x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ispitele alimentare

0
09 Mai 2005 - 00:00

METODE DE SLABIT
In lucrarea sa "Esti ceea ce mananci", dr. Gillian McKeith face cateva recomandari care sa ne ajute sa scapam de "ispitele alimentare".

"Pacientii trebuie sa noteze inventarul alimentelor si bauturilor consumate pe o perioada de cel putin 10 zile inainte de a veni la mine. Ei trebuie sa scrie detaliat ora si tot ceea ce au consumat – alimente sau bautura in acel interval. De asemenea, in paralel cu acela al alimentelor consumate in fiecare zi, pacientii tin si un jurnal al starilor, sentimentelor si problemelor de sanatate."

In aceeasi lucrare, dr. McKeith precizeaza: "Aceste date pot furniza o adanca intelegere a vietii unei persoane. Adesea le spun oamenilor sa aduca ambalajele si cutiile alimentelor semipreparate consumate, astfel incat sa depistam impreuna ingredientele pe care le-au ingerat fara sa-si dea seama. Asadar, ispitele alimentare alcatuiesc un subcapitol conceput, astfel incat sa va faca sa reflectati la obiceiurile alimentare rele pe care le aveti si la ce inseamna ele pentru sanatatea dumneavoastra. Deci puneti mana pe inima si fiti sinceri".

Cat consumati de regula intr-o saptamana din urmatoarele alimente?
  • Cani de cafea
  • Cani de ceai obisnuit
  • Alimente prajite
  • Alimente semipreparate / alimente de tip fast-food / preambalate
  • Ciocolata
  • Dulciuri
  • Paste fainoase
  • Produse de panificatie
  • Zahar in cafea sau ceai
  • Alimente ambalate in folie de aluminiu, cu adaos de sare
  • Carne rosie
  • Carne neecologica de pasare
  • Pahare cu lapte de vaca
  • Felii de paine alba
  • Pahare cu alcool (in medie, un pahar mic cu vin reprezinta o unitate, iar o halba cu bere – doua unitati)

    Adunati punctele notate in dreptul fiecarui aliment si stabiliti singuri cat de aproape este riscul de a lua in greutate

    Sub 15: Minunat! Sunteti potrivit pentru "Grupul dr. Gillian"! Puteti fi mandru! Va rog, tineti-o tot asa! Aveti perspective excelente pe termen lung in ce priveste o viata sanatoasa.

    Total 15-25: Sunteti pe drumul cel bun! Sunteti genul de persoana careia nu i-ar fi prea greu sa renunte la alimentele nocive din dieta zilnica. Nu este prea tarziu. Poate ca va plictisiti? Viata e cam insipida. Faceti putin exercitiu fizic, practicati un hobby. Nu va simtiti chiar atat de bine pe cat ar trebui si sunteti constient de asta. Treceti la actiune!

    Total 20-26: Sunteti un jucator. Va amagiti singur si va jucati cu propria sanatate. Dar intrebati-va: la ce bun? Chiar trebuie sa va imbolnaviti pentru a face o schimbare? Ce va costa? Urmati un program de detoxifiere chiar in week-end-ul urmator si reveniti pe calea cea buna. Luati-va angajamentul ca va veti stradui mai mult. Merita.

    Total 51-100: Sunteti un dezastru. Lucrurile nu sunt in regula cu dumneavoastra! Nu sunt incantata si nici dumneavoastra nu ar trebui sa fiti, pentru ca urmeaza sa se produca o catastrofa. Dumneavoastra jucati ruleta ruseasca cu propria sanatate si cu propriul organism, iar acest fapt ma ingrijoreaza. Chiar daca acum pare ca totul este in regula, la un moment dat, stilul dumneavoastra de viata si regimul alimentar va vor veni de hac. Deci perspectivele pe termen lung sunt de-a dreptul infricosatoare daca nu aveti de gand sa faceti ce va spun.

    Total 101-150: Ati dat-o in bara rau de tot! Situatia dumneavoastra este intr-adevar proasta. Ar trebui sa va fie jena! Incercati sa va reduceti punctajul negativ urmand indicatiile mele, caci altfel imi pierd vremea de pomana cu dumneavoastra. Va implor, va comand sa faceti modificari semnificative incepand chiar de astazi. Va aflati intr-o situatie de urgenta.

    RECOMANDARI. Nucile si semintele ar trebui sa fie prezente in dieta dumneavoastra in mod regulat. Acestea contin cantitati mari de acizi grasi esentiali, adica grasimi bune. Consumand grasimi bune nu va veti ingrasa – acestea chiar va vor ajuta sa dati jos grasimea in exces. Semintele de floarea-soarelui, de in, de lucerna, de dovleac, de susan, migdalele, castanele, nucile caju, nucile pecan, nucile braziliene si cele obisnuite sunt foarte benefice.

    VITAMINE. Nucile si semintele reprezinta o adevarata centrala de energie pentru alte substante nutritive, in special pentru intregul spectru de aminoacizi necesari pentru a forma proteine complete si digerabile, plus vitaminele A, B, C, E si mineralele calciu, magneziu, potasiu, zinc, fier, seleniu si mangan. Nucile si semintele au un continut de substante nutritive atat de dens incat nu este nevoie sa consumati cantitati mari.

    RETETE. Presarati nucile si semintele peste cerealele de la micul dejun sau pur si simplu mancati-le ca gustare. Eu imi inmoi adesea nucile sau semintele in apa cateva ore. Astfel devin mai usor de digerat. Incercati sa puneti la inmuiat migdalele – or sa va placa la nebunie. Pentru a obtine o glazura pufoasa si afanata la deserturi si budinci tineti cateva ore la inmuiat nucile caju crude, apoi bateti-le cu mixerul pana devin o crema, scrie dr. Gillian McKeith.

    STIRI
    DEMENTA SENILA. Pe langa diabet si boli cardiovasculare, obezii sunt predispusi si dementei senile. Cercetatorii de la Institutul de Sanatate din Oakland (SUA) au tinut sub observatie 10.000 de persoane cu varste cuprinse intre 40 si 45 de ani. Acestia au observat ca persoanele obeze prezinta un risc mai mare cu 74% de a suferi de dementa senila decat cele cu o greutate normala. La femeile obeze, riscul de a suferi de dementa senila la varsta a treia este de 200%. Dupa parerea specialistilor, in 2050, numarul persoanelor cu dementa va ajunge la 45 de milioane de cazuri.

    PROGRAM. Autoritatile americane vor demara un program de promovare a unui mod de viata sanatos si de combatere a obezitatii impreuna cu Organizatia Natiunilor Unite si cu Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS). In lume, aproximativ 300 de milioane de persoane sufera de obezitate, 750 de milioane sunt supraponderale, incluzand aici si 22 de milioane de copii sub 5 ani. OMS ii avertizeaza pe producatori sa scada continutul de zahar si grasimi din produsele comercializate. De asemenea se impun si unele modificari in politica de promovare a produselor.

    MANUAL DE ALIMENTATIE. Cercetatorii americani propun un "Manual de alimentatie sanatoasa pentru americanii anului 2005". Principalele recomandari din acest manual privesc cantitatea de alimente consumate. Astfel, pentru a preveni obezitatea, americanii sunt sfatuiti sa manance mai multe fructe si legume, mai multa paine din faina integrala si mai putina din faina alba. Obezitatea este ingrijoratoare in special in cazul copiilor, carora, potrivit statisticilor, le scurteaza viata in medie cu 4-9 luni.
  • Citeşte mai multe despre:   arhiva jurnalul,   alimente,   nucile

    Serviciul de email marketing furnizat de