x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Ford Ranger, pădurar la adâncime

Ford Ranger, pădurar la adâncime

de Dragos Stoica    |    23 Iun 2012   •   21:00
Ford Ranger, pădurar la adâncime

Noua generatie a utilitarei constructorului american promite sa se bata puternic pe un segment destul de aglomerat. Motorul diesel de 2.2 litri si 150 CP par sa-l ajute, masina impresionand cel mai mult in off-road

Tot mai multi romani se lasa convinsi de avantajele pe care le presupune un vehicul 4x4. Cu ierni care dureaza patru luni si zapezi ca in Finlanda, o masina de teren poate reprezenta alegerea potrivita chiar si la Bucuresti. Da, este greu de parcat, si da, nu este o masina potrivita in general pentru traficul urban. Cand vorbim insa de o iesire la munte, o utilitara puncteaza in plin.

Toyota Hilux, Mitsubishi L200, Volkswagen Amarok, Nissan Navara, Mazda BT-50, Isuzu D-MAX. Acestia sunt adversarii cu care se va bate noua generatie a lui Ford Ranger, pe care am avut ocazia sa-l vad la lucru in urma cu mai putin de doua saptamani. Traseul a continut toate variantele de suprafata: autostrada, sosea, drum forestier si conditii de off-road veritabil. Masina de care am avut parte a fost dotata cu un motor diesel de 2.2 litri si 150 CP, care este de fapt una dintre cele trei variante de motorizare. Mai exista aceeasi cilindree, dar cu 125 CP, precum si un 3.2 litri, de 200 CP. Versiunea avuta la test se recomanda drept cea mai potrivita pentru piata romaneasca.

Puterea motorului si cuplul de 375 Nm misca usor cea mai mare utilitara de pe piata, iar masina defileaza chiar si in regim de autostrada. Ranger se descurca bine pe sosea. Pentru un neavizat, poate sa nu fie cea mi confortabila alegere, mai ales daca sta pe bancheta din spate, unde se simt mai puternic suspensiile. Acestea absorb insa excelent denivelarile atunci cand Ranger da piept cu provocarile off-road.

Pentru ca acesta este caracterul principal al masinii, voi vorbi mai mult despre el. Ranger pare desprins din decorul unor drumuri forestiere: acolo se simte el cel mai bine. Nota bene, ii place si apa, unde nu ezita ss se arunce intr-un vad cu o adancime de 80 de centimetri, de departe cea mai buna valoare din clasa. Tractiunea integrala nu este permanenta, iar pick-up-ul are un buton prin care se poate selecta din mers puntea dorita. In cazul optarii pentru integralanu este recomandat ss se depaseasca viteza de 120 km/h. Pentru cuplarea reductorului in modul 4L este necesars oprirea pe loc apasarea ambreiajului. Oricum, comportamentul a fost un superlativ, iar Ranger a depasit obstacole precum treceri prin vad, pante abrupte si santuri adanci cu multa naturalete, fara sa aiba nevoie de cuplarea 'greului'. Consumul din fisa tehnica indica o valoare de 8,4 litri. In test, acesta s-a ridicat la 10,3 litri, asta in conditiile in care masina a fost fortata putin in off-road.

Ford Ranger poate tracta 3.350 kg sau transporta o sarcina utila de maximum 1.336 kg. Este cea mai mare si mai practica utilitara din segment, avand 5,36 metri lungime, aproape 2 metri latime, 1,8 metri inaltime si o greutate de doua tone. Volumul de incsrcare a benei este de 1,21 metri cubi.

Ranger domina autoritar topul sigurantei intre pick-up-uri. A luat cinci stele EuroNCAP, fiind de altfel singura utilitara care se poate lauda cu asemenea performanta. Vine din standard cu sapte airbaguri, printre care si airbag pentru genunchi, ESP, ABS, EBD, asistenta la franarea de urgenta (EBA), controlul stabilitatii remorcii (TSC) si controlul stabilitatii dinamice (ESP+TSC). Tehnologia bifeaza si oglinzile si geamurile electrice, pe langa proiectoarele de ceata. Sistemul audio cu CD are fidelitate. In plus, Ranger are scaune incalzite si climatizare automata pe doua zone. Nu trebuie uitat pilotul automat si nici sistemele foarte bune pentru off-road precum asistenta la coborarea unei pante abrupte (Hill Descent Control) si la plecarea din panta (Hill Launch Assist).

Masinile care vor fi comercializate in Romania sunt fabricate in Africa de Sud, iar Ranger vine cu doua caroserii, simpla au dubla. Pentru 'double-cab', pretul pleaca de la 27.256 de euro cu TVA, asta pentru versiunea diesel de 2.2 litri si 125 de cai putere. Pentru un motor de 150 CP trebuie sa platiti de la 29.449 de euro in sus, in cazul variantei cu cabina dubla.

DATE TEHNICE
Ford Ranger 2.2 l Double Cab
Cilindree: 2.198 cmc
Putere: 150 CP/3.700 rpm
Cuplu maxim: 375 Nm/1.700 rpm
Transmisie: manuala, sase trepte
Viteza maxima: 175 km/h
Tractiune: 4x4 nepermanenta
Greutate: 2.123 kg
Volum rezervor: 80 l

×