x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Compactă de familie

Compactă de familie

de Dragos Stoica    |    02 Mar 2012   •   21:00
Compactă de familie

Din luna decembrie a anului trecut, pe piata interna a compactelor a aparut si ultima pro­punere Mercedes Benz in domeniu. Desigur, este vorba de noua generatie a Clasei B, care, cu toate ca zvonurile anterioare lansarii internationale o prezentau drept un viitor hatchback, a ramas fidela ideii de monovolum. Ratiunea pentru care producatorul din Stuttgart n-a facut pana la urma schimbarea intuita eronat tine numai de spatiul oferit la interior: un hatchback, oricat de mult si-ar dori proiectantii, nu va putea niciodata fi la fel de spatios ca un monovolum, aici luand in considerare toate aspectele, de la modul cum stau pasagerii din spate si pana la volumul portba­ga­jului.

In orice caz, chiar daca a ramas monovolum, noua generatie B-Klasse a primit o platforma in intregime originala. Acest lucru este vizibil cu usurinta din exterior, deoarece faptul ca masina este mai scunda decat versiunea anterioara nu poate trece neobservat, cata vreme vorbim de o diferenta de cinci centimetri, provenita in prin­cipal din cauza micsorarii garzii la sol, dar si adoptarii unei caroserii mai putin inalte. Dar masina ramane un Mercedes veritabil, pe care este imposibil sa-l poti confunda. Eventual poate doar cu clasa M, cu conditia ca cele doua vehicule sa fie zarite frontal.

E limpede insa ca B-Klasse este acum mai masiva, datorita liniilor mai ferme, dar si mai asezata pe sosea. Iar farurile fata cu xenon si tehnologie LED si jantele din aliaj sunt spectaculoase si contribuie din plin la reusita de design.

Spatiu urias de incarcare in portbagaj
Modelul testat a fost dotat cu un motor CDI BlueEfficiency, cu o capacitate de 1.8 litri si o pu­tere de 109 CP. Pe hartie poate parea cam putin, dar in conditiile in care cuplul de 250 Nm este disponibil de la numai 1.400 rpm, iar transmisia manuala in sase trepte are curse scurte si rapoarte bine etajate, Clasa B in configuratia descrisa se misca bine, propulsorul impresionand mai ales in trepte inferioare, in timp ce raporturile superioare sunt orientate spre eficientizare la drum lung. De altfel, de-a lungul a aproape 300 de kilometri facuti in regim de autostrada, sosea si oras, acesta s-a asezat cuminte la o valoare de 5,8 litri la suta de kilometri.

Impresionant, in conditiile in care masina a fost destul de intrebuintata. Apropo de consum, trebuie spus ca noua Clasa B vine in standard cu sistem Start/Stop. Interiorul nu putea face rabat de la calitatea marcii germane: materiale excelente, chiar peste generatia precedenta, spatii de depozitare, plus excelentul portbagaj cu un volum de 782 litri!

Mercedes Clasa B 180 CDI BlueEfficiency
Cilindree: 1.796 cmc
Putere: 109 CP/3.200 rpm
Cuplu maxim: 250 Nm/1.400 – 2.800 rpm
Transmisie: manuala, in sase trepte
Acceleratie 0-100 km: 10,9 s
Viteza maxima: 190 km/h
Consum mixt (in test): 5,8 l/100 km
Volum portbagaj: 782 l
Pret: 25.916 euro (TVA inclus)

×
Subiecte în articol: auto&moto