x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Împăratul bavarez

Împăratul bavarez

13 Apr 2008   •   00:00
Împăratul bavarez

BMW X5, motor V8 de 4,8 litri, 355 cai-putere. S-ar putea crede că este dificil de descris o maşină cu  asemenea coordonate, dar în realitate totul se arată mult mai uşor. Ce reproşuri s-ar putea aduce unui asemenea SUV? Eventual, că rulează prea tare pentru condiţiile de trafic din România sau că dotările sale te duc într-o lume de avans tehnologic aproape de neimaginat în urmă cu cîţiva ani.

BMW X5, motor V8 de 4,8 litri, 355 cai-putere. S-ar putea crede că este dificil de descris o maşină cu  asemenea coordonate, dar în realitate totul se arată mult mai uşor. Ce reproşuri s-ar putea aduce unui asemenea SUV? Eventual, că rulează prea tare pentru condiţiile de trafic din România sau că dotările sale te duc într-o lume de avans tehnologic aproape de neimaginat în urmă cu cîţiva ani.

 

 

 

FORŢĂ. Dincolo de luxul pe care îl oferă versiunea de top a lui X5 care a fost testată, piesa de rezistenţă este motorul de 4,8 litri şi 335 CP. Adevărată bijuterie în domeniu, propulsorul cu un cuplu maxim de 475 Nm la 3.800 rpm conferă senzaţii tari celor din maşină. În oraş, acest V8 îţi dă pole-position la orice semafor, pentru ca în condiţii extraurbane să-ţi poţi permite orice, cu condiţia să ai instalat anti-radarul pe parbriz. Cu o acceleraţie 0-100 km în numai 6,5 secunde, ai toate şansele să te fure peisajul şi să te trezeşti oprit de Poliţie la viteze pe care nici nu le-ai fi sesizat. Cu 2,2 tone în gol, X5-ul testat a fost “încălţat” cu jante din aliaj uşor Y-spoke de 20 de inch 214, cu anvelope mixte, care dau aderenţa necesară pentru a stăpîni o asemenea “bestie”. Cît priveşte consumul, acesta se ridică la nivelul maşinii: urban la 17 litri, extra la 9,5, reieşind o valoare mixtă (şi aproximativă) de 12 litri la 100 de kilometri. Dacă vi se pare mult, fiţi pe pace. Cine îşi poate permite să plătească 104.000 de euro net pentru o maşină identică cu cea testată nu are grija benzinei. Şi nici a zilei de mîine.

 

 

 

Dotări la cel mai înalt nivel

Versiunea testată s-a ridicat la o valoare de 85.277 euro CIP, ceea ce înseamnă cu o treime mai mult decît preţul de 59.380 CIP, cu cît poate fi achiziţionată aceeaşi maşină în standard, dacă se poate spune aşa ceva despre X5. Diferenţa a fost reprezentată de multitudinea de dotări, printre care enumerăm jantele, sistemul Adaptive Drive, camera video retrovizoare, pachet sport (cu tuning pentru mare viteză), al treilea rînd de scaune, trapă panoramică, sistem de navigaţie Professional, afişaj pe parbriz, Bluetooth etc. De asemenea, ar mai fi de menţionat televizorul de pe screenul central, care se dezactivează atunci cînd maşina se află în mişcare, pentru a evita distragerea atenţiei şoferului.

×
Subiecte în articol: auto