x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Forţe proaspete pentru Mitsubishi L200

Forţe proaspete pentru Mitsubishi L200

de Dragos Stoica    |    15 Mai 2010   •   00:00
Forţe proaspete pentru Mitsubishi L200

La cinci ani de la lansarea ultimei generaţii L200, celebra utilitară a japonezilor de la Mitsubishi a primit un facelift. De fapt, mai mult este vorba despre o updatare, pentru că maşina este, estetic vorbind, aproape aceeaşi. Văzută din afară, singura diferenţă pal­pabilă faţă de predecesoarea sa este grila fron­tală. Noua înfăţişare se mai face simţită uşor prin câteva modificări aduse farurilor şi proiectoarelor de ceaţă, în timp ce jantele au fost rede­se­nate.

Dacă la nivel de design L200 îşi păstrează silueta, maşina este alta prin prisma dimensiunilor. Plecând urechea la sugestiile făcute de clienţi în aceşti patru ani, constructorul nipon a extins semnificativ bena, cu nu mai puţin de 30 de centimetri! În aceste condiţii, camioneta măsoară acum aproape 5,3 m în lungime, puţin peste 1,8 m în lăţime, iar înălţimea se situează la aproape 1,8 m. Adevărat tanc de asalt montan!

Cel mai important amănunt este însă motorul turbodiesel de 2.5 DI-D în versiunea high-power, care dezvoltă 178 CP la 4.000 rpm. Deşi nu e o noutate absolută, deoarece în ultima perioadă a apărut şi pe generaţia anterioară, acest motor oferă un remarcabil cuplu de 400 Nm, care este disponibil începând de la 1.800 rpm. Transmisia a rămas în cinci trepte, cu sistem 4x4 nepermanent cu reductor, dar există şi posibilitatea alegerii unei cutii automate. Altfel, silenţio­zitatea diferenţiază actualul model de predecesor, pentru că L200 este acum mai bine izolată.

Păstrându-şi ascendenţa de utilitară off-road, L200 se simte excelent pe drumuri rupte. Fără să se facă de râs pe şosea, ba chiar din contră, maşina îşi dă măsura valorii pe teren accidentat, unde rămâne nume de referinţă în clasa sa. Puterea mărită de care beneficiază acum se simte din plin pe forestiere de munte, unde L200 defilează fără efort. Atenţie însă la traseul de abordat, deoarece, din cauza dimensiunilor, nu se poate băga pe cele mai înguste şi curbate drumeaguri!

Aceleaşi dimensiuni ajută însă la mărirea confortului pe care îl oferă pick-up-ul, în special pentru cei aflaţi pe bancheta din spate. Instrumentele de bord şi butoanele pentru sistemul de climatizare sunt acum negre, renunţându-se la fondul albastru, în timp ce volanul abundă în comenzi. Cel mai important, există cruise control, maşina fiind uşor de condus în regim de autostradă, unde o ajută din plin şi cuplul să se mişte cu vioiciune. Spaţiile de depozitare sunt suficiente şi se regăsesc sub cotiera centrală şi în torpedou. Emisiile de noxe sunt la nivel Euro 4, iar utilitara bifează în continuare 4 stele EuroNCAP. Consumul înregistrat a fost aproape de valorile avansate de constructor: aproximativ 8.5 l/100 km în extraurban, în timp ce în oraş s-a ridicat la aproape 10 litri. Trebuie precizat însă că maşina de test era aproape nouă, iar consumul nu este încă riguros. Preţul cu TVA pentru modelul testat este de 32.117 euro (26.989 fără TVA).

×
Subiecte în articol: auto