x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Hyundai Veloster, metis de coupé cu hatchback

Hyundai Veloster, metis de coupé cu hatchback

de Dragos Stoica    |    27 Apr 2012   •   20:22
Hyundai Veloster, metis de coupé cu hatchback

Coupé sau hatchback? Asta e prima intrebare care iti vine pe buze dupa ce il vezi pe Veloster, dar dilema este perfect explicabila: modelul celor de la Hyundai are o singura portiera supradimensionata pe partea soferului, in timp ce din dreapta exista dublu acces, cu o portiera mai mica in fata si una parca decupata de la Seat Leon pe spate, cu manerul ingropat in partea de sus. Oricum, asimetria nu este vizibila decat dupa ce dai un tur complet autoturismului. E adevarat, si Mini Clubman propune doua portiere pe partea dreapta, dar vorbim de o a doua usa foarte mica, ce se deschide in sens invers. In orice caz, ideea designului lui Veloster a fost aceea de a surprinde si prin altceva decat prin forma eminamente sportiva. O concluzie subiectiva este aceea ca scopul a fost atins, iar Veloster nu este o masina pe care s-o poti uita prea repede. De altfel, modelul i-a facut pe multi sa-si suceasca gatul atunci cand au zarit-o pe strada, prilej cu care au remarcat si luneta neobisnuita, compusa din doua elemente, ceva in genul mai vechiului Citroën C4 coupé.

Veloster vine in Romania cu o singura varianta de motorizare. Vorbim de un motor pe benzina de 1.6 litri GDI, de 140 cai-putere. Pe hartie arata bine, pe sosea mai e de discutat. Iar asta pentru ca propulsorul are momentul maxim de 167 Nm pe la 4.850 de rotatii, ceea ce inseamna ca subturat ai cu el destul de mult de furca. Pe masura ce urci insa in turatie, puterea devine palpabila, iar Veloster se misca destul de dinamic, fiind foarte bine ajutat de transmisia manuala in sase trepte foarte scurte si exacte. Oficial, Veloster are anuntat un consum mixt de 6,2 litri. De-a lungul a cateva zile petrecute majoritar prin oras, plus o evadare de cateva ore pe autostrada, acesta s-a situat real la 9 litri la suta de kilometri, cu instalatia de aer conditionat activata. Caracterul masinii este unul sportiv, lucru evidentiat si de suspensiile destul de rigide care te pot ajuta sa abordezi mai tare virajele stranse. Nu trebuie sa ai insa aptitudini de pilot, deoarece se conduce lejer: e usor si manevrabil, asa ca se preteaza excelent la uz urban. Pozitia de la volan este buna, practic te imbie la condus, iar pedalierul de aluminiu trage masina din nou spre zona sport. In dreptul consolei centrale exista un display generos, cu posibilitate de conectare USB si AUX. In afara acestora, exista climatizare automata, sistem audio cu sase difuzoare, comenzi pe volan, ABS, ESP si airbaguri pentru sofer, pasager, laterale si cortina. De nebanuit la prima vedere, pe bancheta din spate au incaput doua persoane adulte fara probleme. Versiunea testata, in echipare Highway, cu toate dotarile posibile, mai putin vopsea metalizata, are un pret maricel, peste concurentii directi, de 23.861 de euro (TVA inclusa), dar poate fi acum achizitionata la oferta cu o reducere de pana la 21.381 de euro.

Hyundai Veloster

Cilindree: 1.591 cmc

Putere: 140 CP/6.300 rpm

Cuplu maxim: 167 Nm/4.850 rpm

Transmisie: manuala, in sase trepte

Acceleratie 0-100 km: 9,7 secunde

Viteza maxima: 201 km/h

Consum mixt oficial: 6,2 l/100 km

Volum rezervor: 50 l

Volum portbagaj: 320 l

×