x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul F1: Regulamentul tehnic suferă noi schimbări în 2011

F1: Regulamentul tehnic suferă noi schimbări în 2011

01 Dec 2010   •   09:31
F1: Regulamentul tehnic suferă noi schimbări în 2011

140363-su-10sin1725-3.jpgFederaţia Internaţională de Automobilism (FIA) a anunţat, marţi, modificările de regulament tehnic care vor intra în vigoare în sezonul 2011 al Campionatului Mondial de Formula 1. Cele mai importante sunt renunţarea la sistemul F-Duct şi la difuzorul dublu şi revenirea la sistemul KERS.

Două dintre cele mai folosite soluţii tehnice în ultimii doi ani, F-Duct şi dublul difuzor, vor fi interzise începând de anul viitor. Mai mult, orice sistem, dispozitiv sau procedeu care foloseşte mişcarea pilotului ca modalitate de a schimba caracteristicile aerodinamice ale monopostului va fi din 2011 considerată în afara regulamentului.

În schimb, va fi reintrodus sistemul KERS de recuperare a energiei cinetice. Acesta nu a fost interzis în 2010, însă nu a fost folosit ca urare a unui acord mutual semnate de cele 12 echipe care au concurat în acest an. În mare, KERS va fi acelaşi ca în 2009 în sensul că nu vor fi modificări ale puterii maxime pe care acesta o va furniza. Inginerii vor avea însă mai mult de muncă pentru a găsi un loc cât mai potrivit pentru montarea acestui dispozitiv pe monoposturi. Asta în condiţiile în care, în 2009, exista realimentarea cu combustibil în timpul curselor, iar începând din acest an nu mai este permisă, ceea ce a presupus prezenţa pe maşini a unor rezervoare mai mari. Astfel, este posibil ca dimensiunile şasiurilor să crească faţă de sezonul 2010 pentru a face loc KERS-ului.

Totodată, FIA a decis să ridice cu 20 kg greutatea minimă a monoposturilor, până la 640 kg. Această măsură vine în sprijinul piloţilor mai grei în cazul cărora existau unele dificultăţi în găsirea unei distribuţii optime a greutăţii în maşinile echipate cu KERS şi, din acest motiv, ei renunţau să-l mai folosească.

Rolul KERS este de a stoca energia rezultată pe perioadele de frânare şi folosirea acesteia în timpul depăşirilor. Tot pentru a stimula depăşirile, FIA le oferă piloţilor din sezonul viitor posibilitatea de a modifica geometria aripii posterioare. Acest lucru va putea fi făcut numai atunci când un pilot se va afla la mai puţin de o secundă în spatele altuia, în zone prestabilite ale circuitului, iar sistemul va fi dezactivat în momentul în care sunt folosite frânele. Aripa ajustabilă, care, la fel ca sistemul de recuperare a energiei cinetice, nu este obligatorie, va putea fi folosită în sesiunile de antrenamente, dar şi în calificări, iar FIA speră că această soluţie împreună cu KERS să sporească numărul depăşirilor pe pistă. Aripa frontală mobilă, folosită în acest an, va fi interzisă.

După 14 ani de prezenţă continuă în Formula 1, compania japoneză producătoare de pneuri Bridgestone a părăsit competiţia regină a motorsportului, urmând ca în următorii trei sezoane unicul furnizor de cauciucuri să fie Pirelli. Echipele au avut deja ocazia să testeze noile "gume" pe circuitul Yas Marina de la Abu Dhabi, la câteva zile după încheierea sezonului 2010.

×