x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Mazda3 facelift

Mazda3 facelift

de Sebastian S. Eduard    |    26 Ian 2012   •   21:00
Mazda3 facelift

Parerea mea este ca Mazda 3 nu avea nevoie de un facelift. Arata bine, iar acum arata si mai bine. Da... in fine. Asa este la case mari, iar atunci cand te respecti trebuie sa respecti normele pietei.

Cel mai popular model din gama constructorului japonez, cu aproape 3 milioane de unitati vandute global si cel mai premiat, cu 125 de distinctii, ne propune acum un design exterior rafinat. Grila frontala in cinci puncte, redesenata pentru un plus de dinamism, incorporeaza noile faruri de ceata rotunde, oferind un aspect mai dinamic.

Pentru a creste nivelul de confort au fost aduse imbunatatiri suspensiilor. Acest lucru, combinat cu o caroserie mai rigida si amortizoare optimizate contribuie la raspunsul mai prompt oferit de volan si la o tinuta de drum mai buna la viteze ridicate.

Mazda3 facelift poate fi furnizata cu una dintre cele 5 motorizari dis­po­ni­bile. Dintre acestea doua motoare sunt diesel, de 1,6l si 116 CP, respectiv de 2,2l, care pot fi oferite in derivate de 150 CP sau 185 CP si sunt conectate la cutii de viteze ma­nuale cu 6 trepte. Acestea prezinta consumuri reduse, de pana la 4,3 l/100 km. Motorizarile pe benzina includ un agregat de 1,6l si 105 CP, unul de 2l DISI echipat cu sistemul i-stop si cel mai performant, care echipeaza versiunea MPS, de 2,3l Turbo si 260 CP. Toate motorizarile respecta normele Euro V. Noi am testat modelul Sedan si am fost de acord ca este o masina care stie ce vrea. Entry-levelul de 105 CP nu se comporta spectaculos, dar este o masina in care te simti bine si in siguranta. Portbagajul – obsesia romanului – este suficient, iar ergonomia la interior iti ofera ceea ce te asteptai.

Noi am testat
Motorizare: 1.6 diesel/116CP
Cutie: manuala
Viteza maxima: 188 km/h
Accelaratie: 0-100 km/h: 11,0 s
Consum: 5.2/3.8/4.3

News
Odiseea electricå. Pe 11 februa­rie 2012, doi tineri ingineri vor porni cu un Citroën C-Zero in prima calatorie in jurul lumii cu un vehicul electric de serie. 'Daca o masina electrica poate sa mearga in jurul lumii, oricine o poate folosi pentru a merge la cumparaturi', a declarat Xavier Degon, 27 ani, inginer la EDF, si Antonin Guy, 28 de ani, consultant la Capgemini Consulting, doi tineri care si-au asumat provoca­rea de a realiza primul tur al lu­mii cu o masina electrica de se­rie. O premiera mondiala pe care ei au denumit-o 'Odiseea Electrica'.

Pilonul de baza este un Citroën C-Zero, care joaca rolul principal in aceasta aventura. Por­nind din Strasbourg pe 11 fe­brua­rie, calatoria se va derula pe parcursul a 200 de zile si 25.000 km si va traversa 17 tari, tre­cand prin Muntii Stancosi din Ame­rica, prin inima Japoniei, pe drumul matasii dintre China si Kazahstan, pentru a reveni apoi prin Europa Centrala. In aceas­ta calatorie, masina va fi in­car­ca­ta de cel putin 300 de ori si va avea tot atatea intalniri cu localnicii, de la care va imprumuta cativa megawati. Prin interme­diul site-ului – www.electric-odys­sey.com –, cei doi aventurieri, Xavier and Antonin, vor apela la cei care se afla in drumul lor pentru a-si gasi 'Plugg-eri', cu care sa-si imparta prizele si care sa contribuie la succesul odiseei!

×
Subiecte în articol: auto&moto