x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Jeep cap Compass spre jungla urbană

Jeep cap Compass spre jungla urbană

de Dragos Stoica    |    12 Noi 2011   •   21:00
Jeep cap Compass spre jungla urbană

La peste 70 de ani de la inceperea celui de-al doilea razboi mondial, primul lucru care iti vine in minte atunci cand pronunti numele Jeep este celebrul automobil militar folosit cu succes de fortele militare americane. Robust si auster, acesta a scris istorie de-a lungul a trei conflagratii, fiind gandit strict pentru scopuri militare.

La decenii distanta, Jeep inseamna acum Grand Cherokee si Wrangler, doua modele asociate cu confort si lux in conditii de tractiune 4x4. Ulti­mul 'membru' al familiei a fost Compass, care a pri­mit un facelift binemeritat, ce ii demonstreaza si mai mult ascendenta nobila.

Dupa cum se vede din pozele alaturate si din cifrele dimensiunilor sale, Compass va ataca zona dominata de Toyota RAV4. Vorbim despre SUV-urile mici, compacte, care pot fi usor folosite atat in mediu urban, cat si la eventuale iesiri pe drumuri desfundate, forestiere de munte si teren accidentat. Designul sau pastreaza strict amprenta Jeep. De fapt, vazut din fata, e greu sa faci diferenta intre Compass si Grand Cherokee. Supradimensionarea grilei frontale este de efect, emanand forta si rezistenta, in timp ce farurile sunt acum rectangulare. Restul caroseriei seamana bine cu generatia anterioara, dar parerea personala este ca avem de-a a face cu mai mult decat doar cu o restilizare.

Modelul testat a fost echipat cu un motor CRD de 2.2 litri, care furnizeaza o putere de 163 CP la 3.600 rpm si un moment maxim motor de 320 Nm, disponibil de la numai 1.400 rpm. Impreuna cu o transmisie manuala in sase trepte, angrenajul se misca perfect. In test, consumul urban s-a ridicat la 8,2 litri la suta de kilometri, in timp ce afara a scazut la 6,3 litri, in ambele situatii masina fiind incarcata. Valori bune, mai ales avand in vedere comportamentul dinamic al masinii, la prima vedere nebanuit, cu o acceleratie teribil de prompta si rapoarte scurte si exacte ale cutiei ireprosabil etajate. Interiorul este un progres evident, gratie atat materialelor mult mai bune folosite acum, precum si tehnologiei care presupune sistem audio, navigatie, conexiuni Bluetooth&USB etc. Cu tot cu TVA, pretul lui Compass ajunge la 30.950 euro.

Jeep Compass
2.2 CRD 163CP 4WD Limited
Cilindree: 2.143 cmc
Putere: 163 CP/3.600 rpm
Cuplu maxim: 320 Nm/1.400 rpm
Transmisie: manuala, in sase trepte
Acceleratie 0-100 km: 9,2 secunde
Viteza maxima: 201 km/h
Consum mixt oficial: 6,6 litri/100 km
Volum rezervor: 51 litri
Volum portbagaj: 328 litri 

×
Subiecte în articol: auto&moto