x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul În aşteptarea lui Santa Claus: Santa Fe!

În aşteptarea lui Santa Claus: Santa Fe!

de Sebastian S. Eduard    |    01 Dec 2012   •   22:35
În aşteptarea lui Santa Claus: Santa Fe!

Recent, Hyundai şi-a lansat în România Noul Santa Fe. Pe o piaţă (a automobilelor proprii) bombardată intens în ultimii ani cu “i-uri sau “ix-uri”, Santa Fe îţi păstrează imaginea unică: aceea a unui SUV cu posibilităţi multiple.

Serie limitată. Pe piaţa noastră, SantaFe s-a lansat prin seria limitată de lansare “unLimited”, care include dotari de top precum:  7 airbaguri standard, sisteme de siguranta activa si pasiva precum ABS, EBD, TCS, ESP si BAS, sistem de management al direcţiei, asistenţă la urcarea şi coborârea pantelor, posibilitate de blocare diferenţial central, Flex Steering, faruri Xenon, climatizare automată cu dublă zona de acţiune, Keyless Start System cu buton de pornire/oprire, pilot automat, scaune faţă încălzite, senzori de parcare, tapiţerie din piele, sistem de navigaţie, bluetooth, display camera video spate şi multe altele.

În ciuda apetenţei unor doamne pentru maşinile “mari”, trebuie să le dezamăgim! Deşi se manevrează extrem de uşor, Santa Fe nu face parte din categoria SUV-urilor “feminine”. Multitudinea de butoane şi opţiuni de la bordul lui Santa Fe nu face altceva decât să-ţi stimuleze curiozitatea masculină care, în final, după multiplele combinaţii de butoane va fi răsplătită; în cazul doamnelor, desigur, perioada de acomodare ar putea fi mai lungă.

Confort. La interior, Santa Fe oferă un spaţiu complet redesenat. “Spaţiul” este cuvântul de ordine fie că vorbim despre fotoliile din faţă, canapeaua din spate, locurile de depozitare sau portbagaj. Comoditatea suspensilor şi manevrabilitatea excelentă o recomandă ca o maşină de familie, cu care poţi încerca, desigur, şi câteva manevre de off road pentru a-i testa calităţile 4x4. Credeţi-mă, va face faţă. Interesantă este opţiunea fabricanţilor pentru Flex Steering. Direcţia este servoasistată electric cu trei moduri de funcţionare: normal, confort şi sport. Dacă încerci o parcare în oraş poţi seta pe “confortabil” şi nici nu vei simţi că “balena” are aproape 2 tone; dacă mergi la drum lung, pe autostradă merge să alegi modulul “sport”, pentru a mai tăia din senzaţia că între tine şi carosabil există un material asemănător unei “perniţe de puf”…
Consumul se situează şi el în limite decente. În oraş cartea ne propune un 9,4. Noi am obţinut cu un procent şi jumătate mai mult, ceea ce, să recunoaştem, este în regulă…

Noi am testat:
■ Motorizare: 2.2 DOHC/197CP
■ Cutie: Automată AT/6
■ Viteza maximă:190kmh
■ Acceleraţie 0-100kmh: 10.1s
■ Consum: 8,9/5,5/6,8

×
Subiecte în articol: Hyundai Santa Fe