x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Mercedes M-Klasse

Mercedes M-Klasse

de Dragos Stoica    |    13 Ian 2012   •   21:00
Mercedes M-Klasse

Cea de-a treia generatie a Clasei M po­zi­ti­o­neaza in sfarsit Mercedes acolo constructo­rul din Stuttgart si-a dorit din primul moment sa ajun­ga. Si anume la varful unui segment care con­tine nume precum Porsche Cayenne, BMW X5 si Range Rover Sport, cu mentiunea ca vorbim de variantele echipate cu motoare diesel de trei litri.

Concret, noul Mercedes clasa M cu V6 turbo­diesel de trei litri isi domina adversarii la toate capitolele. 'Teutonul' are parte de cei mai impresio­nanti parametri: 258 CP si un cuplu de 620 Nm, disponibili de la 1.600 rpm! Totodata, SUV-ul pro­pune si cele mai tari performante dinamice, cu o viteza maxima de 224 km pe ora si o acceleratie de la zero la 100 km pe ora in numai 7,4 secunde. Comparativ, rivalul cel mai apropiat este BMW X5 xDrive30d, cu 215 km/h si o acceleratie la suta de kilometri in 8,1 secunde. Paradoxal, toate cele de mai sus sunt obtinute in conditiile in care noul ML avanseaza din fisa oficiala cele mai mici valori de consum din segment.

Producatorul de la Stuttgart anunta un consum mediu de, atentie!, 6,8 litri la suta de kilometri! In test, cifrele inre­gistrate au fost evident mai mari, dar s-au incadrat intr-un excelent 8,1 litri, dupa ce s-a rulat in mediu urban, autostrada si apoi drum cu serpentine. Un mare merit in acest sens il are mai vechea transmisie automata in sapte trepte, 7G-Tronic Plus.

Spre deosebire de cele doua generatii anterioare, noul ML are de aceasta data cu adevarat valente off-road. Asta chiar daca aspectul sau, unul destul de apropiat de predecesori, nu prea te face sa-l crezi in stare de multe lucruri. L-am testat pe tot felul de rampe, gropi si obstacole se­ri­oa­se, toate organizate in cadrul unui atelier off-road la Paltinis. Rezultatele au fost mult peste as­tep­ta­rile initiale, deoarece, oricat am fi incercat, nu ve­deam imaginea unui ML topaind pe trepte, intr-o panta de aproape 20 de grade.

Dar trebuie spus ca masina s-a comportat admirabil. Ca tehnologie aplicata pentru acest gen de voiaj, exista tractiune integrala, buton DSR pentru coborarea pantelor fara actionarea franei, iar optional putem alege pachetul on&offroad, care vine cu sase moduri de conducere, in functie de suprafata de rulare. Mai sunt incluse scut pentru motor, reductor, dife­ren­tial central blocabil si o suspensie Airmatic, cu o garda la sol inalta. Fara teama de vorbe mari, nemtii de la Sttutgart sunt poate cei mai buni atunci cand vine vorba despre finisaje. Toate materialele de la interior sunt de calitate ireprosabila, in timp ce imbinarile si calitatea executiilor te lasa fara replica.

Pretul masinii este insa pe masura, deoarece ML350 BlueTEC pleaca de la 59.334 de euro (TVA inclusa), bani carora li se mai adauga eventualele optionale, deloc ieftine.

Mercedes ML M-Klasse 350 4M BlueTEC
Cilindree: 2.987 cmc
Putere: 258 CP/3.600 rpm
Cuplu maxim: 620 Nm/1.600 rpm
Transmisie: automata, sapte trepte
Viteza maxima: 224 km
Acceleratie 0-100 km: 7,4 secunde
Consum mixt oficial: 6,8 l/100 km
Volum rezervor: 70 litri (93 optional)
Volum portbagaj: 690 litri

×
Subiecte în articol: auto&moto