximă avansată de fabricant se ridică la 243 km/h.

Interesant este că toate cele de mai sus sunt posibile în condiţiile în care consumul a fost redus faţă de moto­rizarea anterioară V6 diesel. În regim mixt de exploatare, C5 3.0 HDi a înghiţit aproximativ 7,7 l/100 km, ceea ce este foarte aproape de cifra avansată de constructor, 7,4 l/100 km. Oricum ar fi, vorbim despre un consum mai mult decât decent pentru un motor cu şase cilindri. Remarcabilă este şi suspensia Hydractive 3 Plus, care este însă disponibilă doar în cazul echipărilor de top. Orientată spre maximum de confort, absoarbe toate denivelările fără să simţi nimic, dar, în schimb, aduce ruliul specific unei limuzine în cazul în care este abordată mai tare vreo curbă. La nivelul siguranţei, maşina bifează tot cinci stele EuroNCAP, având şapte airbaguri (inclusiv pentru genunchii şoferului), faruri adaptive, ESP, ASR etc.

C5-ul din 2010 este aproape identic cu cel lansat în urmă cu doi ani, deoarece vorbim doar despre schimbarea unui motor, şi nu despre un facelift. Totuşi, mici modificări este­tice există, dar sunt dificil de observat la o primă vedere. S-a umblat la spoilerul spate, unde evacuarea dublă este acum scoasă mai mult în evidenţă, precum şi la nivelul consolei centrale, pentru câteva mărunţişuri. Nimic important totuşi, pentru că oricum standardul de eleganţă propus de la început de C5 este unul foarte înalt pentru clasa medie. Acest lucru este valabil mai ales pentru echiparea Exclusive testată, singura care aduce scaune ergonomice. Ca dotări, există CD cu MP3, climatronic, oglinzi electrice şi cruise control, asta ca să enumerăm câteva dintre lucrurile cu care C5 vine încă din standard, plus geamuri laterale stratificate cu izolare fonică, radar parcare spate, senzor de presiune în pneuri etc.

Preţul pentru Citroën C5 3.0 HDi în varianta de echipare Exclusive cu transmisie automată în şase trepte este de 36.672 de euro (TVA inclusă). Nu e tocmai ieftină, dar vorbim despre vârful de gamă al unei maşini care nu de puţine ori îţi lasă senzaţia că ar putea fi poziţionată cu un minimum de efort şi pe segment premium dacă raţiunile de marketing ar cere-o. Şi, bineînţeles, dacă acolo n-ar canibaliza cu fratele mai mare C6.


Citroën C5 3.0 HDi
Cilindree: 2.992 cmc
Putere: 240 CP/3.800 rpm
Cuplu maxim: 450 Nm/1.600 rpm
Viteză maximă: 243 km/h
Acceleraţie 0-100 km/h: 7,9 s
Consum mixt: 7,4 l/100 km
Preţ: 36.672 de euro (TVA inclusă)

×
Subiecte în articol: auto